reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
21.10.2015, Jan Vítek, aktualita
Jeden z majitelů vozidla Tesla Model S se příliš spolehl na funkci Autopilot, která umí automobil do jisté míry sama řídit a nakonec z toho byla pokuta za rychlou jízdu. Je tedy vidět, že tato funkce má daleko k dokonalosti.
janmace (46) | 22.10.201521:01
nečtou značky??? Na rozdíl od auta Google, které značky čte!!! No to je pro Teslu velké mínus.
Do auta, které nečte značky bych v životé nesedl :­-­)­)­)­).
Odpovědět0  0
Rebel44 (30) | 21.10.201523:46
Kdybyste nebyly liny, tak jste si mohli zjistit, ze ridic při zapnuti Autopilota nastavi požadovanou rycholst ­(jde nastavit vyssi rychlost, nez jakou auto detekuje jako max povolenou­) ­- auto snizi rychlost, kvůli prekazce ­(pomala auta­) nebo snizene rychlosti ­- to ale jen když kamera uvidi tu znacku ­- coz ne vždycky jde. Majitele byly upozorneni, ze tahle funkce ma pomáhat ridici, ale ze ho nenahrazuje a ze system zdaleka není dokonali ­-tudis se mají věnovat rizeni.
Odpovědět0  0
rpajik (23) | 21.10.201518:53
Pocitac, ktery auto ridi je 100% naprogramovan na to, aby auto jelo maximalne bezpecne. Ani naznak rizika neprichazi v uvahu ...
Pak se tedy ptam, zda rychlostni limit na tom useku neni nastaven moc prisne.
Odpovědět0  0
Dochy (42) | 22.10.20159:20
To bych moc neřešil. Zvlášť ne takhle na dálku.
1. Reakce počítače je jinde než reakce člověka
2. Je možné, že rychlost byla snížena třeba kvůli tomu, že je tam úsek s nepřehlednými zatáčkami. Nebudou dávat ceduli každých 100m aby upravili rychlost, dají jednu omezenou na celý úsek, přestože tam nějaká rovinka, kde se dá jet rychleji, asi bude
3. Snížená rychlost může být třeba kvůli nebezpečí smyku za určitých podmínek. Ty podmínky třeba zrovna nenastaly
....
Odpovědět0  0
jezisek (55) | 21.10.201513:16
Nechci tvrdit, že je to zrovna tento případ, ale podle mě se vyrojí velké množství podvodných videí od lovců senzací, honílků počtu YouTube shlédnutí či vychcánků, kteří si za své životní moto dali Žaluj koho můžeš. A ještě jedna kategorie mě napadá ­- Tati, já jsem nenaboural, to mi udělalo auto samo.
Klidně bych se vsadil, že těchto případů bude 10x tolik, než skutečných chyb autopilota. Ono taky video + prodej článku a rozhovoru do novin ­"První vážnější nehoda autopilota­" nejen že by ­"zahojilo­" zlomenou nohu, ale možná by i vydělalo na další novou Teslu.
Škoda, že policie nemůže jednoduše vytáhnout data o jízdě před nehodou­/pokutou a třeba v tomto případě, pokud by se zjistilo, že přeci jen nohu na pedálu měl, tak mu napařit dvojnásobnou pokutu.
Odpovědět0  0
Rebel44 (30) | 21.10.201523:51
Tesla ma moznost z auta vytahnout kompletni audit log ­- takze pokud by to někdo zkusil rozmáznout, tak by se velmi rychle vedelo co bylo a nebylo zapnute. Navíc Tesla jasne upozornila ridice, ze tehle je pomucka pro ridice, ne jeho nahrada a ze konecnou zodpovednost stale ma ridic.
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 21.10.201513:07
Už aby vše řídil automat. Nejde mi o lenost ­(i když člověk je tvor líný, věci si usnadňující­), řídím moc rád. Ale to co se na silnicích děje je děs běs. Takže plně automatizovaná doprava by ušetřila životy, peníze, starosti.
Ale docela mě poslední dobou drtí velké množství různých asistentů.
Pochopím asistenty trakce apod, tedy co se podvozku týče ­(jen si lidi neuvědomují, že když takto vybavené vozidlo ­"utrhnou­" tak to nezachraní ani mistr světa v Rally a stejně jezdí jako prasata­), ale nechápu např. asistenty parkování. Auto co zaparkuje podélně i příčně samo, má různé kamery apod...no jestli jsme už tak tupí, že tyhle věci nezvládneme. Není nad to naučit se parkovat na zrcátka a kamkoliv.
Odpovědět0  0
Luk Skywalker (510) | 21.10.201513:37
Pokud nejste borec, který zaparkuje všude i do ­"myší škvíry­", tak se samoparkovaní či asistence při parkování hodí.
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 22.10.20157:36
Tak jako zatím jsem zaparkoval všede, kde jsem potřeboval. A když při parkování zjistím, že se tam nevejdu, tak jedu jinam.
Fakt je, že na zrcátka jsem neuměl parkovat. Vždy jsem otáčel půl těla, abych dozadu viděl.
Ale v práci se parkovalo v budově, kde cesta vedla do sklepa ­(říkal se tomu tobogán­), dvě řady aut vedle sebe a min. tři za sebou. Dokonalý trénink. Tím kdyby prošli všichni, tak parkovací asistenty nikdo nepotřebuje.
Odhad vzdálenosti přes zrcátka se zlepšil natolik, že nemám problém podélně zaparkovat do mezery, která je jen o 1m větší než délka auta. Prostě to jde, i když to parkování trvá třeba o něco déle.
Hodně lidí ale přímo odmítá např. podélné parkování...no tak jak se to asi někdy mají naučit že? A až jim asistent, kamery, čidla a spol. kleknout...tak co potom?
Odpovědět1  0
jezisek (55) | 22.10.20158:43
"podélně zaparkovat do mezery, která je jen o 1m větší než délka auta­" No touhle vetou jste si to pekne pohnojil :­-­).
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 22.10.201512:43
Pročpak?
Odpovědět0  0
Scaraby (15) | 25.10.201522:33
To by zaujmalo aj mna ale to sa uz asi nedozvieme...
Odpovědět0  0
jezisek (55) | 27.10.20151:10
Metr je hrozně moc. Schválně jsem to dneska měřil a jen v naší ulici dvě auta v mezeře okolo 60 cm ­(30 na každé straně­) a kdybych trošku hledal, věřím, že bych našel i pod půl metru. Průměrné auto má úhlopříčku o méně než 40 cm větší než je jeho délka a to jsou +­-limity toho, kolik je potřeba na zaparkování.
Takže sorry, ale pro mě chlubení, že někdo dokáže zaparkovat do místa o metr širší je asi tak obdivuhodné, jako že se dokáže rozjet do kopce bez ručky.
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 27.10.201513:12
To nebylo chlubení, ale konstatování. Spoustu lidí by neparkovalo ani do mezery větší o 2m. Všeobecně se pro podélné parkování doporučuje mezera min. o 1,5m větší než je délka auta ­(aspoň tak nás to před xx lety učili­).
Samozřejmě, ten kdo jezdí a parkuje denně to zvládne lépe.
Odpovědět0  0
Draken (24) | 21.10.201511:51
moc se těšim až všechno bude řízený automatem a lidi nebudou umět vůbec řídit, bez asistenta nevyjedou natož zaparkujou ... pak až dojde na lámání kůrek budou všichni zase chodit pěšky :D
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.