reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
9.7.2016, Milan Šurkala, aktualita
Pravidelně jsme zásobování zprávami, jak se automobilky chystají na robotizaci svých vozů a připravují autonomní vozidla. Myslíte si, že ta doba už nastala nebo to potrvá ještě hodně dlouho, až budou auta řídit za nás? Podělte se o svůj názor v anketě.
Pate1973 (256) | 11.7.20167:34
První budou kamiony a nákladní vozidla z prvu mimo provoz ale záhy už budem potkávat jen no man kamiony.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4494) | 11.7.201610:13
Možná ještě dřív bude takto řešená veřejná doprava. Docela dobře si to umím představit u tramvají.
Odpovědět0  0
Aros (547) | 11.7.201610:33
To já taky vzhledem k tomu, že tramvajáci už dnes jen tahají za jednu páku a zavírají dveře a ani nejsou zodpovědní za nehody ­(protože předpisy jsou nastavené tak, že za to tramvaj prakticky nikdy nemůže­). Dobře je to vidět v Brně. Tramvaják je prakticky jen jednoduchý automat. Buď jede, nebo drží zvonek a jede.
Odpovědět0  0
Intelecto (4) | 10.7.20168:15
Souhlasím s batmasterem, než se všechny algoritmy nevymodelují k co nejpřesnějším výsledkům, dokud senzory nebudou co nejspolehlivější, nemůžeme čekat, že autonomní vozy budou ve stejném měřítku jako vozy řízené. Na druhou stanu věda a technika jde neskutečně kupředu, proto si myslím, že bude trvat nanejvýš 10 let, než autonomní vozy zaujmou stálou pozici v našem životě.
Odpovědět2  0
batmaster (699) | 9.7.201621:04
Osobně bych si tipnul, že tak do 15, let. Ale určitě ne u nás a v nějak masovém měřítku. Ruku na srdce. Naše auta jsou většinou starší než 10 let. ­(Dokud jezdí, neměním. :­) )
Odpovědět1  0
Aros (547) | 11.7.201610:03
Přesně. Navíc ta anketa ne nesmyslně zadaná. ­"Právoplatnými členy provozu­"? Co to jako znamená? Jako kde? A co je právoplatný člen? Jako že jednou denně nějakého potkám? Nebo že jich bude většina? Nebo že budou auta s řidičem zakázána? Nebo jen že bude povoleno jejich používání v provozu? Takhle ta anketa nemá cenu...

Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4494) | 11.7.201610:12
Máš to docela dlouze rozepsané v posledním odstavci. Tedy kdy bude obecně ­(řekněme v USA a velké části Evropy­) přijatá legislativa, která umožní provoz autonomních vozidel bez toho, aniž by bylo nutno auto hlídat ­(dnes na veřejných komunikacích musí řidič pořád sledovat provoz a být připraven zasáhnout do řízení­). Kdy budeš oprávněn si číst noviny, sledovat film, aniž bys musel hlídat, co se kolem auta děje. Kdy prostě autonomní auto bude v provozu jako každé jiné.
Odpovědět0  0
Aros (547) | 11.7.201610:29
No je docela důležité říct, v které části světa. My jsme třeba s auty fakt mnoho let pozadu, jak říká batmaster. Ani legislativa u nás není moc rychlá a v prvé řadě je třeba vyřešit, kdo je viník nehody, které způsobí autonomně řízené vozidlo. Je to stejně jeho majitel, ačkoliv třeba není ani přítomen? Nebo automobilka? Nebo se to obejde, že viník nebude a pojišťovna bude muset platit stejně... Už dnes autonomní auta bourají méně než lidi, takže teoreticky by bylo výhodné je nasadit co nejdříve. Ale dokud se to nevyřeší právně, což bude podle mě prostě fakt trvat dlouho, tak z toho nic nebude. Pravděpodobně to ale časem nevyhnutelně povede ke zodpovědnosti automobilky.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4494) | 11.7.201610:45
No však právě o tom je ta otázka. Kdy si myslíš, že tohle vše bude vyřešeno a autonomní auta budou smět normálně na silnici. Bavíme se samozřejmě o vyspělém světě, u nás a v našem okolí, snad nebudeme tohle řešit kdesi v Zimbabwe...
Odpovědět0  0
Luk Skywalker (510) | 22.7.201611:29
Dal jsem 10 let, ale u nás to bude 20 a více, neboť u nás ojetiny prostě vedou a ještě dlouho vést budou. A legislativa by snad za 15 let taky mohla být hotova i u nás, pokud by tohle pro Evropu nesjednotila EU v členských státech.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.