Galerie 2
Intel chce mít s Atomem více než 50% podíl na trhu desktopů
i Zdroj: Svět hardware
Aktualita Procesory Intel Intel

Intel chce mít s Atomem více než 50% podíl na trhu desktopů

Milan Šurkala

Milan Šurkala

Přestože je procesor Intel Atom znám zejména z malých netbooků, Intel s ním chce prorazit na trh nejlevnějších desktopů. Ty by se tak mohly stát ještě levnějšími a mnohem úspornějšími, nicméně paradoxně by se staly také méně výkonnými. Dnes této oblasti dominují procesory Celeron, přičemž v prvním čtvrtletí roku 2009 se odhaduje 4% zastoupení jednojádrového procesoru Intel Atom 230 a 6% zastoupení dual-core verze Atom 330. Nicméně již na poslední čtvrtletí tohoto roku se počítá s 10 % u Atomu 230 a celými 52 % u dvoujádrového Atomu 330. 65nm Celerony E1000 a 45nm Celerony série 200 by se tak propadly na pouhých 20 %, resp. 18 %. Na konci roku 2009 se pak představí nová generace Atomů. Prvně půjde o dvoujádrové verze Pineview-DC a v prvním čtvrtletí roku 2010 se objeví jednojádrová verze Pineview-SC. Celerony opustí trh. Zdroj: www.tomshardware.com, www.digitimes.com

Reklama

Přestože je procesor Intel Atom znám zejména z malých netbooků, Intel s ním chce prorazit na trh nejlevnějších desktopů. Ty by se tak mohly stát ještě levnějšími a mnohem úspornějšími, nicméně paradoxně by se staly také méně výkonnými.

Intel chce mít s Atomem více než 50% podíl na trhu desktopů

Dnes této oblasti dominují procesory Celeron, přičemž v prvním čtvrtletí roku 2009 se odhaduje 4% zastoupení jednojádrového procesoru Intel Atom 230 a 6% zastoupení dual-core verze Atom 330. Nicméně již na poslední čtvrtletí tohoto roku se počítá s 10 % u Atomu 230 a celými 52 % u dvoujádrového Atomu 330.

65nm Celerony E1000 a 45nm Celerony série 200 by se tak propadly na pouhých 20 %, resp. 18 %. Na konci roku 2009 se pak představí nová generace Atomů. Prvně půjde o dvoujádrové verze Pineview-DC a v prvním čtvrtletí roku 2010 se objeví jednojádrová verze Pineview-SC. Celerony opustí trh.

Zdroj:

www.tomshardware.com

,

www.digitimes.com


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama