reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Test 19x GeForce 7600GT: testy, srovnání a ocenění

5.4.2007, Petr Papež, recenze
Test 19x GeForce 7600GT: testy, srovnání a ocenění
Dnes se představí 19 karet s čipy nVidia GeForce 7600GT a také v porovnání s ostatními, stále ještě aktuálními kartami. Pojďme se tedy podívat, jaké varianty nabízí Asus, BFG, Biostar, Club3D, Foxconn, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Leadtek, MSI a Point of View

Testované karty



V této části testu se zaměříme na zhodnocení odlišností jednotlivých karet. Nejdříve si projdeme metodiku hodnocení.


Metodika hodnocení


  • Chlazení: dělí se na dvě části a to dosažené teploty a hlučnost chladiče
  • Přetaktování: dvě části, přetaktování grafického jádra a pamětí
  • Příslušenství: „standardizované příslušenství“ jako je software, hry, kabeláž a manuály
  • Speciality a zvláštnosti: vlastnosti karet, které nejsou zcela běžné - speciální příslušenství, použité rychlejší/pomalejší paměťové čipy, konektory DVI-I apod.

Metodika udělování bodů hodnocení
Chlazení
0 - 13
0 - 5
teploty
0 - 8
hlučnost
Přetaktování
0 - 8
0 - 3
přetaktování jádra
0 - 5
přetaktování pamětí
Příslušenství
0 - 7
0 - 2
dodávaný software
0 - 2
dodávané plné hry
0 - 2
dodávané video příslušenství
0 - 1
český manuál
Speciality, zvláštnosti
?
0 až +3 nadstandartní frekvence, +2 druhý DVI konektor. Zohledňují se další výhody karet jako je nižší spotřeba; použité paměťové čipy; příslušenství, které se vymyká běžnému obsahu krabice apod.
Maximální počet bodů bez specialit
28


Ikona Odkaz na databázi
Oblast
Body
Důvod udělení
Chlazení
teploty
0
chladič není schopný grafickou kartu uchladit
1
chladič kartu uchladí, ale teploty jsou nebezpečně vysoké
2
chladič kartu uchladí při vysokých teplotách
3 - 5
chladič kartu uchladí bez větších problémů
hlučnost
0
práce s počítačem je téměř nemožná
1 - 7
dle hlučnosti karty
8
pasivně chlazená karta
Příslušenství
dodávaný SW
0
CD s ovladači nebo nic
1
CD s ovladači a utilitami
2
plná verze SW; velké množství SW
dodávané hry
0
žádná
1
1 kvalitní hra; 2 nepříliš kvalitní hry (freeware apod.); množství demoverzí
2
< 1 kvalitní hra; <2 nepříliš kvalitní hry (freeware apod.)

Metodika hodnocení má maximální bodové ohodnocení 28. K maximu se dále mohou přičítat/odečítat body za speciality a zvláštnosti. Druhá tabulka objasňuje distribuci bodů ve „spornějších“ oblastech.


Testy


Než se vrhneme na samotný souboj karet, uděláme si obrázek o výkonu samotné NVIDIA GeForce 7600GT. Testy jsou převzaty z minulých recenzí a jsou doplněny o výkon přetaktované GeForce 7600GT.

Testovací sestava

Ačkoliv je testovací sestava špičkou ve světě osobních počítačů, její výkon je dnes dostupný širokému okruhu zájemců. To vše díky fenomenálnímu přetaktování procesorů Core 2 Duo. Procesoru s frekvencí 2,93GHz sekundují 2GB paměti Corsair zapojené v dvoukanálovém režimu. Vše je usazené v základní desce MSI P965 Platinum s čipsetem Intel 965P. Sestavu napájí 600W zdroj CoolerMaster iGreen s vynikající účinností.

Do operačního systému Windows XP bylo nutné doinstalovat ovladače obou výrobců. Pro grafické karty ATi jsme použili nejnovější ovladače Catalyst 7.1. Grafické karty nVidia poháněly ovladače ForceWare 93.71. S nastavením kvality textur, Catalyst A.I. atp. se nehýbalo. Nastavení je tedy přesně takové, jaké si ho nastaví ovladače po nainstalování.


Testovací sestava
ProcesorCore 2 Extreme X6800 2.93GHz, 4MB L2 cache
Operační paměť RAMCorsair TWIN2X2048-6400PRO
Grafická kartaAsus EAX1650PRO Gamer Edition 256MB 600/1400
ASUS EAX1650XT 256MB 575/1350
Gainward 7852-Bliss 7600GT 560/1400
Gainward 8019-BLISS 7600GS 256MB 400/800
Gainward 8217-Bliss 7600GS Golden Sample 500/1200
Galaxy GF7600GS 512MB 400/600
HIS X1650XT IceQ Turbo Dual 6401540
Leadtek WinFast PX7300GT TDH Extreme 256MB DDR3 520/1400
Galaxy GF7600GT PCI-E 256MB DDR3 128bit HDTV/DualDVI 630/1600 (7600GT OC)
ZdrojCoolerMaster iGreen Power 600W
Pevný diskWestern Digital WD2500SD-01KCB0 250GB
Vypalovací mechanikaGigabyte GO-D1600E-B-RH
Operační systémWindows XP Professional Service Pack 2


Testovací metodika


Seznam testovaných her a benchmarků je shrnut v tabulce. Jak je vidět, oproti dřívějším testům přežil jediný zástupce OpenGL, Quake IV. Všechny ostatní hry fungují pod API od firmy Microsoft DirectX 3D. Syntetické testy 3Dmark jsou zastoupeny ve dvou provedeních od Futuremarku, jednom starším (3Dmark05) a druhém novějším (3Dmark06). Zatímco 3Dmark05 podporuje pouze Shader Model 2, novější verze obsahuje podporu i pro karty se shadery verze 3 (SM3 obsahují všechny dnes testované karty).

Způsob testování výkonu je u každé hry jiný. Dvě hry, F.E.A.R: EP a Company of Heroes, mají vestavěný svůj vlastní testovací nástroj, který ukazuje nejen průměrný počet snímků za sekundu, ale i nejnižší a nejvyšší počet vykreslených snímků. Videodemo hry X3:Reunion je volně ke stažení na internetu, v 231MB velkém *.exe souboru dostanete i nástroj na měření výkonu grafických karet.Výkon ve hře Quake IV lze snadno změřit pomocí utility z Guru3D.com. Call of Duty 2 a Battlefield 2142 obsahují potřebné nástroje k nahrání vlastního timedema. Nahrané timedemo jde následně v příslušné hře přehrát. Měření FPS se provádí skrz utilitu FRAPS. Ta se také používá k měření všech zbylých her, které neumí nahrát vlastní timedemo, ani nemají vlastní benchmark. Z her jsme vybrali náročné scény a změřili počet vykreslených snímků FPS. Všechny tyto testy proběhly třikrát a výsledky se poté zaokrouhlily.


API
Aplikace
Způsob testování
DirectX
X3: Reunion
vlastní benchmark X3 Rolling Demo (zdarma ke stažení)
FarCry
utilita Benchemall
Battlefield 2142
timedemo v mapě Sidi Power Plant, měření FPS pomocí FRAPS
F.E.A.R: Extraction Point
vlastní vestavěný benchmark
Need for Speed: Carbon
měření FPS pomocí FRAPS
The Elder Scrolls 4: Oblivion
měření FPS pomocí FRAPS
Company of Heroes
vlastní vestavěný benchmark
Call of Duty 2
timedemo v mapě DDay, měření FPS pomocí konzole
Dark Messiah of Might and Magic
měření FPS pomocí FRAPS
Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas
měření FPS pomocí FRAPS
OpenGL
Quake IV
HOC benchmark
Syntetické
3DMark05
benchmark
3DMark06

V testech se zapnutým vyhlazováním hran (Anti-Aliasing, AA) a anizotropním filtrováním (AF) jsme upřednostňovali vlastní nastavení hry. Pokud měla karta problémy, či AA nebo AF nešlo nastavit, změna nastavení proběhla v ovladačích.
reklama