reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

GeForce GTX 480 v testech

8.4.2010, Petr Štefek, recenze
GeForce GTX 480 v testech
S architekturou GeForce GTX 480 alias GF100 jsme se již poměrně podrobně seznámili v minulém článku a nyní je čas na praktické testy, kde si ukážeme, jak si nováček v segmentu high-endových karet vede v porovnání s konkurenčními Radeony HD 5800/5900.
V minulém článku na téma GF100 alias Fermi jsme si ukázali zbrusu novou architekturu Nvidie, která má ambice na to, aby se stala na delší dobu směrem, jakým se budou grafické čipy společnosti ubírat. Jedná se o největší grafické jádro, které integruje ohromné množství 3 mld. tranzistorů.

Podpora DirectX 11 je samozřejmostí, ale máme zde i poměrně zajímavý Polymorph Engine. Ten integruje funkci teselátoru, ale umí podstatně více věcí, a co je možná nejzajímavější, díky této novince má GeForce GTX 480/470 podstatně vyšší výkon při složitých výpočtech ala raytracing nebo teselace. Samozřejmě lze očekávat i problémy na straně spotřeby, která činí papírových 250 W a my v testu zjistíme, jak tomu opravdu je.


GeForce GTX 480

GeForce GTX 480 je vrcholem řady a delší dobu zřejmě také bude, neboť je nereálné očekávat dvoučipové monstrum založené na dvou čipech celkem integrujících 6 mld. tranzistorů. Podobná karta by pravděpodobně roztrhala v náročných úkolech veškerou konkurenci, ale její vznik je díky spotřebě a složitosti návrhu téměř nereálný. Levnější GeForce GTX 470 si představíme pravděpodobněji někdy příští týden.


Grafická karta
GeForce GTX 480
GeForce GTX 470
GeForce GTX 285
GPU
GF100
GF100
GT200
Počet tranzistorů
3 mld.
3 mld.
1.4 mld.
Výrobní technologie
40 nm
40 nm
55 nm
Frekvence jádra
700 MHz
607 MHz
648 MHz
Frekvence shaderů
1401 MHz
1215 MHz
1476 MHz
Počet shaderů
480 (1D)
448 (1D)
240 (1D)
Pixel fillrate
33 600 Mpix/s
24 280 Mpix/s
20 736 Mpix/s
Texel fillrate
42 000 Mtex/s
33 992 Mtex/s
51 840 Mtex/s
Počet RBE
48
40
32
Počet TMU
60
56
80
Velikost paměti
1536 MB GDDR5
1280 MB GDDR5
až 2048 MB GDDR3
Frekvence paměti
3 696 MHz
3348 MHz
2 484 MHz
Šířka sběrnice
384-bit
320-bit
512-bit
Propustnost sběrnice
177 400 MB/s
133 900 MB/s
158 970 MB/s
Verze DirectX
DirectX 11
DirectX 11
DirectX 10


Testovací sestava a testy


Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 2.66@3,6 GHz chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem X58 s pamětí Kingstone DDR3 1333 MHz 3x 2 GB. Celý systém napájel 1200W zdroj Gigabyte Odin.

Ikona Odkaz na databáziTestovací sestava
ProcesorIntel Core i7 920 2.66@3,6GHz
Zákl. deskaGigabyte GA-EX58-UPD
Operační paměť RAMKingstone DDR3 1333MHz 3x 2 GB
ZdrojGigabyte Odin 1200 W
Grafické kartyNvidia GeForce GTX480 1536 MB
Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 295 1024 MB
PowerColor HD 5970 2048 MB
Asus Radeon HD 5850 1024 MB
Monitor30" LCD HP
Operační systémWindows Vista 64bit SP2

Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista SP2. Jako zobrazovací zařízení posloužil 30“ LCD monitor s maximálním rozlišením 2560x1600 px.

Ovladače grafických karet:
  • GeForce 197.17/25
  • Catalyst 10.3

Použité testy:
  • Metro 2033
  • Battleforge
  • Call of Duty 5: Modern Warfare 2
  • Crysis Warhead
  • Battlefield: Bad Company 2
  • World in Conflict: Soviet Assault
  • S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat
  • Mass Effect 2
  • Nvidia Design Garage
  • Stone Giant
  • Unigine Heaven 2.0
reklama