reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
18.1.2011, Miroslav Jindra, návod
Vánoce máme úspěšně za sebou a je tu nový rok plný očekávání. Po Vánočních žních jdou obvykle ceny trochu dolů. Navíc přišly na náš trh dlouho očekávané novinky - Intel Sandy Bridge a Radeony 6950 a 6970. Dnešní díl tedy obsahuje plně aktualizované sestavy.
mudra26 | 18.2.20110:01
poradíte mi prosím, kde pořídit tuto sestavu?
Odpovědět0  0
Ivan11 | 18.2.201110:23
To je tezke, kde poridit. Podle bydliste, nebo postou.
Hodne se bere www.alfacomp.cz. Pokud si to ale budes chtit nechat sestavit, uz vychazi lepe czc.cz, protoze sestavuji zdarma, zatimco jejich komponenty maji velmi srovnatelne ceny.
Odpovědět0  0
mudra26 | 18.2.201110:39
Nejradši bych to koupil v Praze, to CZC asi půjde. Díky
Odpovědět0  0
Ivan11 | 3.2.201118:01
Ahoj, vede se tu polemika nad vhodnosti­/nevhodnosti nekterych kopmponent.
Mohl by teda tady nekdo nadhodit nejakou variantu?
Cena 10­-13 KKc. Tiche, nezrave, RAM 4 GB, W7 64 bit, grafika klidne integrovana, zvuk taky. Nemam jasno hl v. MB+proc. a vykon zdroje. GK event. dokoupim, ale nic pres 2k. HDD WD Black 640 GB. Hry nejedu, netaktuji. Nejvetsi zatez mam zravou a velikou Java aplikaci.

diky Ivan
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 6.2.201122:40
X3 445, deska s 880G, 4GB RAM, W7 64bit, 640GB Black, centurion, 350W seasonic ­- nebo 400w, pokud se pocita s dokupovani grafiky silnejsi nez 5670.
Odpovědět0  0
Ivan11 | 14.2.201116:45
Diky.
Ja premysle o X3 450, ale je to asi zhruba totez. Jen jsem zjistil, ze ta integrovana grafika je asi dost bida. I kdyz ted jedu na Radeonu 1300, tak to bych si asi moc nepolepsil.
Odpovědět0  0
drumcais | 28.1.201113:01
Můžete mi doporučit sestavu pro strih s kamery AVCHD
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 6.2.201122:38
Ahoj,
doporucim zalozit tema na foru. Vic hlav vic vi. Bude vhodne uvest i pouzivane programy a zejmena cenovy strop.
Odpovědět0  0
Lama11150 | 21.1.201112:01
Intel Insider: DRM zadrátované přímo v CPU? viď.:
http:?­/?­/www.lupa.cz?­/clanky?­/intel?­-insider?­-drm?­-zadratovane?­-primo?­-v?­-nbsp?­-cpu/
Odpovědět0  0
Hud1ia2 | 19.1.201115:23
Jak tak koukam, nikde nemuzu najit nic podobnyho tomu, co bych si chtel poskladat, tak nevim, zda nemam neco spatne nakombinovany nebo prehnany. Chci postavit sestavu na zpracovani fotek a slusnou praci s Adobe produktama a obcasny hrani i novych her a aby mi to jeste nejakej ten rok vydrzelo ­(nechci za dva roky kupovat zas vsechno novy­). Mam to poskladany nasledovne:

ASUS M4A88TD­-V EVO;
AMD Phenom II X4 Quad­-Core Black Edition 965;
ATI Radeon HD 6850 od Sapphire
Seagate Barracuda 7200.12 1TB,
skrin Fractal Design R3
minimalne 4GB RAM ­(asi bych pouzil zde doporucovany, i kdyz nevim, co znamena zas to ­"Blu­"), ale vzhledem k cene by se dalo dat i 8GB
Zdroj taky tady odtud a chladic zatim ten co je dodavany s CPU.

Odpovědět0  0
Jura2 (184) | 19.1.201120:20
Je to v pohode, ale pamäte zober Kingston 4GB ­(kit 2x 2GB­) 1333MHz ­- napr. zo zostavy ­"Home­".
Alebo, ak to skutočne využiješ, aj 2 x 4 GB DDR3 1333 MHz. Ale 4 GB by mali byť dosť.
Odpovědět0  0
Jandaskunk (89) | 19.1.201120:23
Stavěl bych to na novým Intelu...nemáš napsanou cenu..
Odpovědět0  0
Hud1ai2 | 20.1.20117:38
Vychazi to cca na 16k ­(ale nedavam tam zatim zadnou mechaniku­). Intel nevim, to je zas cenove jinde.
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 22.1.201113:37
Radeji nez nenazrany PII X4 965 bych koupil levnejsi Core i5­-2400 se stale slusnym vykonem.
Asi takhle:
Gigabyte GA­-PH67­-UD3 ­(rev.1.0­)
Intel Core i5­-2400 BOX
Cooler Master Hyper 212 Plus
MSI N460 Cyclone 768D5­/OC
Kingston 8GB ­(kit 2x 4GB­) 1333MHz
WD Caviar Black WD1002FAEX 3.5­" 1TB
Seasonic S12II­-520 520W Bronze
Fractal Design Define R3 Black Pearl

Vyslo mi z toho nejakych 18,6 K.
Odpovědět0  0
Norri (9) | 19.1.201112:53
Chtěl bych se zeptat na to, proč doporučujete do univerzální sestavy Radeon HD 6870 1GB a ne MSI N460 Cyclone 768D5­/OC, která je o cca 1400 levnější? Co jsem se díval na srovnání, tak ten rozdíl podle mě není tak velký aby bylo to cenové navýšení opodstatněné. Nekritizuju, jenom se ptám.
A druhý dotaz se týká té MSI N460. Myslíte že se vyplatí připlatit za verzi s chladičem Twin Frozr II když mi jde o hlučnost? Díky za odpověď
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 22.1.201113:21
6870 uz na cene trosku klesla. Ono je vzdycky tezke neco vybrat, kdyz jsou 2 podobne volby. MSI GTX460OC je v levnejsi sestave ­- coz znamena, ze se jedna o doporucenou komponentu, do univerzalnejsich sestav jsem chtel neco trosku lepsiho, navic ma 6870 o neco malo nizsi spotrebu. Vykon je vyssi v prumeru o nejakych 10%, s rostoucim rozlisenim na 1920x1080 se rozdil zvetsuje, ale takovy monitor ma malokdo. Cyclone je tichy, jenom bude podle me potreba ho obcas vycistit, jako kazdy ­"vejir­". 600 za Hawk prinese nejaky vykon navic diky vyse taktovanemu jadru i vetsi pameti a mela by byt jeste tissi. Takze do ticheho pocitace s dostatecnym grafickym vykonem by to mohla byt i lepsi volba nez Radeon 6870...
Odpovědět1  0
Norri (9) | 22.1.201113:50
Díky za odpověď. Ale zase jste mě nahlodal s tím vyšším výkonem. :­-­) Mám monitor 1920x1200, ale 5700,­- za MSI R6870 Twin Frozr II­/OC už se mi zdá už moc, tak asi pořídím tu MSI N460 HAWK...
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 22.1.201120:02
Myslim, ze pomerne vysoko taktovana GTX460 s 1GB pameti, jako je hawk, bude mit vykonu celkem dost :­-­).
Odpovědět1  0
CainPullo | 19.1.20114:20
Dobrý den, jsem rozhodnut o pořízení nového pc v cenové ralaci 40.000,­- kdy již přes 9 měsíců čekám na I7 2600K. U uvedeného CPU mne trochu zklamal dual chanel, z tohoto se odvíjí dotaz:
Mohu pc osadít dvěma páry 2x2 RAM jak píšete, nebo jsem tabulku špatně pochopil? Popřípadě je výhodnější 2x4 oproti 2x­(2x2­), nemají 4gb paměti oproti 2gb všeobecně vyšší CL?. Děkuji za případnou odpověď.
p.s.: od nejmenovaného zdroje jsem obdržel alarmujííc zprávu o spálených pinech na základních deskách s čipsetem 1155, kdy panuje obava že podobné se může přihodit,,při vyšším taktui i deskám s chipsetem 1156.
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 22.1.201113:07
Prinos trikanalu je dost diskutabilni uz ud jeho uvedeni. Hruby vykon 2600K je velice slusny. Co se tyka CL, tak je celkem jedno, jestli mate CL9 nebo CL7, rozdil je maly. Spalene PINy na patici hrozi jen v pripade extremniho pretaktovani, takze toho bych se taky nebal.
Odpovědět0  0
CainPullo | 24.1.201118:18
Děkuji za odpovědi.
Odpovědět0  0
fanulka | 18.1.201116:57
chtěl bych se ještě pozeptat jestli se vyplatí do střední­-herní třídy dávat paměti s podporou xmp ? nikde jsem neviděl žádný test s touhle inteláckou technologií, tak prosím o info :­-)
Odpovědět0  0
Richmond (151) | 18.1.201119:33
XMP se podle mého nevyplatí ­- je to pouze featura, která umí přepínat mezi profily. Pro ty, kteří taktují je to nepoužitelné ­(ti si nataktují ramky stejně podle svého gusta­). Výhodu vidím ale v certifikaci což přispívá ke kompatibilitě ;)
Odpovědět1  0
Miroslav Jindra (221) | 22.1.201113:00
sdilim obdobny nazor.
Odpovědět0  0
Tralalák | 18.1.201110:44
Ja by som určite do kanclu namiesto toho Atomu zvolil AMD Sempron 140 alebo 145, ktorá s doskou a DDR3 pamäťami by bola cenovo porovnateľná ak nie lacnejšia a výkonovo vhodnejšia. A ani rozdiel v spotreba nieje nejak výrazný.
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 18.1.201110:56
2 jadra jsou dost znat i pri kancelarske praci. naopak prinos ddr3 do kancelare je diskutabilni.
Odpovědět0  0
Tralalák | 18.1.201111:20
Lenže Atomové in­-order 2 jadrá a ak chcete skrz Hyper­-Threading 4 vlákna sa nechytajú na Sempronove out­-of­-order jedno jadro a teda jedno vlákno pri frekvencii 2.7GHz. Ja viem, že pri Atome to dobre znie dokonca sa na to dobre pozerá vo Windowse v Task­-Manageri, ale to je asi tak všetko...
Odpovědět0  0
Jandaskunk (89) | 18.1.201114:19
Máš nějaký konkrétní test, který toto tvoje tvrzení podporuje? Nebo zkušenost v kanceláři?
Odpovědět0  0
Tralalák | 18.1.201118:36
Samozrejme mám to užívateľsky pretestované.
Treba dať do vyhľadávača: ­"Minirecenzia­" AMD Sempron 140 v staršom PC a Sú single­-core procesory mŕtve?
Odpovědět0  0
Jandaskunk (89) | 18.1.201118:44
No, to je pouze Sempron. Ale myslel jsem jestli máš ověřené poměření tohoto Semprona vs. dvoujádrový Atom při kancelářské práci a webu ­(syntetický testy jsou často zaměřený na frekvencí např.­), při otevření více záložek v prohlížeči apod. Tam bych řekl, že se 2 jádra rozhodně hodí a nezáleží pouze na frekvenci, případné propady ve výkonu totiž můžou být pak neřešitelné. ­(frekvence to nezachrání, ptže se stále jede na jedno vlákno­) Spíše uživatelsky, nežli pomocí různých benchmarků, které k tomuto moc neříkají.
Odpovědět0  0
Tralalák | 18.1.201120:20
S frekvenciou to nemá až tak moc spoločné. Proste AMD Sempron 140 je vďaka svojej microarchitektúre lepší ako Intel Atom s architektúrou in­-order ­(samozrejme aj vyššia frekvencia má na to vplyv keďže sa jedná o desktopový procesor­). Atom nikdy nebol zameraný na výkon, a Intel ho skonšruoval ako tzv. In­-order procesor­(procesory tohto ty­pu sa objavovali v časoch prvých Pentií, VIA C7­), kde sú inštrukcie spracúvané v poradí, v akom do procesora do­razia z pamäte. Jedná sa teda o jednoduchšiu microarchitektúru => mennšie rozmery s nízkou spotrebou procesora, na druhej strane to však predznamenáva aj jeho veľkú náchylnosť na zahltenie dátami. Ide o to, že out­-of­-order execution dokáže efektívnejšie spracovávať inštrukcie mimo poradia teda namiesto čakania začnú vykonávať ďalšie inštrukcie a k pôvodnej úlohe sa vrátia, len čo k nej dáta dorazia. Výsledkom je teda podstatné zvýšenie výkonu vďaka efektivite: Takété procesory sú Pentium Pro, Intel Core2 Solo, Duo, Core i3­/i5­/i7, Core i3­/i5­/i7 Sandy­-Bridge, AMD Phenom, Athlon, Sempron, AMD Bobcat, VIA Nano, VIA Nano X2 a iné.
Odpovědět0  0
jan novack | 19.1.201110:38
Tralalák má naprostou pravdu, i já mám osobní zkušenost s dualcore Atomem 330 ­(2x 1,6 Ghz­) v netbooku Asus EEE 1201N s ION chipsetem a 2GB RAM.

Atom, ač dvoujádrový, stroj velmi brzdil, neboť při jednovláknových aplikacích výkon odpovídal pouze Atomu 1,6 Ghz, na vícevláknové stejně nestačil.

Teď mám Lenovo U165 s jednojádrovým Athlonem II Neo K125 na 1,7 Ghz a procesor je výrazně výkonnějsí než Atom 330.

Uvedu příklady:
U165 je cca na úrovni stolního Athlonu64 3000+ a Radeonu 9600 ­­- Doom3 med. det. 640x480 timedemo 30 fps, Half­­-Life 2 1366x768 high. solidně, Unreal II ­­- 1366x768 jede také pěkně, demo Titan Quest 800x600 low, úvodní část hratelná.
Zmíněné hry, které na U165 jedou pěkně, byly na 1201N nehratelné ­­- cca 10­­-14 fps, a to i přesto, že např. v 3Dmarku 03 má 1201N cca 3700 bodů.

Vzhledem k silnější vga v podobě IONu je systém jednoznačně bržděn cpu, a to má Atom 330 4 thready oproti jednomu u Athlonu K125.
Při porovnávání výkonu je třeba pohlížet na reálné aplikace a nikoliv pouze na syntetické benchmarky.
Odpovědět0  0
Jandaskunk (89) | 19.1.201112:42
To je ale notebookový Atom a o grafice tu nebyl řeč. Pokud vím, tak se jedná o Office sestavu, kde se s hrami nepočítá ani s videem. Je to vyloženě do kanceláře na práci v office apod. By mě zajímalo, co bude dělat jednojádrový Sempron až začne např. antivirus skenovat gigový CAB soubor. Já bych řek, že pak bude PC dostatečně seklý, aby se nedalo dělat nic jinýho...
Odpovědět0  0
Tralalák | 19.1.201115:12
Uviedol som príklady a skúsenosti s dennodenou kancelárskou ako aj herným využitím AMD Sempron 140 či Sempron 140 OC, ako aj benchmarky. Snažil som sa poradiť resp. podeliť sa so skúsenosťami. Ak si teda niektko myslí, že Atom je výkonnejší resp. že ponúka vyšší pracovný komfort len preto, že je dual­-core s HyperThreadingom nebudem ho presviedčať. Zrejme viac nemám k tomu čo povedať.
Odpovědět0  0
nocturne | 5.2.201121:51
bude sedet v koute spolu s atomem, kteremu nekdo predhodil outlook s 8GB OSTckem. overeno.
Atom i sempron jsou procesory pro NENAROCNOU kancelarskou praci = v praxi tak pro vratneho, uklizecku nebo nekoho, kdo pocitac potrebuje jednou za cas ­- cestaci apod.
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 18.1.201114:39
Tyjo, ja ti nevim... Atomy D510 maji +­/­- srovnatelny vykon ­[nekde lepsi, nekde horsi­] nez pentia 4 pres 3GHz a to mi prijde jako dostatecny kancelarsky stroje. Navic cela sestava vezme 30W a to je super. ­- testik... http:­/­/www.tomshardware.com­/reviews­/atom­-d510­-pentium­-4­-nettop,2649­-6.html
Odpovědět0  0
Tralalák | 18.1.201118:48
V diskusii k ­/­"Minirecenzia­" AMD Sempron 140 v staršom PC­/ som porovnával aj AMD Sempron 140 2.7GHz vs. Intel Pentium IV 3­-0GHz.

Porovnanie s Atomom krátkosti: použil som ten najvýkonnejší Atom D525.

Cinebench R10 ­(64­-bit­):
AMD Sempron 140 2.7GHz + DDR3: 3098 CB­-CPU ­(1 jadro, 1 vlákno­)
Intel Atom D525 1.8GHz: 698 CB­-CPU ­(1 jadra, 1 vlákna­)
Intel Atom D525 1.8GHz: 2 187 CB­-CPU ­(2 jadra, 4 vlákna­)

Cinebench 11.5
AMD Sempron 140 2.7GHz: 0,69 pts ­(1 jadro, 1 vlákno­)
Intel Atom D525 1.8GHz: 0,17 pts ­(1 jadra, 1 vlákna­)
Intel Atom D525 1.8GHz: 0,56 pts ­(2 jadra, 4 vlákna­)

Proste výkon in­-order Atomu na jedno jadro a teda aj jeden thread ­(vlákno­) je v porovnaní so Sempronom 140 veľmi zaostáva. A treba si uvedomiť, že jednovláknové aplikácie sú stále veľmi frekventované.
Odpovědět0  0
Jandaskunk (89) | 18.1.201119:02
Což např. web, více otevřených kancl. oken ve Windows 7 není ­(jednovláknová aplikace­) a tam se spíše než hrubý výkon využije právě více jader ­(vláken­) ­- už vidim jak budu na kancl počítači renderovat :­).
Odpovědět0  0
Tralalák | 18.1.201120:25
Ale Atom ani s využitím všetkých štyroch threadov nedosahuje výkonu jedného jadra a threadu Semprona. Proste lajsky povedané nech si to Atom akokoľvek rozloží do štyroch vedier tak Sempron to s jedným vedrom zvládne ešte o čosy rýchlejšie. Ale POZOR ak Atom nedokáže ďalšie 3 vedrá naplníť ­(single­-threaded­) tak jeho výkon voči Sempronu je veľmi slabý.

Odpovědět0  0
Jura2 (184) | 19.1.201119:58
Jednoznačný súhlas Sempron je do kancelárskeho PC ako uliaty. Určite by som si tam nedal Atom :­-­)­)­).
Odpovědět0  0
Tralalák | 18.1.201118:51
Samozrejme. Keďže testujem hlavne VIA Nano vs. Intel Atom a keď som robil testy Semprona 140 tak to viem aj porovnať. ­(viď. príspevok nižšie)
Odpovědět0  0
Zkušený Franta Uživazel | 19.1.201110:52
Coooo? v kancl sestavě 2x1GB DDR2 za 860,­- ??? Proč nepoužít E3400 + 2GB DDR3 ­( poloviční cena oproti ddr2­) + MSI G41M­-P23 za 950,­- ? získam schopnější VGA, slušnou desku i na taktování a 2x vyšší výkon CPU než atom v podstatě za stejnou cenu... nemá se smysl hádat jestli atom nebo sempron, když je tu E3400 ­(v podstatě starej dobrej Pentium Dual­-Core­) na 2.6GHz za litr...
Odpovědět0  0
Jandaskunk (89) | 20.1.201116:58
Jo, to je taky možnost a možná asi nejlepší....rozhodně lepší než jednojádrový sempron..
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 22.1.201112:59
Do pristiho dilu podobnou sestavu zaradim. Je pravda, ze tahle varianta muzu byt pro dost lidi zajimava.
Odpovědět0  0
s3icc0 (21) | 18.1.20119:49
Osobně mi tenhle výběr nepřijde dost ­"doporučený­":
1­) všude jsou jen disky WD, které jsou samozřejmě kvalitní ale takové disky dělají i jiné firmy a kolikrát za menší peníze ­- rozdíl např WD Black 1TB a Samsung SP 1TB je 600Kč a to už si hodně lidí rozmyslí, který si koupí.
2­) Nesouhlasím s použitím procesoru i5­-2500K do sestavy work ­- podnikatelé netaktují ­- bohatě jim stačí některý procesor bez K. Pro práce např s grafikou nebo videem bych bral spíš i7. Nebo se pletu?
3­) Sestavu office bych naspal raději do jiného kabátku Elite 341 je pro takové komponenty zbytečnost, která akorát zabere spoustu místa.
4­) Domácí sestava nepotřebuje výkonný chladič CPU a grafiku bych volil spíše nižší AMD grafiky ­(nebál bych se ATi 5750­) a skříň bych volil taky spíš do obýváku. ­- Jestli je to ale myšleno jako základní sestava pro hráče, tak bych vašemu výběru rozumněl ­- ale tu máte na další straně.
No celkově když na to tak koukám, tak bych většinu vašich sestav postavil jinak ­- lépe. Každý kouká na peníze, ale vaše sestavy nejsou o ušetření peněz, ale jen o komponentách, které se vám líbí a to se nelíbí mě :­-)
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 18.1.201110:51
1. ctete prosim i text, ne jen tabulky. o discich se vyslovne zminuji, at si kazdy koupi co ma rad, s tim, ze ja doporucuji WD Black nebo kombinaci s SSD. Rozdil mezi Smasung F3 a WD Black jsou 200 u 1T i 640GB varianty.
2. i5­-2500 stoji jen o par korun vic, cca 200­-300. Souhlas, ze by se tam dalo usetrit. Nicmene prodejnost K procesoru bude casem pri upgradu lepsi... navic nekdo si treba veme Hckovou deskou a lepsi integrovanou grafiku Kcka vyuzije.
3. vyber skrini je u nas stale pomerne omezeny, musi byt mala a levna. kdyz tam dam neco, co ma jediny e­-shop v CR, budou se vsichni divit, kde to maji shanet.
4. Domaci sestava musi byt ticha, takze doporucuji nesetrit na chladicich ani na grafice ani na CPU. CM Centurion je do obyvaku pekna skrin, u jejiho strizliveho designu fakt nevim, co by mohlo vadit. Radeon 5770 mi prisel jako lepsi volba, pokud nekdo chce usetrit petikilo a koupit si radsi 5750, nic mu nebrani, ale nebudu tady vypisovat seznamy komponent a delat z toho 5 verzi te same sestavy.
Moje sestavy nejsou o setreni penez, moje sestavy jsou o doporucenich. Nedoporucuju spatne skrine ­(i kdyz nekdo Elite povazuje za spatnou­), nedoporucuju zbytecne drahe nebo nevyhodne komponenty a nedoporucuju hlucne chladice, zdroje atd. Pokud nekdo posklada nejakeho semprona do krabice od bot, bude to napajet zdrojem od EC ­(nebo jineho nekvalitniho vyrobce­) a ofukovat vetrakem z tesca, tak je to jeho vec ­- ale ja to nedoporucim. ;­-D
Odpovědět3  0
s3icc0 (21) | 18.1.201111:13
Jo máš pravdu. To s těma diskama jsem přehlédl.
A rovnou tedy otázka: Samsung SP F1 nebo F3? a proč? Díky
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (221) | 22.1.201112:56
Nejspis ani jeden, kdyby bylo na mne. F3 je vykonnejsi, ma vyssi hustotu na plotnu nez F1. Nicmene jeho vykony v testech nejsou uplne vyrovnane, navic Samsungy z me zkusenosti casteji trpi na vibrace, coz je asi nejhorsi problem...
Odpovědět0  0
cedd | 18.1.201118:07
No například na práci se nemusí hodit ­-K varianta i5­/i7, v případě, že je požadavek využít VT­-d instrukce pro virtualizaci, a další ­(Vpro ­/ TXT­), které nejsou u K variant dostupné.
Holt ­"povedený­" marketing Intelu. Tímpádem není žádne all­-in­-one deluxe řešení pro nadšence. Vždy je to něco za něco, přitom spousta lidí by si určitě trochu připlatila, byť jen za tu možnost to ­"někdy v budoucnu využít­".
Odpovědět1  0
Gregi (51) | 18.1.20119:03
Trosku by som nesuhlasil s procesorom X6 1055T, Namiesto neho radsej X6 1075T kde za 12€ ziskam 1,2 GHz ­(6x200 MHz­) vykonu naviac. Dalsia vec, v blizkej buducnosti bude namiesto X4 945 lepsia volba X4 840 pricom usetrite cca 30­-35 € a vykon zachovate. Ta 2600K od intelu je vazne velmi vydarena mrska a jednoznacne potvrdzujem jej nasadenie do nabusenej zostavy.
Odpovědět0  0
Jandaskunk (89) | 18.1.201118:08
Frekvence se u jader nenásobí počtem jader, frekvence je prostě taková jaká je, tudíž je navýšení pouze o 200MHz ­(0,2GHz­) za 500,­- Kč, což skutečně není výhodné ­(dá se lehce dotaktovat­).

X4 945 a X4 840 není to samé, protože Phenom X4 840 je klasickej Phenom, ale nemá L3 cache ­(takže je to v podstatě Athlon­).
Odpovědět0  0
Jandaskunk (89) | 18.1.201118:08
oprava: Frekvence se u procesorů...
Odpovědět0  0
jmajicek | 18.1.20118:41
Mám dotázek ohledně sestavy Work, já sám sem podobnou záležitost řešil před sedmi lety, znovu před čtyřmi a vzhledem, že první sestava už po sedmi letech není příliš upgradovatelná se chystám tu starší nahradit novou sestavou. Dospěl sem, ale k názoru, že je lepší díky procesorům Intel Core i5­-2500K použít desku s využitím integrované grafiky a za pár let až bude náročnost aplikací větší upgradovat grafiku a RAM. Logicky tak dnes ušetřím za grafiku a základní deska je srovnatelně drahá. Nebylo by takové řešení efektnější a efektivnější ?
Odpovědět1  0
Miroslav Jindra (221) | 18.1.201112:12
ano,
vyuziti integrovane grafiky v kombinaci s H67 je taky moznost pro pracovni sestavu. H67 ma nejaka drobna omezeni oproti P67 jako nemoznost menit nasobice turba apod...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.