Roy Taylor, jenž dříve pracoval přes deset let na vysoké pozici ve společnosti NVIDIA a nyní má na starosti channel sales v AMD, se opřel do svého bývalého zaměstnavetele, respektive jeho technologií PhysX a CUDA. Ty jsou dle jeho názoru odsouzeny k zániku, a to jednoduše proto, že je převálcují otevřené standardy. Konkrétně řekl, že jeho průmyslové odvětví nemá rádo uzavřené standardy chráněné patenty: "PhysX je naprosté selhání, protože je to patentovaná technologie. Nikdo ji nechce. Vy ji nechcete, já ji nechci, hráči ji nechtějí. Analytici ji také nechtějí. V dřívějších dobách to mohlo fungovat, ale dnes již toho máme dost, je to nezdravé," řekl Taylor v interview pro VR-Zone. Zrovna Roy Taylor měl přitom ve firmě NVIDIA na práci prosazování firmou vlastněných technologií, ovšem před lety bylo nutné přijít na poli GPGPU s něčím, co prostě fungovalo a neřešilo se, že se to týká jen vybraného hardwaru. Ovšem dnes v době OpenCL a DirectCompute není dle Roye vhodné vy
Roy Taylor, jenž dříve pracoval přes deset let na vysoké pozici ve společnosti NVIDIA a nyní má na starosti channel sales v AMD, se opřel do svého bývalého zaměstnavetele, respektive jeho technologií PhysX a CUDA. Ty jsou dle jeho názoru odsouzeny k zániku, a to jednoduše proto, že je převálcují otevřené standardy.
Konkrétně řekl, že jeho průmyslové odvětví nemá rádo uzavřené standardy chráněné patenty: "PhysX je naprosté selhání, protože je to patentovaná technologie. Nikdo ji nechce. Vy ji nechcete, já ji nechci, hráči ji nechtějí. Analytici ji také nechtějí. V dřívějších dobách to mohlo fungovat, ale dnes již toho máme dost, je to nezdravé," řekl Taylor v interview pro VR-Zone.
Zrovna Roy Taylor měl přitom ve firmě NVIDIA na práci prosazování firmou vlastněných technologií, ovšem před lety bylo nutné přijít na poli GPGPU s něčím, co prostě fungovalo a neřešilo se, že se to týká jen vybraného hardwaru. Ovšem dnes v době OpenCL a DirectCompute není dle Roye vhodné vyvíjet standard, jenž funguje pouze na některých GPU.
Hřebíčkem do rakve pro PhysX a CUDA, či spíše pořádným hřebem, má být také příchod nových konzolí Xbox One a PlayStation 4, které jsou postaveny na platformě AMD Fusion a s největší pravděpodobností budou podporovat otevřené standardy. A pak je celkem jasné, že hry portované z konzolí využijí na PC stejné standardy.
Nakonec ještě musíme zmínit HSA (Heterogeneous System Architecture) dříve známá jako AMD Fusion, kolem níž AMD založilo celou
, která má prosazovat otevřené standardy, jež by pracovaly na všemožném hardwaru. Do tohoto podniku se zapojila řada firem včetně ARM, Imagination, Qualcomm, Samsung, Sony, LG, Texas Instruments a dalších. Intel a NVIDII však mezi nimi nenajdeme, což je ale celkem pochopitelné.
Zdroj: