reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Google vrací úder: spouští iniciativu Android for Work

25.2.2015, Michal Hala, aktualita
Google vrací úder: spouští iniciativu Android for Work
Google spustil iniciativu Android for Work. Cílem je vytvořit uživatelům Androidu podmínky, aby své mobilní zařízení využívali také v práci (v rámci trendu BYOD). Google si od toho slibuje, že uživatelé stráví víc času v rámci jeho služeb, což mu zvýší příjmy.
Google se svým Androidem ovládá asi 80 % trhu mobilních operačních systémů, takže mu s přehledem dominuje. Nyní se snaží přetavit tento potenciál v další příjmy. Využívá trendu BYOD (Bring Your Own Device), kdy IT oddělení zaměstnancům dovolují používat v práci jejich vlastní zařízení.

A Google věří, že když zaměstnanci budou v práci využívat vlastní zařízení (především tablety či phablety), stráví zákonitě také více času používáním jeho služeb, což mu přinese další příjmy. Základem iniciativy Googlu je vytvoření dvou profilů uživatele na zařízení s Androidem – soukromého a pracovního. Mezi nimi ale bude možné plynule a bez problémů přecházet.


Tablet s Androidem


Přitom pracovní data budou uložena odděleně od soukromých v pracovním profilu. Navíc budou zašifrována a bude možné je ovládat dálkově přes VPN, což jistě potěší IT i bezpečnostní manažery. Takhle to má fungovat na Androidu 5.0 Lollipop, na čtyřkových verzích to má být řešeno pomocí separátních aplikací – aspoň podle PC Worldu.

Konkrétní aplikace pro pracovní profil budou schvalovány, konfigurovány a instalovány IT oddělením zaměstnavatele příslušného uživatele Androidu. Dále vznikne verze Google Play pro podniky – Google Play for Work – které umožní efektivní správu aplikací právě podnikovým informatikům. Ikony pracovních aplikací budou v systému označeny oranžovým kroužkem s aktovkou uprostřed (viz obrázky).

Google touhle iniciativou míří především proti Applu, který je jeho přímým konkurentem v segmentu mobilních zařízení. Ten loni v červenci uzavřel dohodu s IBM, v jejímž rámci obě společnosti budou spolupracovat při vývoji podnikových aplikací pro iOS. IBM dokonce postupně optimalizuje své cloudové služby pro iOS. Takže Google svým způsobem vlastně Applu vrací úder.


Android for Work


Zajímavá situace bude ve vztahu Googlu k Microsoftu, konkrétně tedy k Office for Android. Co když uživatelé budou pro svou práci preferovat právě Office? Zdá se vám to zamotané? Také je to zamotané (a pořádně), ale pokud jde Googlu o čas strávený v jeho službách, tak by mu na konkrétní aplikaci moc záležet nemělo.

Ale co když uživatelé budou preferovat třeba OneDrive na úkor Google Drivu? A ohrožují na druhou stranu mobilní zařízení s Androidem třeba Microsoft na desktopu? A co když – čistě hypoteticky – začnou zvyšovat svůj zatím zanedbatelný podíl mobilní zařízení (nyní nově) s Windows 10?

Na trhu IT zařízení, softwaru a souvisejících služeb vzniká docela paradoxní situace. Dřívější a často letití rivalové musí v něčem spolupracovat a v něčem jiném se naopak konkurence pořádně přiostřuje.

Co tomu říkáte, chtěli byste být v kůži marketingových stratégů velkých IT společností? Nebo jim teď není co závidět?

Zdroj: CNET, PC World
reklama