reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Rozhovor: Marcel Divín z Epsonu

7.2.2012, Karel Polívka, rozhovor
Rozhovor: Marcel Divín z Epsonu
Máme tu vyhodnocení dalšího rozhovoru série Ptáme se za vás, kde pokládáte otázky osobnostem ze světa IT. Tentokrát se týkaly společnosti Epson - odpovídal Marcel Divín, Business Account Manager.
Další rozhovor série Ptáme se za vás, v němž jste mohli pokládat otázky přímo vy - čtenáři Světa hardware, se týkal společnosti Epson. A kdo vlastně odpovídal?


Marcel Divín se představuje


V IT segmentu se pohybuji od roku 1993. Během této doby jsem si vyzkoušel práci u koncového uživatele, lokálního dodavatele, distributora/dovozce i výrobce, což mi dává maximální přehled na trhu ve hlavních směrech a tento přehled pak účinně aplikovat na rozvojové aktivity v rámci společnosti Epson.

Tisková řešení mě vždy fascinovala svou přidanou hodnotou a možnostmi živě odprezentovat výhody jednotlivých řešení a tím i nabídnout uživateli správné řešení speciálně pro něj. Ve společnosti Epson se o toto snažím od svého nástupu už více než 6 let a věřím, že i do budoucna budeme přinášet inovace se zaměřením na úspory spojené s používáním jednotlivých produktů a tím dosáhneme maximální spokojenosti zákazníku. Volný čas věnuji primárně své skvělé rodině a ve zbytku času se snažím udržet si kondici různými silovými sporty.




Marcel Divín, Business Account Manager společnosti Epson


O společnosti Epson


Společnost Epson je předním světovým výrobcem inovativních zobrazovacích produktů. Prostřednictvím kompaktních, energeticky úsporných a vysoce přesných technologií použitých v řadě výrobků, od tiskáren a projektorů 3LCD pro firmy i domácnosti až po elektronická a krystalová zařízení, se snaží překonávat představy zákazníků po celém světě. Skupina Epson vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku zaměstnává více než 80 000 zaměstnanců ve 102 společnostech po celém světě a je hrdá na svůj neustálý přínos k ochraně životního prostředí a komunit, ve kterých působí. Více informací na webu global.epson.com.



Společnost Epson Europe B.V. se sídlem v Amsterdamu představuje strategické řídící centrum pro Evropu, Blízký východ, Rusko a Afriku. Společnost Epson Europe zaměstnává 2 400 lidí a ve fiskálním roce 2009 zaznamenala obrat 1.875 milionů eur. Více informací na webu www.epson-europe.com.


1. otázka od Milan Šurkala: Co si myslíte o možnosti o kombinaci dye-based a pigmentových inkoustů v jedné tiskárně? Byla by příjemná kombinace technologií DuraBrite a Claria, která by zajistila kvalitní a voděodolné tisky fotografií (dye-based inkousty Claria) i textu (DuraBrite). Plánuje se něco takového jako např. čtyř nebo šestiinkoustové řešení + černá pigmentová cartridge?

Kombinace inkoustových systémů Claria a DURABrite je velmi zajímavým řešením. V rámci vývoje nových technologii pracujeme na několika variantách řešení s různým zaměřením produktů. O nových technologiích budeme zákazníky informovat v průběhu 2. pololetí tohoto roku.


2. otázka od Milan Šurkala: Jak je možné dosáhnout ve specifikacích udávaných rychlostí tisku? U některých tiskáren se dá v praxi dosáhnout sotva polovina a dosažení maxima vyžaduje patrně aktivaci některých „zakopaných“ voleb v ovladači tiskárny. Nebylo by lepší udávat skutečnou rychlost při běžném tisku (např. typu koncept), nebo nechat rovnou aktivované ony „zakopané“ volby, které zrychlují tisk?

Testování rychlostí probíhá ve dvou úrovních – interní testování maximální rychlosti výstupu v draft modu (primárně tisk textu) a interní / externí testování v rámci ISO normy ISO/IEC 24734 (průměrná rychlost tisku z kancelářských aplikací). V případě potřeby skutečně rychlého výstupu je potřeba přepnout na kvalitu tisku Úsporný (Koncept) a zapnout volbu „Vysoká rychlost“. Pak do celkové doby tisku vstupují další faktory (velikost souboru, rychlost zpracování na PC, úroveň stavu náplní, použitý typ papíru, pravidelnost používání v rámci průchodnosti trysek), které výrazně upravují finální rychlost tisku. V rámci osobního testování jsem byl schopen dosáhnou od 85 – 90 % rychlosti výstupu u tiskáren řady Business Inkjet a Workforce Pro. Měření jako taková probíhají vy výrobním závodu na 200 tiskárnách a finální hodnota je průměrem po tomto testovaní.

Pokud jde o testování podle ISO normy, zde jde o průměrnou hodnotu rychlosti výstupu z kancelářských aplikací = tedy se liší podle typu výstupu (posuzuje se výstup z aplikací Excel, Word, tisk PDF souboru). Kompletní data jsou uvedena na zde i s komplexním popisem (v anglickém jazyce). Jsou zde uvedeny všechny typy tiskáren a multifunkčních zařízení, které jsme za poslední 2 roky uvedli na trh. I zde výslednou rychlost tisku ovlivňují další vlivy jako u tisku z „úsporného modu“.


3. otázka od Milan Šurkala: Co Vy osobně považujete za lepší řešení do kanceláří, laserový nebo inkoustový tisk? A proč?

Primárně vždy záleží na potřebách koncového zákazníka. Inkoustová technologie je výhodnější pro menší objemy tisku, kde je prioritou rychlý výstup, výrazně nižší provozní i tiskové náklady, výrazně vyšší výbava ve srovnání s cenově podobnými laserovými zařízeními (síťové připojení, oboustranný tisk, případně i skenování a kopírování, až 3 podavače atd.).

Zásadní výhodou je také univerzálnost tisku na široké množství typů papíru (od recyklovaného po specializovaný fotopapír), vyšší gramáž papíru a v neposlední řadě i plná podpora síťových funkcí (síťový tisk, skenování). Tato technologie je tedy nejvhodnější pro malé a střední kanceláře. Své uplatnění ovšem najde i ve velkých kancelářích jako tiskové řešení pro menší pracovní skupiny (doplňkový tisk k velkokapacitním laserovým řešením).


4. otázka od Milan Šurkala: V čem si myslíte, že máte v oblasti tisku navrch proti konkurenci, zejména co se týče Canonu a HP?

V inkoustovém tisku stavíme zejména na unikátní technologii pigmentových inkoustů DURABrite Ultra, která garantuje 100% voděodolný a nerozmazatelný tisk na jakémkoliv papíru, který přináší zásadní výhodu při tisku na běžný papír (nepropíjí se, nerozpíjí se, umožňuje i tisk grafiky ...).

U specializovaného tisku fotografií a grafiky nabízíme různé technologie 6 (Claria) a vícebarevných systémů (UlraChrome xxx) pro dosažení maximální kvality jak barevných, tak i černobílých výtisků. Vzhledem k pokročilému stupni vývoje inkoustů a nejdelší praxi v segmentu tisku fotografií jsme vyřešili drtivou většinu problémů a nyní nabízíme nejkomplexnější systémy na trhu. Ocenění TIPA a Eisa Awards jasně potvrzují náš technologický náskok.


5. otázka od Milan Šurkala: Instalace tiskáren Epson podle dodaných manuálů není příliš snadná, manuály jsou mnohojazyčné a najít v 15 řádcích textu zrovna češtinu je poměrně těžké. Neuvažuje se o jednojazyčných přehlednějších mutacích, nebo je to příliš složité (uznávám, že je jednodušší vyrobit tiskárnu a stejné balení prodávat téměř kdekoli na světě)?

U tištěných manuálů je situace velmi složitá - všechna zařízení v Evropě jsou přes drobné rozdíly stejná a dodáváme je do vícero zemí najednou - proto přikládáme vícejazyčné manuály. Ty obsahují pouze základní pokyny, jak tiskárnu připravit k instalaci a po instalaci je zákazník založí a s velkou pravděpodobností už nikdy nepoužije. Proto nám tisk jednotlivých jazykových mutací připadá jako jasné plýtvání papírem a tím i přírodními zdroji, a proto společnost Epson neplánuje žádnou změnu. Plnohodnotné ovládací manuály k zařízením připravujeme už pouze v elektronické formě (instalují se přímo při instalaci nebo se dají stáhnou z webu www.epson.cz).


6. otázka od Milan Šurkala: Všiml jsem si, že máte velmi rozsáhlou nabídku jehličkových tiskáren. Jak moc jsou v dnešní době populární a proč?

Ano, stále jsou velmi populární a existují aplikace, kde z důvodu robustnosti (včetně použití v extrémních prostředích), možnosti průklepu (více kopií na jeden tisk) a velmi nízkých provozních a tiskových nákladů budeme jehličkové tiskárny vídat i nadále (pošty, banky, automobilový průmysl, logistika atd.)


7. otázka od Milan Šurkala: Jsou mezi tří, čtyř a pětihvězdičkovými fotografickými papíry rozdíly jen v gramáži papíru, nebo třeba i v potiskové vrstvě?

Rozdíly jsou v gramáží i ve složení vrstvách papíru, které dokáží např. výrazně prodloužit životnost a odolnost výtisku. úpravou prochází také horní potiskovatelná vrstva. Vše je podřízeno kombinaci kvality a odolnosti výtisku.


8. otázka od Milan Šurkala: Víte, jaké máte zastoupení na trhu jednotlivých segmentů tiskáren a na kolik procent byste se chtěli dostat?

Tržní podíl společnosti Epson na českém trhu přes všechny technologie tisku (mimo pokladních systémů) dosahuje úrovně 16 %, což nás v rámci EU řadí k nadprůměrným zemím. V našem stěžejním segmentu inkoustových technologií dosahujeme průměrného podílu 24 %, a to i přes zásadní ovlivnění tohoto výsledku výpadkem dostupnosti zařízení vzhledem k živelné katastrofě v Japonsku v březnu roku 2011.

Cílem pro tento rok je zvýšit podíl v inkoustovém tisku na úroveň 30 % primárně v segmentu zařízení pro kanceláře a také výrazně zvýšit podíl v laserovém tisku, kterému se Epson věnoval pouze minimálně, a to na úroveň 6 % tržního podílu. Cílem je být výrazně blíže koncovým zákazníkům a nabízet jim úsporná odolná zařízení pro dlouhodobé použití.


9. otázka od Vítězslav Daněk: Plánuje se v brzké době nástupce skenerů V700, V750?

Toto řada skenerů, která stále patří mezi naprostou špičku skenerů pro zpracování fotografií, diapozitivů a filmů, technologicky splňuje veškerá kritéria, které uživatele žádají po těchto zařízeních. I proto společnost Epson neplánuje v roce 2012 uvedení nástupců těchto skenerů.


10. otázka od Potenciální zákazník:

 

Kde si lze prohlédnout a vyzkoušet výrobky Epson? Vím jen o předváděcím místě v Alze v Praze a tam nemají zdaleka vše. Např. mne zajímá scanner V600. To vyzkoušení považuji za důležité, protože např. u fototiskáren jsem zvolil Epson oproti Canonu právě díky reálným výsledkům. U scanneru jsem zatím zvolil Canon možná i díky tomu, že jsem ho neměl možnost reálně porovnat s EPSONem, a to jsem se o to docela snažil. Bylo by mi klidně jedno, kdyby ten showroom byl pouze na jednom místě v republice - třeba na zastoupení Epsonu.

Snahou společnosti Epson je vybavit partnery, kteří mají zájem s námi úzce spolupracovat, demo produkty, které jsou vystaveny na jednotlivých prodejních místech. Těchto míst máme po ČR více než 100, kde zákazník dostane plnohodnotnou informaci k zařízení a v případě potřeby lze i zařízení na místě vyzkoušet. V případě zájmu stačí kontaktovat přímo zastoupení společnosti Epson v Brně, kde Vám rádi dáme kontakt na vybraného partnera. Další možností je zařízení vyzkoušet přímo u Vás v kanceláři nebo u vybraného partnera ve Vašem městě (formou zápůjčky zařízení od Epsonu partnerovi).


Tímto děkujeme panu Divínovi za zodpovězení všech otázek.

Redakce Světa hardware
reklama