www.svethardware.cz
>
>
>

Fove: VR headset se sledováním očí

Fove: VR headset se sledováním očí
, , aktualita
Redaktoři serveru Tom's Hardware měli možnost se blíže seznámit s VR headsetem Fove, který na rozdíl od jiných nabízí funkci sledování pohybu očí. K čemu mu to ale je a co více nám nabídne?



reklama
Pokud bychom měli sami uvažovat o tom, k čemu by mohl být systém sledování pohybu oka ve VR headsetu dobrý, pak se jednoznačně nabízí způsob ovládání, třeba označování cílů pohledem. Je tu ale ještě jeden velký potenciál, který se může týkat výkonu. Dnes musí VR systémy renderovat obraz v plném rozlišení pro celý displej, i když NVIDIA se snaží nároky na hardware zmírnit prostřednictvím Multi-res Shading. Pokud by ale systém věděl, na jaké místo displeje se díváme, mohl by právě v dané oblasti vykreslovat scénu s plnými detaily a okolí v periferním pohledu renderovat v nižší kvalitě, čili by šlo o jakýsi adaptivní Multi-res Shading. A i na to právě Fove myslí.





Headset Fove bude mít možnost takovou funkci nabídnout, ale to by ji měli ideálně podporovat ještě výrobci grafických karet. Zatím existuje jen jako alfaverze vývojářského kitu, i když na první pohled vypadá poměrně vyspěle, ale záleží pochopitelně na tom, co je uvnitř. Redaktoři Tom's Hardware si mohli vyzkoušet pouze starší revizi dokončenou před půl rokem, což se týká i jejího softwaru. Nová revize bude dokončena v nejbližších měsících a i proto zástupci firmy Fove nechtěli svůj headset zatím prezentovat veřejně.





Headset na první pohled vypadá poněkud neohrabaně a jeden by se obával, že mu utrhne obličej, ale prý je dobře vyvážený. Jeho hlavním trumfem tedy je systém sledování pohybu očí, což jiné headsety nemají. Výrobce se přitom rozhodl si veškerý hardware vyvinout sám, takže využívá i vlastní kamery, což mu umožnilo si systém sledování očí ladit dle svých potřeb. V prvé řadě se pak mluví o možnosti ovládat zaměřovač ve hře očima, a tedy nezávisle na pohybu hlavy. To se může hodit třeba i jen při procházení herního menu, i když pro to samozřejmě mohou posloužit také ovladače do rukou. Nicméně procházení menu očima je jistě pohodlnější a intuitivnější.





A pak se mluví právě o možnosti zaměřovat cíle, což může být také zajímavé, ale je otázka, zda je to pro dobrý herní zážitek vhodné. Vždyť mířit na něco očima nevyžaduje v podstatě žádnou snahu a um, který je nutný třeba při hraní s myší, natož pak s gamepadem či specializovanými ovladači, které se pro VR hry chystají. Nicméně nemusí to být pouze míření v nějaké FPS hře, ale třeba jen označování cílů očima v simulátorech, což by se hodilo třeba pro Eve: Valkyrie nebo Elite: Dangerous.

Headset Fove si tedy mohl zástupce serveru Tom's Hardware vyzkoušet, a tak mohl i popsat svou zkušenost. V prvé řadě je třeba po nasazení headsetu zkalibrovat systém sledování očí, který je ale automatický a trvá sotva několik sekund. Stačí na obrazovce sledovat zelený bod, který se objevuje na různých místech. Pak už si mohl zkusit několik technologických dem, mezi něž patřila i hříčka se zaměřováním cílů očima a střelbou. Pak přišel na řadu "Foveated Rendering", čili zmíněný selektivní rendering sledované části obrazu ve vysoké kvalitě, k čemuž firma používá upravené shadery. Fove si tuto funkci zprovoznilo samo a prý funguje skutečně dobře. Člověk s headsetem na hlavě nic nepozná, ale pro ostatní sledující postranní monitor se stejným obrazem je zřejmé, že je Foveated Rendering zapnutý a šetří hardwarové prostředky.

Aktuální verze Fove má rozhodně své chyby. Jednak je až příliš velká, obsahuje uvnitř hned pod čočkami zelenou LED, která rušila, ale byla prý nutné pro vychytávání chyb a také si lze všimnout, že vnitřech headsetu je bílý, což také není vhodné. Uvidíme tedy, jaká vylepšení přinese nová verze tohoto velice zajímavého headsetu.

Zdroj: Tom's Hardware
Nejpopulárnější tablety
reklama
Nejnovější články
Číňané tvrdí, že mají kvantový radar proti technologii stealth Číňané tvrdí, že mají kvantový radar proti technologii stealth
Čínská armáda uvedla, že vynalezla kvantový radar, proti němuž by byla technologie stealth, do níž americká armáda investovala stovky miliard dolarů, naprosto bezradná. Číňané by tak výrazně ovlivnili poměr sil.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
O koupi Twitteru má zájem i Disney O koupi Twitteru má zájem i Disney
Samotná společnost Disney dle serveru TechCrunch nyní má vyjednávat s bankami, aby zjistila, zda si může dovolit akvizovat Twitter, jehož hodnota na burze nedávno prudce vzrostla. Co by z toho takový Disney ale mohl mít?
Včera,  aktualita, Jan Vítek
Xbox One S v edici Audi R8: autokonzole pro Forza Horizon 3 Xbox One S v edici Audi R8: autokonzole pro Forza Horizon 3
Herním světem v těchto dnech hýbe nová závodní hra Forza Horizon 3, kterou vydává Microsoft, a tak není ani divu, že se objevila speciální edice konzole Xbox One S. Ta je laděna do tvarů automobilu Audi R8, ovšem koupit si ji nemůžeme.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
EIZO CG2730 a CS2730: 27" dvojka pro náročné EIZO CG2730 a CS2730: 27" dvojka pro náročné
Společnost EIZO si připravila dva nové monitory z řady ColorEdge, které umožňují hardwarovou kalibraci obrazu a jsou určeny pro zpracování fotografií, videa a vůbec práci s grafikou. Co všechno nám nabídnou?
Včera,  aktualita, Jan Vítek
Samsung Polaris: nové kontrolery zajistí vyšší kapacitu SSD Samsung Polaris: nové kontrolery zajistí vyšší kapacitu SSD
Samsung na Global SSD Summit v Koreji vedle nových modelů SSD 960 PRO a EVO odhalil také nové kontrolery, které mají změnit možnosti modelů SSD pro formát M.2. Jde o kontrolery Polaris, jež přicházejí s designem PoP (Package on Package).
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  1 komentář