reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Adobe a Microsoft ukazují budoucnost kreativního softwaru

7.10.2014, Jan Vítek, aktualita
Adobe a Microsoft ukazují budoucnost kreativního softwaru
Společnosti Adobe a Microsoft na konferenci Adobe Max v Los Angeles představily své společné projekty, které se týkají kreativního softwaru určeného pro dotykové obrazovky. Jak takové budoucí aplikace tedy mají fungovat?
Lépe než slova to ukáže zveřejněné video, z nějž se dozvíme, že dotyková obrazovka bude jen jeden způsob pro ovládání aplikací a tvorbu obsahu. Uplatnit se mají také gesta, senzory detekující polohu nebo i dvě propojená zařízení, s jejichž pomocí budeme moci třeba zachytit tvar nějakého objektu, který bude rovnou k dispozici v křivkách.





Společné projekty představovali přímo CEO obou firem, tedy Shantanu Narayen a Satya Nadella, přičemž Adobe dá k dispozici své stěžejní aplikace, jako je Photoshop nebo Illustrator. Jejich budoucí verze prý mají být přímo navrženy pro dotykové ovládání a ne mu pouze uzpůsobeny, což tedy může vzbuzovat obavy.


Aplikace firmy Adobe tradičně používají také uživatelé počítačů Apple, což samozřejmě platí i pro stolní počítače iMac, které se však neprodávají s dotykovými obrazovkami. Nicméně i tak Apple představil dotykové aplikace pro iOS a mluvil o využití dotykového rozhraní na desktopech a noteboocích. V této fázi se do věci vložil Microsoft, který dal k dispozici svůj tablet Surface, na němž bylo nové rozhraní demostrováno a jejž rovněž uvidíte ve videu, stejně jako jeho stylus.

Microsoft přitom všechny účastníky konference obdaroval tabletem Surface Pro 3, na němž budou moci testovat nový software od Adobe. Je tedy patrné, že Microsoft stále věří, že budoucnost tkví v dotykovém ovládání a ne v klávesnici a myši. A je pravda, že ukázky možností nových aplikací vypadají velmi zajímavě, ale zda se takový software opravdu ujme, to je otázkou. Ovládání natočení 3D objektu pomocí gest vlastní ruky je jistě přirozenější způsob než využití myši či 3D myši, ovšem jde také o rychlost, přesnost a pohodlí při práci. Nakonec samozřejmě rozhodnou až zákazníci.

Zdroj: Hexus.net

reklama