reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AMD potvrzuje, Vega přijde do konce června

3.5.2017, Jan Vítek, aktualita
AMD potvrzuje, Vega přijde do konce června
Samotná CEO společnosti AMD Lisa Su potvrdila, že nové herní grafické karty s čipy Vega dorazí ještě v této polovině roku. Vedle toho se mají na trh dostat i profesionální a podnikové karty s těmito čipy
Lisa Su potvrdila nástup Vegy ve svém proslovu při příležitosti oznámení aktuálních finančních výsledků firmy AMD, na něž reagovala cena akcií prudkým sestupem téměř o čtvrtinu hodnoty, za nímž můžeme vidět zklamání, ale i korekci a vystřízlivění z jejich nadhodnocení, které vyvolalo nadšení z nástupu procesorů Ryzen. V každém případě tržby firmy AMD nikam raketově neposkočily, což je pochopitelné vzhledem k tomu, že Ryzen zasáhly do prvního kvartálu jen okrajově, ovšem ani předpokládaný růst tržeb za tento kvartál není zrovna raketový.





Nyní ale už k Veze, kterážto architektura se má do velké míry vymykat z dosavadní nabídky. I oproti GPU Polaris nám architektura Vega nabídne velké změny, jako je nový paměťový subsystem, novou generaci geometrických pipelline, nový Compute Engine a nový Pixel Engine. Ve výsledku má být Vega energeticky mnohem účinnější než předchozí architektury, a to by také měla být, aby mohla vytvořit silnou konkurenci alespoň pro aktuální GPU NVIDIA Pascal.





Vega si tedy zachovává odkaz architektury GCN (Graphics Core Next), na níž je založena, ale její základní blok, který mají společný všechna GPU Radeon, čili Compute Unit, je zcela nový. To nám dává jistou naději, že Vega opravdu bude stát za to a je otázka, jak moc lepší bude v porovnání s Polaris, která na tom s ohledem na energetickou efektivitu není zdaleka tak dobře jako Pascal.





Doufejme také, že slib Lisy Su o představení Vegy na trh v tomto čtvrtletí nakonec nebude znamenat, že bude papírově představena 30. června a reálně k dispozici bude v červenci. Ve skutečnosti může dorazit kdykoliv, ale to se jistě dozvíme s předstihem přinejmenším několika dní. Jako nejvíce pravděpodobné datum se přitom jeví přelom května a června, kdy proběhne jako obvykle Computex.

Nově zveřejněný výtah z linuxových ovladačů pak ukazuje na 4096 Stream procesorů, 4 Shader Enginy, 256 texturovacích jednotek a 64 rasterizačních jednotek.
  • case CHIP_VEGA10:
  • adev->gfx.config.max_shader_engines = 4;
  • adev->gfx.config.max_tile_pipes = 8;
  • adev->gfx.config.max_cu_per_sh = 16;
  • adev->gfx.config.max_sh_per_se = 1;
  • adev->gfx.config.max_backends_per_se = 4;
  • adev->gfx.config.max_texture_channel_caches = 16;
  • adev->gfx.config.max_gprs = 256;
  • adev->gfx.config.max_gs_threads = 32;
  • adev->gfx.config.max_hw_contexts = 8;


Zdroj: wccftech
reklama