reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Palm koupen, stane se součástí Hewlett-Packard

29.4.2010, Jakub Doležal, aktualita
Palm koupen, stane se součástí Hewlett-Packard
Společnost Palm, která kdysi ovládala značnou část trhu s dotykovými přístroji, se v poslední době ocitla prakticky na dně. Ačkoliv stále vydává poměrně kvalitní produkty, není je schopná dostatečně lákavě nabídnout zákazníkům. (nový Pre...
Společnost Palm, která kdysi ovládala značnou část trhu s dotykovými přístroji, se v poslední době ocitla prakticky na dně. Ačkoliv stále vydává poměrně kvalitní produkty, není je schopná dostatečně lákavě nabídnout zákazníkům.


(nový Pre v podaní HP?)

Před několika týdny se na internetu vyrojily informace o možném prodeji této společnosti. V internetové komunitě se ihned začalo spekulovat, která větší společnost Palm koupí. K překvapení všech to nakonec není jak HTC, tak ani Lenovo. K odkoupení se včerejších odpoledních hodinách přihlásila společnost Hewlett-Packard. Zpráva o odkoupení Palmu přichází nedlouho poté, co HP oznámilo dokončení akvizice společnosti 3Com.


(Vsadí HP u příští generace tabletů na WebOS?)

Světová jednička v prodeji počítačů se snaží pokrýt co nejvíce trhu a nákup výrobce mobilních zařízení ji může vrátit poměrně rychle na trh, který již dávno ovládají jiní giganti. Asi největší důvod k nákupu Palmu je WebOS. V operačních systémech pro PC a servery sice HP spoléhá na Microsoft, ale v oblasti mobilních komunikátorů je na tom firma z Redmondu poměrně špatně.

Akvizice potrvá do 31.června 2010, neboli do třetího fiskálního čtvrtletí. Hewlett-Packard zaplatí za akcii Palmu 5,7 dolarů a ve výsledku se cena vyšplhá na 23,4 miliardy korun (1,2 miliardy dolarů). Nám nezbývá než doufat, že se spojení obou firem podaří co nejlépe a k nám trh se už konečně dostanou produkty HP založené na WebOS.

Zdroj: TCM, Engadget
reklama