reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Battlefield 2042 v grafických testech, s čím si vystačíme?

16.11.2021, Jan Vítek, aktualita
Battlefield 2042 v grafických testech, s čím si vystačíme?
Battlefield 2042 je jako obvykle založen na enginu Frostbite, přičemž DICE se tu spolehli na jeho již třetí verzi a na základě testů se dá říci, že jde z grafického hlediska o povedenou a ne až tak moc náročnou hru. 
Na druhou stranu, tvůrci si v řadě případů pomáhají i vcelku jednoduchým prostředím, například přístavem, kde se to jen hemží kontejnery či sklady, což jsou velice jednoduché modely a prostředí celkově není moc členité. Nová verze Frostbitu se také zaměřuje především na efekty počasí, takže budeme bojovat třeba mezi blesky oznamujícími blížící se tornádo, což celou hru a její atmosféru velice dobře oživuje. 
 
 
Server TechSpot se zaměřil ale především na výkon, přičemž zde je jasné, že hra jako Battlefield nemůže být přehnaně náročná na hardware, neboť jde o titul velice se blížící eSport či MMO žánru a jako takový musí zaujmout masy hráčů, kteří vždy nemají nejnovější a nejsilnější karty. 
 
 
Není tak žádné překvapení, že si ve Full HD na nejvyšší detaily celkem slušně zahrajeme i na GeForce GTX 1060, i když v jejím případě by se už asi vyplatilo na detailech trošku slevit, aby FPS neklesaly moc hluboko (na střední detaily si už tato karta sáhne na 60 FPS). Potřebujeme ale k tomu 6GB verzi karty, neboť je jasně vidět, že tato kapacita představuje minimum a karty s menším bufferem už nestíhají, takže v jejich případě je nastavení nižší kvality přímo nutnost a pak GTX 1650 Super se 4 GB překoná i 6GB kartu GTX 1060. 
 
V rozlišení 1440p už v podstatě to samé, co pro GTX 1060 6GB ve Full HD, platí pro GTX 1070, takže pro 60 FPS budeme potřebovat už RTX 2060 Super, RTX 2070 či RX 6600 XT, ale ani RX 5600 XT není daleko od kýžené hranice. Nezapomeňme také, že máme možnost na RTX kartách využít upscaling pomocí NVIDIA DLSS, který nemusí přijít vhod jen při zapnutém ray tracingu.
 
Ve 4K/Ultra HD je Battlefield 2042 už mnohem více náročný a my se musíme podívat výš, abychom nalezli kartu zvládající alespoň 60 FPS. Je to až moderní RTX 3070 Ti anebo Radeon RX 6800, přičemž taková RTX 3090 dosáhne v průměru kolem 80 FPS. 
 
 
My si ale z testu ukážeme ještě něco jiného, a to Full HD se zapnutým ray tracingem, kde dle očekávání pokulhávají více slabší karty firmy AMD, což je pro ně problém zvláště i kvůli tomu, že tu nenajdeme podporu FSR, ale pouze DLSS. Na kartě RX 6600 tak přijdeme o cca čtvrtinu FPS, takže i RTX 2060, která je v testu bez RT pomalejší, ji tu dokázala předběhnout. Na druhou stranu, výkon karet RTX 3090 a RX 6900 XT byl zasažen téměř stejně, což ovšem neplatí pro 4K s RT, kde se bez DLSS dokáží k hranici 60 FPS dostat pouze NVIDIE (s odřenýma ušima i RTX 3080), zatímco Radeony končí přinejlepším na 46 FPS. 


reklama