reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Google chce pomocí 180 satelitů rozšířit internet

3.6.2014, Milan Šurkala, aktualita
Google chce pomocí 180 satelitů rozšířit internet
Společnost Google chce investovat více než miliardu dolarů do vypuštění minimálně 180 satelitů, které rozšíří internetové připojení i do vzdálených koutů zeměkoule. Budeme mít brzy internet kdekoli na Zemi?
Společnost Google se snaží, aby byla předním poskytovatelem internetu v blízké budoucnosti. Dopomoci ji k tomu má nový projekt za miliardu dolarů, nicméně hovoří se o tom, že by náklady mohly být i vyšší a vyšplhat se ke třem miliardám, někteří dokonce hovoří o dvaceti. Celkově by mělo jít o 180 satelitů, které by měly být umístěné na nízké oběžné dráze Země. Kvůli tomu mají satelity menší dosah a je nutné jich mít více, aby pokryly celou zemi. Ostatně i proto se předpokládá, že 180 satelitů by nakonec nemuselo stačit a jejich počet by se mohl vyšplhat i na dvojnásobek (a s tím i cena celého řešení).


Logo Google


Projekt by měl mít na starosti Greg Wyler, zakladatel společnosti O3b Networks. S ní už Google spolupracoval v červnu 2013, kdy na střední oběžnou dráhu vypustil první čtyři satelity vážící zhruba 680 kilogramů. Nové satelity, které budou létat na nízké oběžné dráze, by přitom měly vážit jen lehce přes 110 kilogramů. Přesto se zatím přesně neví, jakou formu vůbec tyto satelity budou mít. Google totiž hodně experimentuje a měli jsme tu např. projekt Loon s balony poslanými do stratosféry, které měly rovněž rozšířit internetové připojení. Google také koupil společnost Titan Aerospace, která se zabývá výrobou dronů.

Google ale v tomto snažení není jediný a podobně se velkým poskytovatelem internetu chce stát Facebook. Ten chce využít drony. Internet by se tak skutečně mohl rozšířit po celém světě a nabídnout lidem připojení i v zaostalejších zemích. Otázkou je, jak moc se plánuje rozšířit internet i pro chudší obyvatele, kteří na internet nemají a ani nejsou cílovou skupinou reklamy (která by poplatky za internet mohla nahradit), neboť si často nemohou inzerované produkty dovolit a jak moc jde jen o rozšíření dostupnosti internetu pro nynější uživatele.

Zdroj: www.pcworld.com, online.wsj.com
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama