Články

Dreamhack Leipzig: turnaje, VR, hardware i cosplay

Dreamhack Leipzig: turnaje, VR, hardware i cosplay

Akce Dreamhack jsou stvořeny pro lidi, kteří milují PC hry a zvláště ty síťové, chtějí si vyzkoušet či koupit nejnovější hardware a v tomto případě i virtuální realitu a chtějí předvést, nebo se alespoň podívat na kostýmy herních postav. Jaký byl tento ročník?
20.1.2017,  článek, Jan Vítek
Gigabyte a jeho novinky nejen značky Aorus

Gigabyte a jeho novinky nejen značky Aorus

Gigabyte pořádal na herní akci Dreamhack v německém Lipsku svou malou soukromou konferenci, kde prezentoval především nové produkty pod značkou Aorus. Jde například o základní desky, notebooky a vedle toho se podíváme i na malá výkonná PC.
18.1.2017,  článek, Jan Vítek
Doporučené PC sestavy: prosinec 2016

Doporučené PC sestavy: prosinec 2016

V tomto článku se podíváme na doporučené konfigurace vhodné pro různá využití. Od levných, malých a úsporných nettopů přes sestavy OFFICE a HOME až po herní a vysoce výkonné sestavy GAME a TOP.
21.12.2016,  návod, Jan Vítek,  94 komentářů
Přehled desktopových grafických čipů

Přehled desktopových grafických čipů

Přinášíme komplexní přehled grafických čipů a modelů grafických karet společností ATI/AMD a NVIDIA, který průběžně doplňujeme o nové modely, abyste tak měli k dispozici i aktuální informace. Doplněno o nové GeForce GTX 1050 a 1050 Ti.
4.11.2016,  článek, Jan Vítek, Michal Huspeka,  101 komentářů
Aktualizace pro W10 jsou samý problém, je to nový trend?

Aktualizace pro W10 jsou samý problém, je to nový trend?

Windows 10 jsou tu s námi již déle než rok, ale teprve v posledních měsících začali uživatelé více pociťovat různé problémy spojené především s novou verzí Anniversary Edition. Co se děje a jak to bude pokračovat?
31.10.2016,  článek, Jan Vítek,  38 komentářů
Zálohování a archivace dat: jaké jsou možnosti?

Zálohování a archivace dat: jaké jsou možnosti?

Téma zálohování a dlouhodobé archivace dat je stále aktuální. Podívejme se na to, jaké máme dnes možnosti, kolik co stojí a jaké jsou vyhlídky, že archivovaná data na zvolených nosičích přežijí.
17.10.2016,  návod, Jan Vítek,  18 komentářů
Reklamy ve Windows 10: jak se jich zbavit?

Reklamy ve Windows 10: jak se jich zbavit?

Pro Microsoft už nejsou příjmy z prodejů operačních systémů tak důležité jako kdysi. Firma se více orientuje na služby a do toho přímo spadají i příjmy z reklamy a propagace vlastních služeb. Uživatelé ale pochopitelně nechtějí systém prošpikovaný reklamami.
7.10.2016,  návod, Jan Vítek,  11 komentářů
Kingdom Come: Deliverance, nadějné sázavské RPG

Kingdom Come: Deliverance, nadějné sázavské RPG

Společnost Warhorse Studios už od roku 2011 pracuje na hře, která bude zajímat zvláště české hráče. Jde totiž o RPG z prostředí samotného srdce českých zemí, a to na počátku 15. století. My se na ni teď podíváme podrobněji.
26.9.2016,  preview, Jan Vítek,  3 komentáře
Kopcovitá silnice, umí snížit spotřebu?

Kopcovitá silnice, umí snížit spotřebu?

O kolik se sníží spotřeba při volbě vyššího převodu a nižších otáček? V dnešním testu jsme to vyzkoušeli na lehce kopcovaté trati. Je lepší držet nízké otáčky i do kopce nebo se podřazením spotřeba nezvýší? A umí kopce i spotřebu snižovat?
23.9.2016,  článek, Svět mobilně
Elektronická evidence tržeb (EET): jak na to?

Elektronická evidence tržeb (EET): jak na to?

EET neboli Elektronická evidence tržeb, která je strašákem pro stovky tisíc českých podnikatelů, je už za dveřmi. Podívejte se s námi na to, co nás vlastně čeká, co k tomu bude potřeba a jak vše technicky vlastně vyřešit.
13.9.2016,  článek, Milan Šurkala,  12 komentářů
Downsizing motoru: opravdu funguje?

Downsizing motoru: opravdu funguje?

Downsizing je velké téma posledních let. Atmosférické motory jsou nahrazovány malými přeplňovanými, což na papíře zázračně snižuje spotřebu. Je ale taková i praxe? Jsou skutečné spotřeby těchto motorů nižší nebo nikoli?
6.9.2016,  článek, Svět mobilně
Star Citizen: mnohem více než vesmírný simulátor

Star Citizen: mnohem více než vesmírný simulátor

Nedávno nás nadchlo video ukazující stále ještě alfaverzi hry Star Citizen, kterou si ve velice omezené podobě můžeme zahrát již dnes. Tato hra však slibuje věci, o nichž se nám dosud mohlo jen zdát, a tak se na ni dnes podíváme více zblízka.
2.9.2016,  preview, Jan Vítek,  14 komentářů
Elon Musk: Tesla Motors by měla koupit SolarCity

Elon Musk: Tesla Motors by měla koupit SolarCity

Elon Musk je velký vizionář posledních let, který občas dokáže hodně překvapit. Nyní navrhnul, aby automobilka Tesla Motors, v níž je předsedou a CEO, koupila za 2,8 miliardy dolarů energetickou společnost SolarCity, v níž je také předsedou. Co tím sleduje?
23.6.2016,  článek, Milan Šurkala
Život Elona Muska: cesta za nemožným snem – 1. část

Život Elona Muska: cesta za nemožným snem – 1. část

Elon Musk je nepochybně jednou z nejzajímavějších, ale i nejkontroverznějších osobností dnešního průmyslu a jeho cíl je jasný: cestovat na Mars. Jeho život byl a je plný zvratů, ale i důmyslných nápadů.
20.6.2016,  článek, Jan Pánek, Kateřina Hoferková,  11 komentářů
Spojení Microsoftu a LinkedIn: co nás čeká?

Spojení Microsoftu a LinkedIn: co nás čeká?

Třináctý červen je pro profesionální sociální síť LinkedIn velký den. Byla odkoupena za 26,2 miliardy dolarů a Microsoft ji hodlá více integrovat do svých produktů. Co to ale bude znamenat pro nezávislost LinkedInu a jak se tato sociální síť změní?
13.6.2016,  článek, Milan Šurkala,  5 komentářů
Přehled desktopových procesorů

Přehled desktopových procesorů

V článku jsou zastoupeny procesory Intel a AMD do desktopových socketů. Tento přehled bude i nadále pravidelně aktualizován. Dnes přinášíme upravenou verzi obohacenou o nové procesory Intel Broadwell-E.
3.6.2016,  článek, Jan Vítek, Petr Popelka,  101 komentářů
Svět brojí proti autonomním robotickým zabijákům

Svět brojí proti autonomním robotickým zabijákům

Odvětví robotiky a umělé inteligence jde velmi rychle kupředu. Díky tomu se již za pár let máme dočkat robotických zabijáků, kteří nepotřebují přímé ovládání. Už dva roky vůči nim protestuje několik států a organizací, co bude dál?
21.4.2016,  článek, Jan Pánek,  5 komentářů
Počítač si postavím sám: hlavní je základ!

Počítač si postavím sám: hlavní je základ!

Plánujete si postavit nový počítač, nebo provést upgrade základní desky? Pokud chcete využít základní desku Gigabyte, co byste řekli na to, že byste ji od Gigabyte dostali zdarma? Zní to zajímavě?
18.4.2016,  soutěž, Karel Polívka,  24 komentářů
Lidstvo na Marsu: cesta k soběstačnosti ve vesmíru

Lidstvo na Marsu: cesta k soběstačnosti ve vesmíru

V prvním článku o Marsu jsme opustili téma výhledem do blízké budoucnosti, které nyní rozvedeme. Jaký tedy bude první evropský rover na Marsu, co chystají američané a jakou perspektivu máme pro kolonizaci planety či snad dokonce její terraformaci?

14.3.2016,  článek, Jan Vítek,  1 komentář
Přehled procesorových jader Cortex

Přehled procesorových jader Cortex

V dnešním článku se podíváme na architektury a jádra společnosti ARM. Konečně se zorientujete ve světě jader Cortex-Axx a dozvíte se, jestli je lepší mít v telefonu Cortex-A57, nebo Cortex-A72. Jaký je mezi nimi vůbec rozdíl?
29.2.2016,  odkaz, Svět mobilně
Lidstvo a Mars: bůh války, záhada i technologická výzva

Lidstvo a Mars: bůh války, záhada i technologická výzva

Planeta Mars byla vždy v popředí zájmu jako náš druhý nejbližší souputovník na cestě kolem Slunce a planeta, která v minulosti mohla hostit alespoň základní formy života. Jaká je tedy historie průzkumu Marsu, z nějž jsme se toho tolik dozvěděli?
24.2.2016,  článek, Jan Vítek,  2 komentáře
Remix OS: návod, jak nainstalovat Android na počítač

Remix OS: návod, jak nainstalovat Android na počítač

Remix OS je v podstatě Android přestrojený do desktopové verze, na svém počítači díky němu můžete spouštět aplikace z Androidu. Pojďme si ukázat, jak na to, přidáme i návody, jak systém lokalizovat nebo jak nainstalovat obchod Play.
9.2.2016,  odkaz, Svět mobilně
Přehled headsetů pro virtuální a rozšířenou realitu

Přehled headsetů pro virtuální a rozšířenou realitu

V tomto článku přinášíme informace o headsetech virtuální a rozšířené reality. V úvodu je průvodce, abyste se v tomto světě dokázali bez problémů vyznat. Doplněno o Fove VR, Zeiss VR One, Razer OSVR a informace o Oculusu Rift a HTC Vive.
8.2.2016,  článek, Jan Pánek,  3 komentáře
Sledování uživatelů internetu: můžeme se bránit?

Sledování uživatelů internetu: můžeme se bránit?

Bezpečí na internetu je dnes důležité téma, proto jsme připravili článek o tom, jak sledování uživatelů probíhá a jak mu lze (aspoň částečně) zabránit. Podívali jsme se na zoubek největším internetovým gigantům.
1.2.2016,  článek, Jan Pánek,  13 komentářů
CES 2016: novinky a trendy pro tento rok

CES 2016: novinky a trendy pro tento rok

Na začátku roku jako obvykle proběhl jeden z největších technologických veletrhů, známá Consumer Electronics Show (CES). Podívejme se tedy na to, jaké produkty stály za prozkoumání a na co nového se můžeme v tomto roce těšit.
21.1.2016,  článek, Jan Vítek
Doporučené PC sestavy: prosinec 2015

Doporučené PC sestavy: prosinec 2015

V tomto článku se podíváme na doporučené konfigurace vhodné pro různá využití. Od levných, malých a úsporných nettopů přes sestavy OFFICE a HOME až po herní a vysoce výkonné sestavy GAME a TOP.
21.12.2015,  návod, Jan Vítek, Milan Šurkala,  79 komentářů
Virtuální realita a požadavky na grafické karty

Virtuální realita a požadavky na grafické karty

Virtuální realita se k nám blíží mílovými kroky a VR headsety tu budou co nevidět. Bude ale výkon současných generací grafických karet pro zobrazení virtuální reality dostačující? Jaké jsou vůbec nároky na virtuální realitu? O tom je dnešní článek.
9.12.2015,  recenze, Pavel Šantrůček,  5 komentářů
DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi

DirectX 12 Multi-engine: asynchronní shadery v praxi

Co jsou to asynchronní shadery a k čemu vlastně slouží? Jak zapadají do kontextu DirectX 12? Které grafické karty je podporují, které zase ne a proč? V dnešním článku odpovíme právě na takovéto otázky.
20.11.2015,  recenze, Pavel Šantrůček,  17 komentářů
Unreal Engine a postupný vývoj

Unreal Engine a postupný vývoj

V tomto článku se podíváme na všechny generace Unreal Enginu a popíšeme si, jak byl postupně vylepšován hlavně o renderovací efekty, dále umělou inteligenci nebo o fyziku. Nakonec se podíváme, co nás čeká s přicházejícím Unreal Enginem 4.
12.11.2015,  článek, Jan Pánek,  2 komentáře
Nadella ve vedení Microsoftu: kam se ubírá?

Nadella ve vedení Microsoftu: kam se ubírá?

Už před více než dvěma roky ohlásil Steve Ballmer, že končí ve vedení Microsoftu, který na jeho místo hned začal hledat novou krev. Tu našel ve vlastních řadách, a tak se stal novým šéfem Satya Nadella. Kam tedy od té doby Microsoft ušel a co jej čeká?
9.11.2015,  článek, Jan Vítek,  10 komentářů