reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

GDC 2016 ve znamení DirectX 12 a Vulkan

22.1.2016, Jan Vítek, aktualita
GDC 2016 ve znamení DirectX 12 a Vulkan
Již třicátá Game Developers Conference (GDC) je naplánována na pondělí 14. března tohoto roku a potrvá až do pátku. Dle všeho půjde o zvláště zajímavou událost, která se ponese především ve znamení API DirectX 12 a Vulkan.
Game Developers Conference 2016 bude hostit kalifornské San Francisco a nyní je již k dispozici seznam naplánovaných událostí, které se týkají pochopitelně především her, ale z různých úhlů pohledu. Probírat se tak budou nová API DirectX 12 a Vulkan, hardware, virtuální realita, programování, mobilní hraní, eSporty, marketing, audio stránka her, atd. Co se týče hardwaru zůčastní se i společnosti ARM, AMD, Intel, NVIDIA, Microsoft a Oculus, přičemž od AMD a NVIDIE můžeme očekávat další informace o jejich příštích grafických kartách. V té době už bude také zbývat jen několik dní do vypuštění headsetu Oculus Rift, takže tyto firmy se nás budou bezpochyby snažit předsvědčit o tom, že právě jejich karty jsou pro VR to nejlepší.





Tento ročník GDC se bude více věnovat také začínajícím herním vývojářům, kteří se budou moci v prvních dvou dnech zúčastnit různých seminářů o designování herních úrovní, pokročilých grafických technikách, herním výtvarném umění a jistě nejen začátečníci také ocení semináře o zmíněných dvou nových API. Zvláštní důraz tak bude kladen na nový programovací model a možnosti DirectX 12, o čemž budou přednášet zástupci vývojářských technologických týmů firem AMD a NVIDIA. O Vulkanu zase budou mluvit především lidé z firem ARM a Epic Games, ale i NVIDIA se bude věnovat využití více GPU ve Vulkanu stejně jako v DX12. NVIDIA mimochodem v tomto týdnu zorganizovala Vulkan Developer Day ve svém sídle v Silicon Valley, o čemž píše na svém blogu.

Virtuální realita je velice živé téma, což dokazuje zájem o ni mezi herními vývojáři. Nedávný průzkum, jehož se zúčastnilo přes 2000 vývojářů, ukázal, že 16 procent z nich už pracuje nebo bude pracovat na projektech a hrách pro VR headsety. Dle staršího podobného průzkumu to v minulém roce bylo pouze sedm procent.

Není také překvapivé, že nejvíce populární platformy pro VR jsou PC a mobilní telefony. Pro mobily je již delší dobu k dispozici levný headset Samsung Gear VR a PC je prostě pro vývojáře VR her nepřekvapivě nejpopulárnější platforma, neboť 52 % z nich pracuje na hře právě pro PC. Je ale třeba také poznamenat, že celá čtvrtina z dvou tisíců oslovených vývojářů si myslí, že VR není platforma budoucnosti a nevyplatí se na ni zaměřit.

Zdroj: GDC
reklama