reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Firmy zasílají Googlu denně 2 miliony žádostí o stažení stránek

24.11.2015, Jan Vítek, aktualita
Firmy zasílají Googlu denně 2 miliony žádostí o stažení stránek
Různé společnosti denně bombardují Google požadavky o to, aby z výsledků vyhledávání odstranil odkazy na různé stránky, jejichž obsah má porušovat autorská práva žadatelů. Tento počet přitom prudce narůstá.
V průměru tak musí společnost Google denně řešit na dva miliony požadavků od více než 5000 firem a jiných subjektů, které věří, že dané stránky porušují jejich autorská práva. Tyto subjekty tak na Google přenášejí velkou zodpovědnost týkající se boje proti pirátství. V posledním měsíci musel Google řešit na 65 milionů požadavků.





To je oproti stejnému měsíci v minulém roce dvojnásobek, ovšem to neznamená, že by takovým tempem rostl počet stránek s autorsky chráněným obsahem. Právě fakt, že Google každý požadavek sám prověřuje a posuzuje, zda je nebo není legitimní (či by alespoň tak měl činit), nejspíše přineslo takový růst požadavků. Mnoho z nich ani neobsahuje platné odkazy, případně odkazuje na bezproblémový a legitimní obsah a ani není divu, že s takovým počtem požadavků se řada z nich opakuje.

Zdaleka nejvíce požadavků zasílají skupiny jako British Recorded Music Industry (BPI) a Recording Industry Association of America (RIAA), čili zahraniční obdoby naší OSA. Tyto organizace usilují často o to, aby Google do seznamu zakázaných stránek přidal celé servery či domény druhého řádu, ovšem tomu se Google už dlouho brání a uvádí, že by šlo o krok špatným směrem.

S takovým nárůstem často neoprávněných nebo zbytečných požadavků ale zákonitě roste i objem práce, kterou musí vykonávat zaměstnanci Googlu. Ten tak musí na jejich zpracování vynakládat stále více prostředků a je otázka, jak dlouho bude takový stav akceptovat.

Zdroj: KitGuru
reklama