reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AMD vytvořilo novou infostránku o Polarisech

2.5.2016, Jan Vítek, aktualita
AMD vytvořilo novou infostránku o Polarisech
Společnost AMD na svém serveru vytvořila celou jednu stránku, která je věnována grafickým čipům Polaris. Na ní najdeme shrnutí toho, co nám tato GPU slibují, takže se podívejme na oficiálně dostupné informace.
AMD hned v úvodu slibuje, že GPU Polaris přinesou vylepšení ve všech aspektech grafických čipů, mezi něž samotná firma počítá vyšší výkon, plynulé hraní s VR headsety, nativní podpora příští generace herních monitorů a také streaming a záznam videa bez zatěžování hlavního procesoru. Na stránkách o Polarisech se můžeme také přihlásit k odběru novinek a nechat se informovat o tom, kdy budou nové produkty k dispozici na trhu.



Raja Koduri o generaci Polaris


Co se týče výkonu, AMD není více sdílné než předtím, a tak raději poukazuje na podporu asynchronních shaderů a s tím spojené API DirectX 12 a Vulkan. Toto má platit zvláště pro 4. generaci architektury GCN. Samozřejmostí je podpora AMD FreeSync a pak byla zmíněna možnost streamování či záznamu videa z her, a to ve 4K při 60 FPS (H.256) bez viditelného dopadu na výkon.





Podpora nových herních monitorů, zde jde především o HDR (High Dynamic Range), a tedy schopnost zobrazit větší paletu barev a využít vyšší kontrastní poměr, aby se tvořený obraz ještě více přiblížil realitě. K tomu poslouží také podpora nových obrazových rozhraní, a to HDMI 2.0b a DisplayPort 1.3, která nám umožní také dosáhnout velmi vysokých obnovovacích frekvencí: 1080p @ 240Hz, 1440p @ 240Hz, 4K @ 120Hz nebo i 1440p @ 190Hz.

AMD dále chce přiblížit hraní s VR headsety masám, což opět znamená to, že Polaris mají nabídnout mnohem lepší poměr výkonu a ceny. Jde ale také o samotnou architekturu a software pro zajištění co nejkratšího zpoždění, které je při hraní s VR headsetem mnohem důležitější než na monitoru.

Pak tu máme iniciativu GPU Open a snahu otevřít kód grafických technologií a efektů, jako jsou TressFX Hair, GeometrFX, ShadowFX, AOFX, SSAA, Forward+, atd. Nakonec byla zmíněna technologie AMD XConnect, která nám dá konečně možnost, jak lépe využít rozhraní Thunderbolt 3. S jeho pomocí totiž budeme moci k počítači se slabým GPU připojit externí modul s výkonnou grafikou, kterému tedy bude muset stačit propustnost čtyř linek PCI Express 3.0. Uvidíme, zda se tato technologie více rozšíří.

Zdroj: AMD
reklama