reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Cyberpunk 2077: skromným postačí GTX 1060, nároční si nevystačí s hi-endem

8.12.2020, Jan Vítek, aktualita
Cyberpunk 2077: skromným postačí GTX 1060, nároční si nevystačí s hi-endem
Server Tom's Hardware už měl možnost otestovat řadu moderních i starších karet na novém Cyberpunk 2077, který má v případě vypuštění ray tracingu pozoruhodně mírné nároky na to, jak vypadá. Jaká je realita?
Cyberpunk 2077 je hra určená i pro generaci PS4 a Xbox One, takže z toho vyplývá, že musí být schopna pracovat i na hardwaru, který je na dnešní poměry velice slabý. A když se podíváme na požadavky, pro Full HD s vysokou kvalitou tu máme doporučenu i GeForce GTX 1060 6GB, což už se v případě moderních AAA her jen tak nevidí. Na druhé straně je tu pro 4K a s nejkvalitnějším ray tracingem požadována RTX 3080, což vzhledem k jeho náročnosti je pochopitelné. 
 
 
Ovšem co říkají výsledky testů na Tom's Hardware? Ty se bohužel týkají jen nastavení kvality na medium, nebo ultra, ale z toho můžeme leccos extrapolovat. 
 
 
Pokud jde o zmíněnou GTX 1060 6GB, pak zde je zřejmé, že CD Projekt Red ji sice doporučuje pro 1080p/high, ovšem to platí pouze v případě, kdy někomu bude stačit v průměru cca 30 FPS s občasnými propady. Na nastavení ultra totiž tato karta zvládne v průměru 25 FPS, takže z toho lze odhadnout právě cca 30 FPS pro nastavení high. Pro průměrných 60 FPS/high pak budeme potřebovat alespoň Radeon RX 5600 XT či podobně výkonnou kartu. A bohužel to vypadá, že pro celou tabulku platí cílových 30 FPS.
 
Vypadá to také, že tato hra je výrazně omezena výkonem procesoru. V testu byl použit Core i9-9900K a evidentně bylo dosaženo jeho výkonnostního stropu už někde pod 110 FPS, na což ukazuje velice malý rozdíl mezi kartami jako RTX 3060 Ti a RTX 3090. Ovšem to jsme ještě neviděli testy s ray tracingem. 
 
 
Radeony v Cyberpunk 2077 ray tracing zatím nenabídnou a z tohoto grafu je vidět, že by zatím nebylo o co stát. AMD zatím nenabízí alternativu pro DLSS a v ray tracingu bude spíše slabší než NVIDIA, takže propady ve výkonu by byly obrovské. Pokud ale někdo chce využít kartu kalibru RTX 3090, aby ve Full HD s RT získal v průměru 60 FPS, má možnost. Ale nutno dodat, že i této kartě pak zapnuté DLSS dodá jen dalších 20 FPS a to není dobrý příslib pro ray tracing ve vyšších rozlišeních. 
 
GeForce RTX 3090 v Ultra HD s RT na Ultra dosáhne v průměru jen 27 FPS a s DLSS ve střední kvalitě se pak dostaneme na 44 FPS. To je ovšem naprostý hi-end a co RTX 3080? Ta bez DLSS nabídne nehratelných 11 FPS, s DLSS a ray tracingem se dostane sotva přes 30 FPS (což je vzhledem k výchozímu výkonu ještě výtečný výsledek) a pokud si budeme chtít zahrát s RTX 3080 bez RT na rozlišení Ultra HD, stále potřebujeme DLSS pro dosažení 60 FPS. 
 
Sami se můžete podívat na výsledky, které jsou řádně zašmodrchané kvůli všemožným nastavením kvality zobrazení v rámci samotné hry, do čehož se navíc míchá kvalita ray tracingu a pak i DLSS. Bude tak třeba pečlivě laborovat, i když se dá říci, že pro drtivou většinu hráčů zůstane ray tracing v Cyberpunku 2077 zapovězen, anebo bude prostě oželen výměnou za vyšší FPS a/nebo rozlišení.  


reklama