Galerie 2
Autor nápadu na vyskakovací reklamy se omluvil
Aktualita Ostatní

Autor nápadu na vyskakovací reklamy se omluvil

Jan Vítek

Jan Vítek

1

Reklamy vyskakující v samostatných oknech prohlížeče, tedy tzv. pop-up advertisement, se staly jednou z nejvíce nenáviděných forem internetových reklam. Nyní se autor tohoto nápadu veřejnosti omluvil.

Reklama

Vyskakující reklamu poprvé vytvořil Ethan Zuckerman, který nedávno napsal pro

The Atlantic

článek, v němž se za tento svůj počin omlouvá. Uvádí, že to byl právě on, kdo napsal příslušný kód pro reklamu vyskakující v samostatném okně. Jeho úmysly prý byly dobré, ale nyní si uvědomuje, že se z pop-upů stal nejvíce nenáviděný nástroj pro šíření reklamy na Internetu.

Autor nápadu na vyskakovací reklamy se omluvil

Zuckerman v letech 1994 až 1999 pracoval pro Tripod.com, který poskytoval jisté služby absolventům univerzit, což však nebylo úspěšné, a tak Tripod.com skončil jako webhostingový server. Firma zkoušela několik způsobů, jak vydělat touto činností peníze, ovšem nakonec se spolehla na financování z reklam. Využívala k tomu analyzování stránek svých zákazníků, dle jejichž obsahu na ně cílila svou reklamu, ovšem to nefungovalo v každém případě zcela bezchybně.

Objevil se totiž inzerent, a to jedna automobilová společnost, která si stěžovala, že se její bannery s reklamou objevily na hostované pornografické stránce. V Tripodu se tedy rozhodli reklamu umístit do samostatného vyskakovacího okna, aby si ji uživatel nespojoval s obsahem samotné stránky. Tripod nakonec se svým modelem zaznamenal úspěch. Jisté ale je, že s vyskakovacími okny by dříve nebo později přišel někdo jiný.

Zdroj:

Tom's Hardware


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama