Galerie 14
HD HQV Benchmark 2.0: osmero karet v testu
Recenze Grafiky a hry

HD HQV Benchmark 2.0: osmero karet v testu

Petr Štefek

Petr Štefek

6

Seznam kapitol

1. HD HQV Benchmark 2.0: osmero karet v testu 2. Testovací sestava a testy 3. HD HQV Benchmark 2.0 - test class 1. 4. HD HQV Benchmark 2.0 - test class 2.
5. HD HQV Benchmark 2.0 - test class 3+4. 6. Spotřeba a vytížení CPU při přehrávání HD videa 7. Závěr

V dnešním článku se budeme snažit zjistit, která z testovaných karet je nejlepším kandidátem pro akceleraci videa třeba v HTPC nebo v běžném domácím počítači. Dokonalou kartu pro HTPC však nedělá pouze kvalita akcelerace videa.

Reklama

V dnešním testu se podíváme, jak si vedou dostupné levné karty v testech kvality akcelerace videa a také spotřeby, která je pro HTPC nebo domácí počítač na sledování filmů neméně důležitou vlastností. HD HQV Benchmark 2.0 již známe z minulosti, ale nikdy jsme si výsledky neprovedli na podobném množství karet s přesným uvedením výsledků každého testu. V našich testech uvidíme současné Radeony HD 6500/6600 a také low-endový Radeon HD 6450. Z tábora Nvidie jsme měli k dispozici karty GeForce GT520, GeForce GT430 a také pro HTPC ne zrovna vhodnou GeForce GTX550Ti, kterou jsme do testů zařadili spíše pro zajímavost.

HD HQV Benchmark 2.0: osmero karet v testu

Pro samotné testovaní těchto relativně slabých grafických karet byla zvolena tentokrát platforma AMD s APU Llano A-3850, která lépe odpovídá zaměření testovaných grafických karet než naše běžná testovací sestava s vysoko taktovaným procesorem Intel Core i7-2600K a high-endovou základní deskou pro socket LGA1155. V testu samozřejmě vyvstala také otázka, jestli samostatná grafická karta není pro HTPC zbytečná. AMD Llano má integrované GPU Radeon HD6550, které s přehledem úlohu akcelerace videa zastane. Jiné procesory ale tolik štěstí nemají, a tak samostatné low-endové grafické karty mají stále co říct i v oblasti HTPC.

Grafická kartaRadeon HD 6670Radeon HD 6570Radeon HD 6450
GPU

Turks

Turks

Caicos

Počet tranzistorů

716 mil.

716 mil.

627 mil.

Výrobní technologie

40 nm

40nm

40nm

Frekvence jádra

800 MHz

650 MHz

750 MHz

Frekvence shaderů

800 MHz

650 MHz

750 MHz

Počet shaderů

96 (5D)

96 (5D)

32 (5D)

Pixel fillrate

6 400 Mpix/s

5 200 Mpix/s

5 200 Mpix/s

Texel fillrate

19 200 Mtex/s

15 600 Mtex/s

13 000 Mtex/s

Počet RBE

8

8

4

Počet TMU

24

24

8

Velikost paměti

1024 MB GDDR5

1024 MB GDDR3

512 MB GDDR5

Frekvence paměti

1000 MHz

1000 MHz

900 MHz

Šířka sběrnice

128-bit

128-bit

64-bit

Propustnost sběrnice

64 000 MB/s

32 000 MB/s

12 800 MB/s

Verze DirectX

DirectX 11

DirectX 11

DirectX 11

Grafická kartaGeForce GT430GeForce GT520GB GeForce GTX550Ti
GPU

GF108

GF119

GF116

Počet tranzistorů

585 mil.

??? mil.

1.17 mld.

Výrobní technologie

40 nm

40 nm

40 nm

Frekvence jádra

700 MHz

810 MHz

900 MHz

Frekvence shaderů

1400 MHz

1620 MHz

1800 MHz

Počet shaderů

96 (1D)

48 (1D)

192 (1D)

Pixel fillrate

2 800 Mpix/s

3 240 Mpix/s

21600 Mpix/s

Texel fillrate

11 200 Mtex/s

6 480 Mtex/s

28 800Mtex/s

Počet RBE

4

4

24

Počet TMU

16

8

32

Velikost paměti

1024 MB GDDR3

1024 MB GDDR3

1024 MB GDDR5

Frekvence paměti

1800 MHz

1800 MHz

4 100 MHz

Šířka sběrnice

128-bit

64-bit

192-bit

Propustnost sběrnice

28 800 MB/s

14 400 MB/s

98 400 MB/s

Verze DirectX

DirectX 11

DirectX 11

DirectX 11


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama