reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AMD připravuje ovladače Crimson ReLive: vyšší výkon pro všechny GCN Radeony

8.12.2016, Jan Vítek, aktualita
AMD připravuje ovladače Crimson ReLive: vyšší výkon pro všechny GCN Radeony
Společnost AMD a její radeonová divize si chystají velkou aktualizaci ovladačů Crimson, která dostala označení ReLive. Potěšeni mohou být všichni majitelé Radeonů s čipy GCN, neboť ti mohou očekávat zvýšení výkonu.
Crimson ReLive Edition budou určeny pro grafické karty Radeon a Radeon Pro včetně integrovaných jader v APU a jejich tvůrci slibují velký důraz na výkon a také nové funkce. Nová verze také v sobě akumuluje všechny předchozí aktualizace, které se pro ovladače Crimson v posledním roce objevily.





Subdivize Radeon Software už stačila vydat 29 verzí nových ovladačů, z nichž 8 patří mezi WHQL. Ty se celkem zaměřily na 28 herních titulů, na něž byl jejich výkon optimalizován a uživatelé si je stáhli více než v 85 milionech případech. AMD se také zaměřilo na nové DirectX 12, u nichž se dá říci, že grafické karty Radeon na rozdíl od GeForce stabilně vykazují vyšší výkon v porovnání s DirectX 11, což platí i pro Vulkan a nový Doom. NVIDIA by ale mohla zase kontrovat, že už pod DirectX 11 je výkon jejích karet dost vysoký.

AMD se také více zaměří na iniciativu GPUOpen, v jejímž rámci se snaží pomoci vývojářům, a to tak, že s nimi spolupracuje s využitím otevřených standardů. Mezi nové funkce bude v tomto případě patřit Radeon Loom, což je tak trochu odpověď na NVIDIA Ansel. Loom nebude zcela stejný jako Ansel, ale v zásadě bude také schopen pořizovat snímky z her s volností 360° úhlu pohledu, a to v rozlišení až 8K x 2K.

Pak tu jsou také obvyklé opravy chyb, jimž se věnovat nebudeme a skočíme ke slibovanému vyššímu výkonu. Ten má pouze díky ovladačům ReLive dosahovat až 8 %, a to konkrétně na kartě RX 480. Dále je tu nová akcelerace dekódování videa ve VP9 pro opravdu plynulé přehrávání v rozlišení 4K/60Hz, podpora Dolby Vision a HDR 10 a podpora DisplayPort HBR3 zajistí napojení displejů se 4K 120 Hz, 5K 60 Hz a 8K 30 Hz přes jeden kabel.





Nakonec se podíváme na AMD Radeon Chill slibující vyšší energetickou efektivitu a nižší teploty. Díky této funkci se má prostě více šetřit energie, a to "dynamickou regulací sníkovací frekvence" ve hrách, což má ušetřit i 30 procent energie. A jak to funguje? Radeon Chill využívá algoritmus, který detekuje vstup z ovladacích periferií, díky čemuž zjistí, zda se na obrazovce odehrává divoká akce, nebo jsme si v opačném případě někam odsočili. Pak už je princip této funkce zřejmý, při nízké aktivitě jde snímkovací frekvence dolů, a tím může klesat i spotřeba. Odezva na potřebu výkonu má být přitom okamžitá, takže bychom neměli nic poznat. Vedle toho Chill ještě pracuje tak, že snižuje počet vykreslených snímků v případě, že je zbytečně velký.





Chill má mít dokonce tu vlastnost, že celkovou odezvu, respektive input lag, naopak zkracuje, než aby ji prodlužoval. Děje se tak díky synchronizaci práce s CPU, jak ukazuje následující obrázek:





Zdroj: wccftech
reklama