Galerie 4
AMD zažilo rekordní kvartál a slibuje pokračující růst
Aktualita Ostatní AMD

AMD zažilo rekordní kvartál a slibuje pokračující růst

Jan Vítek

Jan Vítek

9

Společnost AMD tento týden zveřejnila své finanční výsledky, které jsou opět velice povzbudivé a i na jejich základě si vedení firmy stanovilo cíl utržit v tomto roce celkem 21,5 miliard dolarů. To by nemuselo být ani moc složité.

Reklama

AMD dokázalo v posledním loňském kvartálu utržit 4,8 miliard dolarů, což jednak představovalo téměř poloviční meziroční růst a pak jde již alespoň o sedmé období v řadě, které bylo růstové i mezikvartálně. 

AMD zažilo rekordní kvartál a slibuje pokračující růst

Vzhledem k tomu, že už v posledním kvartálu AMD dokázalo téměř pokořit milník 5 miliard dolarů na tržbách, nelze vidět cíl 21,5 miliard dolarů jako nedosažitelný. Spíše lze naopak říci, že růst tržeb letos trošku zpomalí a už nepůjde vždy o meziroční nárůst o 50 procent, ale špatné to také nebude. 

AMD zažilo rekordní kvartál a slibuje pokračující růst

Na finančních výsledcích je také vidět, jak se opět zvýšila hrubá marže, která už činí 50 procent, a je tak o 5 procentních bodů vyšší než před rokem. To znamená i mnohem vyšší provozní zisk a výrazně vyšší čistý zisk, který za celý uplynulý rok přesáhl 3 miliardy dolarů. To je cifra, k níž se AMD pomalu shora blížilo už před představením procesorů Zen, jenomže tehdy šlo o tržby. 

AMD zažilo rekordní kvartál a slibuje pokračující růst

Výhled na aktuální kvartál je takový, že AMD očekává tržby 5 miliard dolarů (plus/minus 100 milionů), což bude růst o 45 procent, respektive o 4 procenta mezikvartálně. Především se ale dozvídáme, že společnost AMD má dle svých slov zajištěny veškeré potřebné výrobní kapacity, které jí mají zajistit výše zmíněné celoroční tržby 21,5 miliard dolarů. Lisa Su mluvila konkrétně o potřebných waferech (čipech) i materiálech a kapacitách pro pouzdření. 

Na 68% růst, jakého bylo dosaženo právě mezi předchozími dvěma lety, ale už AMD může zapomenout. Poptávka se snižuje, Intel už má na trhu mnohem lepší produkty než dříve, čili jde i o konkurenci a nakonec se samozřejmě budou stále projevovat i výrobní kapacity, které jsou nižší, než jaké by firma dokázala využít. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama