reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Cyberpunk 2077 přijde s DLSS 2.0, co všechno bude vykreslovat ray tracing?

26.6.2020, Jan Vítek, aktualita
Cyberpunk 2077 přijde s DLSS 2.0, co všechno bude vykreslovat ray tracing?
Už nějaký ten pátek víme, že hra Cyberpunk 2077 bude podporovat technologie NVIDIA spojené s kartami generace Turing. Právě NVIDIA nám ale nyní sděluje podrobnosti o tom, jak to bude s DLSS a ray tracingem.
Dozvídáme se tak především to, že Cyberpunk 2077 bude mít podporu DLSS 2.0 (Deep Learning Super Sampling), čili nové verze technologie, která primárně pomůže zvýšit výkon ztracený využitím ray tracingu. Hra jako tato je přitom vzhledem ke svému modernímu městskému prostředí přímo ideální pro využití ray tracingu pro realizaci odrazů, ovšem to rozhodně nebude představovat vše. 

 
Vydání hry Cyberpunk 2077 bylo bohužel nedávno opět odloženo, a to na 19. listopad tohoto roku, ale dobrá zpráva je, že DLSS 2.0 a ray tracing by tato hra měla podporovat ihned, jak přijde na trh. A v případě ray tracingu toho nebude zrovna málo, což může vzbuzovat obavy, jak se s tím vypořádají slabší sestavy založené třeba na GeForce RTX 2060. Dosud totiž hry využívaly ray tracing například jen pro odrazy, stíny, nebo pouze pro globální osvícení. 
 
 
Cyberpunk 2077 ale využije ray tracing pro ambient occlusion (zastínění okolím), dynamické osvětlení, odrazy i stíny. Ambient occlusion a přímé ray tracované stíny se tak budou podílet na stejné grafické stránce, aby byly stíny ve scénách přirozené a nemusely se využívat klasické stínové mapy. Počítá se zde také se směrovými stíny od slunce i měsíce a také se simulací rozptylu světla v atmosféře a mracích. 
 
 
Dynamické osvětlení pomocí ray tracingu bude využívat celé nebe jako plošný zdroj světla a stejným způsobem budou využity například i billboardy ve hře či jiné zářící povrchy. Jde tak o rozdíl v tom, že už nepůjde o bodové zdroje světla jako v rasterizaci. 
 
A nakonec tu máme dobře známé odrazy, které v Cyberpunku 2077 samozřejmě nemohou chybět, když bude plný neónů, skla, kovu, kaluží v nočních ulicích, apod. To vše pak umožní vytvořit odpovídající atmosféru pro Night City. 
 
 
Podívat se také můžeme na nový trailer, který ukazuje verzi s ray tracingem a na konec můžeme zmínit ještě jednu novinku z dílny firmy NVIDIA, a sice seznam dalších her pro GeForce NOW.
  • Danger Scavenger (nové na platformě Steam – 22. června)
  • Stranger Things 3: The Game (Epic Games Store – zdarma od 25. června)
  • Disco Elysium (Epic)
  • Farming Simulator 19 (Epic)
  • Just Cause 4 Reloaded (Epic)
  • Idle Big Devil
  • Spintires
  • SAMURAI SHODOWN NEOGEO COLLECTION (Epic)
  • Snake Pass
  • Surviving The Aftermath (Epic Games Store)
  • Tale of Wuxia: The Pre-Sequel
  • Tunshi Kongming Legends
  • Warhammer Underworlds Online


reklama