www.svethardware.cz
>
>
>

Facebook bude sledovat nákupy a informovat inzerenty

Facebook bude sledovat nákupy a informovat inzerenty
, , aktualita
Pokud nemáte rádi, když nějaká služba sleduje vaše digitální kroky na internetu a využívá je nejen ku vlastnímu prospěchu, můžete zbystřit. Facebook se chystá informovat své inzerenty o tom, kde a co jeho uživatelé nakupují.



reklama
Mnoho různých služeb a společností již dle svých možností sleduje počínání lidí na internetu a snaží se získaná data využít co nejlépe. Vynikají v tom především ty firmy, které provozují internetové služby, z jejichž provozu získávají nejvíce finančních prostředků, takže především takový Google a postupně se v takovou společnost transformuje i Microsoft.





Facebook už vytvořil nové měřicí a informační nástroje, které mají sloužit jeho uživatelům k vyhledání obchodů a služeb, jež mají blízko k jejich zájmům. Pokud ale takové nástroje využijí, musí být připraveni na to, že některé informace budou poskytnuty právě oněm obchodům a provozovatelům služeb, ale ne nutně a konrétně o jejich osobě.

Jak to tedy bude fungovat? Pokud máte zapnuty v telefonu či počítači Location Services, pak bude Facebook sledovat, jaké cílené reklamy se vám zobrazují a především jak na ně reagujete. Stačí kliknout na zobrazenou reklamu například nějakého obchodu a funkce to zaregistruje, což ale není vše. Facebook se rovněž dozví i to, zda jste po kliknutí na reklamu a vstoupení do obchodu něco koupili, takže tato funkce dokáže spojit reklamu s výsledným obchodem a určit míru její úspěšnosti. K těmto datům se dostanou pak i samotní prodejci, kteří si budou moci tvořit vlastní statistiky.

Dále chce Facebook v lokálních reklamách využít i další funkci. V rámci reklamy samotné nás tato funkce navede k nejbližšímu obchodu a zobrazí relevantní informace jako otevírací hodiny, telefonní čísla nebo odhadovadý čas dojezdu. Fungovat to bude takto:


Facebook ale neplánuje získávat, a tedy ani sdílet s třetími stranami informace o individuálních zákaznících, takže v obchodě a ani ve Facebooku by se neměli dozvědět, že Václav Vomáčka si novou televizi koupil na základě reklamy, která mu byla zobrazena v době pondělní snídaně. Data by tak měla být statistická a anonymní, takže Facebook se z obchodu dozví to, že si televizor koupil muž ve věku 25 až 34 let, který do obchodu vstoupil v osm ráno a opustil jej v půl deváté. Jenomže pokud někdo takové informace zná a ví rovněž to, co si daný zákazník koupil, není už zrovna těžké najít konkrétního člověka, a to alespoň s vysokou pravděpodobností. Je tak docela možné, že Facebook bude opravdu vědět, co si s využitím jeho služeb kupujete.

Zdroj: Extremetech

Nejpopulárnější tablety
reklama
Nejnovější články
Největší IT firmy vytvořily partnerství kolem vývoje umělé inteligence Největší IT firmy vytvořily partnerství kolem vývoje umělé inteligence
Velké světové technologické společnosti Google, Microsoft, Facebook, Amazon a IBM se rozhodly, že vytvoří partnerskou organizaci, která bude sledovat a usnadňovat vývoj technologií umělé inteligence. Co to znamená?
Včera,  aktualita, Jan Vítek
D-Wave už má kvantový počítač se 2048 quibity D-Wave už má kvantový počítač se 2048 quibity
Kanadská společnost D-Wave si nárokuje prvenství jako prodejce komerčně dostupného kvantového počítače. Podívejme se na to, co má v rukou nyní, neboť se pochlubila s modelem využívajícím 2048 quibitů.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
NVIDIA Xavier: AI superpočítač s GPU Volta NVIDIA Xavier: AI superpočítač s GPU Volta
Již nějaký ten pátek víme, že NVIDIA se chystá po generaci GPU Pascal přijít s čipy Volta. Ty ještě v případě grafických karet zdaleka nejsou aktuální, ovšem to NVIDII nezabránilo představit nový produkt Xavier, který je na GPU Volta postaven.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
USB-IF oznamuje USB Audio, náhradu za jacky USB-IF oznamuje USB Audio, náhradu za jacky
USB Implementers Forum oznamuje nový standard pro využití moderního konektoru USB Type-C. Jedná se o USB Audio Device Class 3.0, který má posloužit jako hlavní řešení pro připojení rozličných zařízení.
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  4 komentáře
Samsung o budoucnosti SSD: NVMe pošle HDD k ledu Samsung o budoucnosti SSD: NVMe pošle HDD k ledu
Společnost Samsung nedávno představila své nové produkty, ale při té příležitosti se také rozpovídala o své vizi budoucnosti SSD. Jak mají tedy tato úložná zařízení postupně nahrazovat pevné disky a co jim k tomu pomůže?
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  3 komentáře