reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Další otázky o Ampere: DLSS 2.1, RTX IO, napájení, chlazení, atd.

3.9.2020, Jan Vítek, aktualita
Další otázky o Ampere: DLSS 2.1, RTX IO, napájení, chlazení, atd.
V této aktualitě navazujeme na předchozí zprávu o odpovědích zaměstnanců NVIDIE na Redditu. Nyní už půjde o všetečné dotazy na téma nové verze DLSS, vlastností nové technologie RTX IO a další. 
Začneme zvolna, a to rozhraním HDMI 2.1 na nových kartách. To skutečně nabízí čtyři linky po 12 Gb/s, a tedy výslednou propustnost 48 Gb/s. Vedle toho tu je také Display Stream Compression (DSC) pro 8K při 60 Hz s HDR. 
 
 
Pokračujeme s RTX IO, které nevyžaduje SSD o žádném minimálním výkonu, ale je jasné, že čím rychlejší bude, tím lepší výsledky bude technologie podávat. Technologie je především o rychlejším čtení dat, ovšem díky přímé kompresi může být ve výsledku rychlejší i záznam. Nedá se ale mluvit o tom, že by SSD mohlo posloužit jako rozšířený framebuffer, čili paměť karty. Microsoft přitom chce vývojářům nabídnout předběžnou verzi DirectStorage pro Windows někdy v příštím roce a NVIDIA chce, aby RTX IO byla k dispozici v prvních hrách nedlouho poté. Čili zatím se nemusíme vzrušovat, jde o technologii blízké budoucnosti.
 
Bude rozhraní PCIe 3.0 tvořit úzké hrdlo pro RTX 3090? Dopad bude mít spíše výběr procesoru a pokud nebudeme mít systém s PCIe 4.0, očekávat můžeme ztrátu výkonu přinejhorším pár procent. 
 
V čem bude RTX 3070 rychlejší než RTX 2080 Ti? Jde o rasterizaci a/nebo o RT a DLSS? Zde NVIDIA dle odpovědi mluví o obou případech, což dává smysl, neboť dnešní hry využívající ray tracing a DLSS až na naprosté výjimky spoléhají i na rasterizaci, takže bez vyššího výkonu v obou disciplínách by to moc nešlo. 
 
Bude lepší verze DLSS? Ano, už je hotové SDK verze 2.1 pro DLSS a obsahuje tři klíčové novinky: režim pro hraní v 8K, dále podporu VR včetně příslušných her a asi nejzajímavější je podpora dynamického rozlišení. Čili renderované rozlišení se může snímek od snímku měnit, zatímco výsledné rozlišení zůstává stejné. Další informace nejsou k dispozici, ale je zřejmé, že tak bude možné se přizpůsobit požadavku na výslednou snímkovací frekvenci, takže pokud výkon nebude stačit, systém může snížit renderovací rozlišení a naopak. 
 
Co se týče přídavného napájení, zde NVIDIA vřele doporučuje vést ke konektorům karty dva samostatné kabely od zdroje, než aby se využil jeden rozdělený. Z pochopitelných důvodů. 
 
A nakonec tu máme chlazení referenčních karet 3080 a 3090, které by dle NVIDIE mělo fungovat nejlépe v případě, kdy naše skříň bude přivádět čerstvý vzduch ke kartě a zajistí odvod teplého vzduchu. Nezáleží na tom, jaké je vnitřní uspořádání, pokud bude zajištěna tato samozřejmá podmínka. 
 
 
Nakonec ještě můžeme potvrdit, že podpora NVLink je z nových GeForce vyhrazena pouze pro RTX 3090 a příslušný můstek přijde na 79 USD. Tím se tak z NVLink SLI stane ještě mnohem více okrajovější záležitost, než doposud.
 


reklama