reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Rozhovor: Michal Zbijowský ze Samsungu

23.12.2010, Karel Polívka, rozhovor
Rozhovor: Michal Zbijowský ze Samsungu
Máme tu vyhodnocení posledního rozhovoru série Ptáme se za vás, kde pokládáte otázky osobnostem ze světa IT. Tentokrát se týkaly společnosti Samsung - odpovídal Michal Zbijowski, produktový a marketingový manažer (notebooky a netbooky).
Další rozhovor ze série Ptáme se za vás, v němž jste mohli pokládat otázky přímo vy - čtenáři Světa hardware, se týkal společnosti Samsung. A kdo vlastně odpovídal?


Michal Zbijowski se představuje


Ve společnosti Samsung pracuji 6 měsíců na pozici Product Marketing Specialist. Dříve jsem zastával pozici Sales Managera ve společnosti Asus. V oblasti IT pracuji již 5 let. U Samsungu jsem zodpovědný za produktové portfolio notebooků a netbooků, uvádění nových produktů a marketingové činnosti s tím spojené.

Ve volných chvílích se rád věnuji cestování a sportu, konkrétněji cyklistice.


Michal Zbijowski, produktový a marketingový manažer - notebooky/netbooky Samsung


O společnosti Samsung


Společnost Samsung Electronics Co., Ltd. je předním světovým výrobcem polovodičů, telekomunikačních zařízení, digitálních médií a technologií určených pro digitální konvergenci. V roce 2007 dosáhla tržeb ve výši 105 miliard amerických dolarů.





Společnost Samsung Electronics zaměstnává zhruba 150 000 pracovníků ve 134 pobočkách v dvaašedesáti zemích po celém světě. Je organizována do dvou základních obchodních divizí: digitální média a komunikační a přídavná zařízení. Značka Samsung Electronics je jednou z nejdynamičtěji rostoucích globálních značek dneška.

Samsung Electronics je předním výrobcem digitálních televizorů, paměťových čipů, mobilních telefonů a TFT-LCD displejů. Více informací naleznete na www.samsung.com



Jak šlo pokládat otázky?


Po dobu 7 dní bylo možné pomocí jednoduchého formuláře psát otázky do odpovídajícího tématu na našem fóru, kde je mohli ostatní registrovaní čtenáři hodnotit (Zajímavé/Nezajímavé). Pod každou otázkou se zobrazovalo i její aktuální skóre a kdo ji hodnotil. Po uplynutí jednoho týdne bylo téma uzamčeno, redakce vybrala 10 otázek s nejlepším skóre, přidala případně vlastní otázky a zaslala je k zodpovězení.

Pokud chcete nahlédnout na všechny navržené otázky pro tento rozhovor, přejděte na:
https://www.svethardware.cz/forum/showthread.php/55173-michal-zbijowski-produktovy-a-marketingovy-manazer-samsungu




1. otázka od: robky


V tomto období prebieha na serveri SHW Expertiáda, ktorej sponzorom je práve spoločnosť Samsung. Objavia se na českom/slovenskom trhu aj notebooky (série S , RF), ktoré boli predmetom doterajších otázok Expertiády? Prečo na Vašich lokalizovaných stránkach (cz/sk) nie je o nich ani zmienka?

Michal Zbijowski: Ano, notebooky série SF i RF jsou k dostání na našem trhu. Na uvedení všech modelu na oficiálních stránkách se pracuje a předpokládáme jejich brzké uveřejnění.



2. otázka od: jan218


Proč všichni výrobci notebooků hromadně přešli na rozměr displeje 16:9?

Doplňující komentář:
Pro mne jako pracujícího (nesledujícího filmy) je ideálem notebook s rozměry 4:3 (v krajním případě 16:10) a s alespoň 1050 pixely na výšku - dnes bohužel asi nesehnatelné.

Michal Zbijowski: 16:9 se stal trendem, který ovládl trh. Poptávka po jiných poměrech je v současné době malá a náklady spojené s vývojem a výrobou by tuto poptávku převýšily.



3. otázka od: Honza23


Bude Samsung taky prodávat nějaké notebooky v business třídě? To znamená nějaké z kvalitních materiálů (hliník, hořčík).

Doplňující komentář:
Osobně se mi zdá, že se Samsung zaměřuje jen na masový trh a tenhle specifický druh trhu zanedbává.

Michal Zbijowski: Ano, Samsung uvede v průběhu prvního kvartálu 2011 notebooky série P, tedy notebooky třídy business s možností dockingu a TPM. Co se týče např. hliníkového provedení, je zde již na trhu dostupný notebook série QX, který má hliníkové víko LCD displeje.



4. otázka od: Milan


Kedy zacne Samsung podporovat majitelov netbookov, ktori neobdrzali CD/DVD s operacnym systemom ci System recovery media bez nutnosti vyuzitia sluzieb autorizovaneho servisu?

Doplňující komentář:
Bezne sa stava, ze si zakaznik/majitel nejako poskodi data na HDD alebo vymaze recovery particiu. Tu by mala pomoct funkcia F4 recovery, ale ked nema System recovery media ci instalacne medium, alebo nechce z nejakeho dovodu obnovit zalohu, tak ma smolu a vlastne pride o lincenciu na OS. Zaslanie netbooku do servisu je priliz nakladne, riskantne a mesiac bez netbooku sa vyriesi skor kupou noveho (uz som to zazil 2x) inej znacky. Uvital by som moznost zaslat/zakupit to System recovery media, alebo moznost stiahnut taketo data po registracii a prilozeni fotky spodnej strany do nejakeho speci formulara (nieco ako On-Demand sluzba po vyplneni speci formulara bude mozne stahovat).

Michal Zbijowski: Vzhledem k licenčním podmínkám společnosti Microsoft není možné distribuovat operační systém prostřednictvím webového portálu společnosti Samsung. Pro uživatele notebooku je jediným zatím možným řešením vytvořit vlastní zálohu systému pomocí funkce Recovery. V případě, že zákazník toto neprovede, je nutné řešit obnovu systému prostřednictvím autorizovaného servisního střediska.

Od roku 2011 budou postupně součástí balení všech notebooků/netbooků recovery média s operačním systémem.



5. otázka od: husky14


Plánujete do své nabídky přidat nějaký produkt s TrackPoint ovládacím tlačítkem?

Michal Zbijowski: Ne, v současné době není plán na TrackPoint ovládací tlačítko.



6. otázka od: husky14


Jaká je podle Vás největší slabina současné koncepce notebooků? Co je nejvíce omezuje a co by rozhodně stálo za změnu?

Michal Zbijowski: Z mého pohledu je obecně slabinou současných notebooků životnost akumulátorů, které po určité době ztrácejí svoji maximální kapacitu. Samsung investuje do vlastního výzkumu a vývoje akumulátorů, aby byly akumulátory schopny vydržet až 1000 cyklů nabíjení s co možná nejnižší ztrátou maximální kapacity.



7. otázka od: husky14


Firma Samsung nepatří mezi nejznámější výrobce notebooků. Proč si tedy vybrat právě váš produkt? Co dokážete nabídnout oproti rozšířenější konkurenci?

Michal Zbijowski: V Česku Samsung uvedl na trh notebooky v únoru/březnu 2010. Je tedy na Českém trhu poměrně krátce. Celosvětově má ale Samsung bohaté zkušenosti s notebooky, kdy Samsung započal vlastní výzkum a vývoj na přelomu 80. a 90. let.

Bezesporu silným argumentem je právě fakt, že Samsung je schopen sestavit notebook z vlastních komponent, a to až do 70% podílu a tím je zaručená kvalita notebooku.



8. otázka od: JUWARE


Je výroba displeje a vlastně celého těla notebooku z lesklých materiálů levnější? Nebo jaký je důvod, že se ty matné dnes téměř neobjevují?

Doplňující komentář:
Vadí mi, že na lesklých jsou hned viditelné i sebemenší oděrky, otisky prstů a odlesky jiných světlých míst či okolních zdrojů světla a na takovém notebooku se vlastně nedá vůbec nic dělat s výjimkou tmy, nebo alespoň šera.

Michal Zbijowski: Výroba z lesklých materiálu není levnější. Důvodem je poptávka. V blízké budoucnosti plánuje Samsung uvedení notebooků i s nelesklými povrchovými úpravami a LCD displeji.



9. otázka od: Petr S.


Jaký produkt z vašeho portfolia notebooků a netbooků byste vypíchl jako "nejlepší koupi" a proč?

Michal Zbijowski: Záleží k jakému účelu bude notebook použit, ale rozhodně bych doporučil sérii Q. A to buď v 13” provedení, nebo v 15” provedení. Argumentů „proč“ je hned několik:
  • Notebook je designově velmi povedený
  • Hardwarová výbava notebooku postačí na většinu běžných aplikací a zvládne i náročnější hry
  • Technologie Optimus zajistí delší výdrž na baterie bez nutnosti napájení
  • Cenově je v této hardwarové výbavě velmi zajímavý.



10. otázka od: Petr S.


Vaše společnost vstoupila na náš trh s notebooky po několika odkladech teprve tento rok. Znáte důvod, proč byl tento náš segment trhu vaší společností dlouho opomíjen?

Michal Zbijowski: Samsung v evropském měřítku postupně uváděl notebooky do jednotlivých zemí. Přihlíželo se přitom na kapacitu trhu a jeho saturaci. V průběhu času narůstala také výrobní kapacita továren Samsungu, která by nebyla schopná uspokojit před několika lety poptávku všech zemí najednou.



Závěrem


Tímto děkujeme panu Zbijowskému za zodpovězení otázek.

Redakce Světa hardware
reklama