www.svethardware.cz
>
>
>
>
>

AMD Mantle asi končí, veřejný SDK nebude

AMD Mantle asi končí, veřejný SDK nebude
, , aktualita
Na Game Developers Conference v San Francisku se budou prezentovat novinky týkající se DirectX 12 a snad i glNext. AMD však mluvilo také o svém Mantle, které mělo žít i vedle nových DirectX, ovšem nyní to vypadá jinak.



reklama
AMD Mantle bylo představeno jako low-level API, které dokáže z grafického hardwaru dostat vyšší výkon než DirectX 11 a přesně to měla být jeho hlavní výhoda. Jenomže DirectX mají v herním světě naprostou převahu, zatímco Mantle se dostalo jen do několika titulů, jako je Battlefield 4, nového Thief a podporu vyjádřil také Crytek ve svém CryENGINE. Nyní to vypadá, že Mantle ve skutečnosti posloužil hlavně k tomu, aby dohnal Microsoft k překopání svých DirectX a k rychlejšímu vývoji verze DirectX 12, která rovněž slibuje daleko efektivnější využití hardwarových zdrojů. A pokud nové DirectX budou efektivnější, pak nějaké Mantle v podstatě postrádá smysl.





Nicméně AMD dosud opakovalo, že Mantle bude žít i vedle DirectX 12, a to především kvůli tomu, aby majitelům Radeonů stále přinášelo výhodu v lepší podpoře i výkonu a sloužilo i jako demonstrační platforma pro nové funkce pro vykreslování herních scén. Mělo se z něj také stát otevřené API, tedy až poté, co vyroste ze své betaverze, která je stále aktuální.

AMD na GDC oznámilo, že ještě v tomto měsíci zveřejní 450stránkového průvodce pro programátory. Ten bude k dispozici na příslušných stránkách a nabídne detailní pohled na schopnosti Mantle a design celého API, což, jak AMD doufá, rozproudí diskuzi vedoucí k vývoji ještě lepších budoucích API pro další roky. Čili nyní se zájemci konečně dozví podrobnosti o Mantle a jeho fukční stránce.

Jenomže AMD pokračuje tím, že tento rok bude pro Mantle znamenat přechod. Firma bude nadále podporovat své parntery a jejich budoucí projekty, jako je třeba Battlefield Hardline a Mantle má být i nadále ze své podstaty otevřené, ovšem AMD upustilo od záměru přijít s veřejným SDK. Firma jej bude nadále využívat jako platformu pro vývoj grafických inovací, která bude k dispozici vybraným partnerům se specifickými potřebami. Nicméně, pokud jste vývojář, který má zájem o využití Mantle 1.0 (čili první plánovanou ostrou verzi), AMD doporučuje, ať se raději začnete zajímat o DirectX 12 nebo glNext.

Oni partneři se specifickými potřebami mohou být třeba firmy vyvíjející herní konzole, které dnes využívají hardware od AMD, ovšem nemusí jít vůbec jen o svět hraní her. Vypadá to tedy, že Mantle ustupuje do pozadí. Posloužilo svému účelu, ale nemůže konkurovat novým DirectX 12 a glNext z hlediska podílu na trhu. Zítra by firma měla zveřejnit další podrobnosti.

Zdroj: PC Perspective
Nejpopulárnější grafické karty
reklama
Nejnovější články
Vesmírná sonda Rosetta ukončila svou misi Vesmírná sonda Rosetta ukončila svou misi
Vesmírná sonda patřící Evropské kosmické agentuře včera po poledni slavnostně ukončila svou dlouhou pouť vesmírem. V závěru své dvanáctileté mise sonda dopadla na kometu, ze které sbírala data.
Dnes,  aktualita, Kateřina Hoferková
Kostní implantáty vyrobené 3D tiskem pomohou lékařům Kostní implantáty vyrobené 3D tiskem pomohou lékařům
Tým amerických vědců z Northwestern University vyvíjí flexibilní kostní implantáty, které jsou vyráběny pomocí technologie 3D tisku. Tyto implantáty mohou pomoci například i v rozvojových zemích.
Včera,  aktualita, Kateřina Hoferková
Chystá se nový Ethernet: 5 Gb/s na stávajících kabelech Chystá se nový Ethernet: 5 Gb/s na stávajících kabelech
Ve spotřebitelském sektoru jsme už mnoho let odkázáni na 1Gb/s Ethernet, což se má brzy změnit. Můžeme se těšit až na propustnost 5 Gb/s, přičemž té bude možné dosáhnout na stávajících kabelových rozvodech.
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  7 komentářů
K čemu vůbec jsou karty Founders Edition? Prý k řešení problémů K čemu vůbec jsou karty Founders Edition? Prý k řešení problémů
NVIDIA s představením generace Pascal odstartovala také kontroverzní program, když začala vydávat na trh karty série Founders Edition. Ty mnoho výrobců vidí jako snahu slíznout smetanu, ale tak to prý není.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
ADATA SX8000: první běžné SSD s Intel 3D MLC ADATA SX8000: první běžné SSD s Intel 3D MLC
Dle Samsungu už mají brzy získat převahu SSD vybavená pro rozhraní PCI Express a protokol NVMe. Nástup nových ADATA SX8000 to jen dokazuje a jde prý také o první spotřebitelské modely vybavené 256Gbit paměťmi Intel / Micron 3D MLC.
Včera,  aktualita, Jan Vítek