Příští týden Microsoft na XNA gamefest konferenci ve washingtonském Seattlu hodlá předtavit novou verzi API DirectX. Do diskuze se také zapojí zástupci společností AMD a NVIDIA. Microsoft bude celkem pořádat čtyři sezení, na nichž s budou probírat Direct3D 11 grafické pipeline, detaily okolo teselace, nové typy shaderů nazvané Compute Shader a také nový vysokoúrovňový shader jazyk 5.0. Direct3D 11 budou vylepšením Direct3D 10 s novými třídami algoritmů. Compute Shadery umožní datovou komunikaci mezi thready a nabídnou bohatou sadu nástrojů pro streamované I/O operace a I/O operace s libovolným přístupem. Tyto záležitosti mají usnadnit a urychlit postprocessing a nabídnout nové techniky, které využije hardware kompatibilní s Direct3D 11. Zatím jsme se nedozvěděli, zda Microsoft plánuje zahrnout také podporu pro fyzické výpočty, i když leccos již naznačila firma AMD minulý rok. AMD a NVIDIA také budou pořádat sezení, kde se probere teselace, což naznačuje, že půjde o významnou tech
Příští týden Microsoft na XNA gamefest konferenci ve washingtonském Seattlu hodlá předtavit novou verzi API DirectX. Do diskuze se také zapojí zástupci společností AMD a NVIDIA. Microsoft bude celkem pořádat čtyři sezení, na nichž s budou probírat Direct3D 11 grafické pipeline, detaily okolo teselace, nové typy shaderů nazvané Compute Shader a také nový vysokoúrovňový shader jazyk 5.0.
Direct3D 11 budou vylepšením Direct3D 10 s novými třídami algoritmů. Compute Shadery umožní datovou komunikaci mezi thready a nabídnou bohatou sadu nástrojů pro streamované I/O operace a I/O operace s libovolným přístupem. Tyto záležitosti mají usnadnit a urychlit postprocessing a nabídnout nové techniky, které využije hardware kompatibilní s Direct3D 11.
Zatím jsme se nedozvěděli, zda Microsoft plánuje zahrnout také podporu pro fyzické výpočty, i když leccos již naznačila firma AMD minulý rok. AMD a NVIDIA také budou pořádat sezení, kde se probere teselace, což naznačuje, že půjde o významnou techniku u nových produktových řad. Důležité také je vědět, že DirectX 11 bude určeno pro OS Windows Vista a Windows 7. Zatím ale není jasné, kdy bude nové API vypuštěno do světa a kdy přijde kompatibilní hardware.
Zdroj: