www.svethardware.cz
>
>

Dual Universe: ambiciózní francouzský útok na Star Citizen

Dual Universe: ambiciózní francouzský útok na Star Citizen
, , aktualita
Francouzské nezávislé studio Novaquark nedávno ohlásilo záměr přijít s opravdu bezbřehou MMO hrou, na niž nyní shání podporu na Kickstarteru. Jedná se o titul Dual Universe, který můžeme vidět jako konkurenta pro Star Citizen a jiné moderní vesmírné hry.



reklama
Dual Universe je tak chystaná hra typu MMO, v níž skutečně nemají existovat žádné hranice, ale my můžeme mluvit především o vesmírném simulátoru. V něm ale nebudou chybět celé planety, civilizace a možnost jít kamkoliv, což je v podstatě v základu to samé, co chce nabídnout i Star Citizen. Jenomže ten má za sebou již dlouhá léta vývoje, fond přes 100 milionů dolarů, zkušené vývojáře a silnou komunitu. Francouzské studio Novaquark poprvé ohlásilo svou hru před nějakými 4 měsíci a nyní shání finanční podporu na Kickstarteru, a to půl milionu eur. Ty bezpochyby vybere, protože už je daleko za polovinou a zbývá mu ještě 22 dní.





Nyní se můžeme podívat, jak zakladatel studia Novaquark, francouzský vědec a podnikatel Jean-Christophe Baillie, svou hru popisuje a proč dle něj půjde o nejambicióznější herní projekt v historii, což je odvážné tvrzení. Dle něj totiž nepůjde jen o obrovský herní svět, kde bude mít hráč nebývalou volnost, což slibuje také Star Citizen. Na rozdíl od něj je nám slibována možnost ve světě Dual Universe tvořit a měnit téměř cokoliv. Jde tak o hru, v níž budeme sami budovat celou civilizaci ve stylu sci-fi MMORPG, do čehož spadá například navrhování a výroba vesmírných lodí, nebo stavba budov.

Dual Universe je založen na enginu Unigine 2 a běžet má v jedné jediné instanci. To znamená, že tu bude pouze jeden jediný svět a ne jeho paralelní kopie provozované na několika serverech a vývojáři mluví o koncepci "continuous single shard". Na jednom místě se tak budou moci nacházet i desítky tisíc lidí, a to prostě bez limitu. Jednotlivým lokacím se tak bude dynamicky přidělovat strojový čas hlavního serveru dle počtu lidí. Vzdálenější postavy se nebudou také tak často aktualizovat, což nemá vadit z prostého důvodu. Dual Universe nebude brán jako hra typu FPS a pokud na někoho budeme střílet, budeme tak činit automatickým zaměřovacím systémem (lock and fire). I tím se bude lišit od Star Citizena.


Ve hře bude existovat politický teritoriální systém i celá ekonomika založená na akcích samotných hráčů. Ti tak budou moci vymyslet třeba vesmírnou loď a dostat ji na herní trh. Těžba surovin bude mít svůj reálný dopad i na díře v zemi, stejně jako budeme moci z vytěženého materiálu stavět budovy. Zde nastupují tzv. bezpečné zóny, v nichž nebude povoleno ničit to, co vybudovali ostatní. Vedle toho se budeme moci postarat o bezpečnost i jinak, třeba aktivně vlastními zbraněmi, nebo pomocí štítů. Stavba lodí a budov ve stylu Minecraftu bude mít své zákonitosti stejně jako v reálném světě, takže nebude možné postavit zmetek, který přesto bude létat. Každá loď tak musí mít všechny důležité části a musí být i správně dimenzována. Otázka je, jak to všechno bude ošetřeno, aby se třeba geniálně navržená loď i odpovídajícím způsobem chovala ve vzduchu či vesmíru.


Celý vesmír bude generován procedurálně, což nás zase přibližuje k No Man's Sky nebo k Elite: Dangerous s nepřeberným množstvím světů. Nicméně cestování mezi nimi nebude tak snadné. Budeme potřebovat hvězdné brány (doslova se mluví o Stargate) jako analogie k mezihvězdným dálnicím, takže cestování rozhodně nebude tak rychlé a pohodlné. Všichni tak začnou na stejné planetě, a sice Zemi, respektive na tom, co po ní zbylo. Každý se pak bude moci vydat svou vlastní cestou a zvolit si libovolnou kariéru.

Mnoho věcí je však ještě ve stádiu úvah, takže je otázka, jak bude zakomponováno třeba počasí, frakce a jiné organizace, zda budeme muset virtuálně jíst a pít, zda budou ve hře mimozemšťané, atd. Zatím je cílem první polovina příštího roku, na niž je plánována první alfaverze, na začátku roku 2018 už by měla nastoupit beta a na jeho konci už hotová hra. Od ní nás tak dle jistě velice optimistického odhadu Baillieho dělí jen něco málo přes dva roky, což je neméně ambiciózní jako samotná hra.

Zdroj: wccftech

Nejpopulárnější tablety
reklama
Nejnovější články
NVIDIA Xavier: AI superpočítač s GPU Volta NVIDIA Xavier: AI superpočítač s GPU Volta
Již nějaký ten pátek víme, že NVIDIA se chystá po generaci GPU Pascal přijít s čipy Volta. Ty ještě v případě grafických karet zdaleka nejsou aktuální, ovšem to NVIDII nezabránilo představit nový produkt Xavier, který je na GPU Volta postaven.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
USB-IF oznamuje USB Audio, náhradu za jacky USB-IF oznamuje USB Audio, náhradu za jacky
USB Implementers Forum oznamuje nový standard pro využití moderního konektoru USB Type-C. Jedná se o USB Audio Device Class 3.0, který má posloužit jako hlavní řešení pro připojení rozličných zařízení.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  1 komentář
Samsung o budoucnosti SSD: NVMe pošle HDD k ledu Samsung o budoucnosti SSD: NVMe pošle HDD k ledu
Společnost Samsung nedávno představila své nové produkty, ale při té příležitosti se také rozpovídala o své vizi budoucnosti SSD. Jak mají tedy tato úložná zařízení postupně nahrazovat pevné disky a co jim k tomu pomůže?
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  2 komentáře
NZXT S340 Elite: skříň myslící i na VR NZXT S340 Elite: skříň myslící i na VR
Na zatím nepříliš mohutnou VR vlnu se nyní snaží naskočit také společnost NZXT, která představila počítačovou skříň S340 Elite. Ta je upravena tak, abychom si na ni mohli pohodlně pověsit VR headset a také jej měli kam připojit.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  1 komentář
Samsungu vybuchují i pračky a nepotřebují k tomu Note 7 Samsungu vybuchují i pračky a nepotřebují k tomu Note 7
Mobilní divize Samsungu má akutálně velký problém s vybuchujícími bateriemi Note 7, ovšem nyní jde i o pračky vyrobené mezi lety 2011 a 2016, které mohou představovat přinejmenším stejné riziko pro blízké osoby.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  3 komentáře