www.svethardware.cz
>
>
>

BMW s Intelem slibují do pěti let plně autonomní vozy

BMW s Intelem slibují do pěti let plně autonomní vozy
, , aktualita
Společnosti BMW, Intel a ještě Mobileye se spojily, aby do pěti lety přinesly na trh plně autonomní vozy. Chtějí pro to vytvořit nový průmyslový standard a celou otevřenou platformu, která by přispěla k rychlému rozšíření takových aut.



reklama
Je naprosto zřejmé, čím chtějí celé věci přispět společnosti BMW a Intel, ovšem jak do toho zapadá Mobileye? Ta dodá vlastní technologie pro rozpoznávání scén pomocí jedné kamery, což bude realizováno pomocí jejích SoC, jako je již existující EyeQ 5. Vedle toho společnost nabídne také technologii Road Experience Management (REM) pro přesnou lokalizaci a modelování řidičského výhledu v reálném čase. Celková platforma zajišťující autonomní řízení vozu ale bude pracovat na technologiích firmy Intel a BMW zase dodá samotné automobily založené na modelu iNEXT, přičemž první takové mají vstoupit do sériové výroby do roku 2021.





Firmy ale také připomínají, že cesta k plně autonomnímu řízení automobilů a jejich prosazení bude ještě dlouhá a zapotřebí bude vývoj nových řešení a technologií, a to už třeba od dveřních zámků po celá datová střediska. To bude klást velké nároky i na samotné poskytovatele přepravních služeb, kteří budou muset, aby udrželi krok, využívat nové technologie a navázat spolupráci s novými partnery.





Postupně se také budou vyvíjet samotné systémy pro řízení vozů, a to v různých úrovních. Dnes už automobily Tesla umožňují, aby řidič sundal ruce z volantu, ale stále je od něj vyžadováno, aby sledoval provoz a v případě potřeby zasáhl. Dalším cílem je třetí úroveň, která znamená, že řidič nebude muset ani sledovat provoz, i když bude po něm opět vyžadováno, aby byl připraven za řízením. Čtvrtá úroveň umožní řidiči třeba spát, nebo pracovat na zadním sedadle a pátá úroveň dovolí, aby auto jezdilo zcela samo bez posádky a umělo se zorientovat a poradit si naprosto ve všech případech.

Společná platforma společností BMW, Intel a Mobileye bude řešit právě úrovně 3 až 5 a firmy chtějí výsledek svého snažení poskytnout nejen automobilkám, ale i jiným firmám z průmyslu, které by je mohly použít i u jiných strojů. Firmy také ohlásily, že zakrátko předvedou první testovací jízdu s vysoce automatizovaným prototypem (Highly Automated Prototype, HAD) a v příštím roce vzniknou celé takové testovací flotily.

Zdroj: TZ Intel
Nejpopulárnější tablety
reklama
Nejnovější články
Falcon 9 vybuchl kvůli porušení héliové nádrže Falcon 9 vybuchl kvůli porušení héliové nádrže
Na samotném začátku tohoto měsíce explodovala raketa Falcon 9 společnosti SpaceX a ta se od té doby snažila zjistit především to, co tuto nehodu způsobilo. Nyní už to vypadá, že "viník" byl nalezen, a to héliová nádrž.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
Autonomní vozidlo Googlu se zapletlo do zatím asi největší nehody Autonomní vozidlo Googlu se zapletlo do zatím asi největší nehody
Ani samořízeným vozům se čas od času nevyhne nehoda, ale naprostou většinu z nich způsobí řidič běžného automobilu. Nejinak je tomu i v případě poslední nehody, která je nejspíš jednou z největších, do jaké bylo zapleteno SUV od Googlu.
Včera,  aktualita, Jáchym Šlik
SpaceX vyzkoušelo Raptor, motor pro mise na Mars SpaceX vyzkoušelo Raptor, motor pro mise na Mars
Společnost SpaceX má s ohledem letů na Mars velice ambiciózní plány, do nichž spadá také využití silnějších motorů, než jaká má dnes k dispozici. Jedná se o vyvíjený Raptor, který byl nyní vůbec poprvé vyzkoušen.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
AMD Zen Plus: 7nm APU Gray Hawk přijde v roce 2019 AMD Zen Plus: 7nm APU Gray Hawk přijde v roce 2019
Nyní je aktuální generace APU Bristol Ridge, ale my už se můžeme podívat do budoucnosti, kde se rýsují již 7nm APU založená na procesorové architektuře Zen Plus. Jde o Gray Hawk chystané na rok 2019.
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  1 komentář
Twitter nejspíše hledá, kdo by jej mohl koupit Twitter nejspíše hledá, kdo by jej mohl koupit
Agentura Reuters přinesla zprávu, že Twitter vyjednává s hned několika technologickými společnostmi a hledá mezi nimi tu, která by jej byla ochotna koupit. Není to ani tak moc překvapivé vzhledem k tomu, jaké finanční výsledky Twitter má v posledních letech.
Včera,  aktualita, Jan Vítek