Galerie 2
Google používá AI pro třídění SPAMů
Aktualita Robotika, AI Google

Google používá AI pro třídění SPAMů

Jan Pánek

Jan Pánek

SPAM je tradičním problémem emailových schránek, Google se i přes dobré výsledky v třídění SPAMů rozhodl, že s nimi skoncuje, a ukázal nové způsoby, jak se vypořádat s nevyžádanou poštou a jak naopak zaručit, aby vyžádaná pošta nepřišla do SPAMu.

Reklama

Google se na svém blogu pochlubil, jak moc se chce starat o uživatele Gmailu. Nejdříve k faktům - méně než 0,1 % všech emailů v schránce Gmailu jsou SPAMy, dalším důležitým číslem je, že pouze 0,05 % vyžádané pošty končí ve SPAMu. Ale ani to Googlu nestačí, do boje nasazuje novou umělou inteligenci, která má zaručit mnohem lepší výsledky.

Ta spočívá v tom, že systém sleduje, jaké maily otevíráte a o jaké jevíte zájem, z toho vyvodí vzorec vašeho chování a podle něj začne vyhodnocovat, zda se bude jednat o SPAM, či nikoliv. Například pokud se zajímáte jen o určitý druh newsletterů, systém to pozná a tento newsletter nebude posílat do SPAMu, i když tam jiné mohou skončit.

Google používá AI pro třídění SPAMů

Také by se měl tento systém poradit se SPAMem, který je navrhnut tak, aby byl rozpoznán jako chtěný mail. Dále by se mělo zabránit tomu, aby do schránky prošly maily, které se jeví, že jsou od známého kontaktu, ale ve skutečnosti tomu tak není, a přesto projdou přes filtry.

Google se na problém dívá i z druhé stránky, některé společnosti často posílají maily, které jsou pro uživatele důležité, různá potvrzení apod. Bohužel i tyto zprávy mohou skončit ve schránce na SPAM, čemuž ale Google s novým systémem chce učinit přítrž.

Avšak zatím ještě nelze říct, jestli je nový anti-SPAMový systém od Googlu dobrý, protože se umělá inteligence musí teprve naučit, co každý uživatel přesně chce. Každopádně pokud budete mít s tímto novým systémem zajímavou zkušenost, nezapomeňte se o ni podělit v diskuzi!

Zdroj:

gmailblog.blogspot.fr


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama