reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Havok FX: nový software pro dokonalejší efekty ve hrách

5.6.2015, Libor Pánek, aktualita
Havok FX: nový software pro dokonalejší efekty ve hrách
Atmosféru hry neutváří pouze grafické podání, ale i zpracování virtuálního prostředí po stránce fyzikálních zákonů. Nový software Havok FX by měl pomoci posunout hry zase o krok blíže realitě.
Společnost Havok působí již více než 15 let na poli vývojářských prostředí pro hry a nabízí produkty jako jsou Havok Physics, Havok Destruction, Havok Cloth nebo Havok AI. Jejich technologie byly použity ve více než 600 herních titulech, mezi jinými například Halo, The Elder Scroll, Call of Duty, Assassin´s Creed nebo Uncharted.

Míra reality ve hrách se stále zvyšuje. Díky kombinaci pokročilé grafiky a zpracování fyzikálních zákonů mají některé scény jako hroutící se budovy nebo výbuchy vozidel úchvatnou atmosféru, která vtáhne hráče ještě více do hry. Vývojáři se snaží stále posouvat vizuální možnosti her a Havok přichází s novým softwarem Havok FX, který má tyto potřeby naplnit.

Nový software je založen na výpočtech fyzikálního prostředí s využitím hlavním procesoru počítače, takže nevyžaduje žádný speciální hardware a funguje jak na běžných PC, tak i na všech hlavních herních konzolích. Umožňuje vývojářům pracovat s efekty na úrovni částic, jako jsou úlomky, šrapnely, kouř nebo prach, a nechat je reálně reagovat v herním prostředí. Programátoři mají možnost také nastavit, jak budou tyto částice reagovat s konkrétní herní postavou. Můžeme doufat, že Havok FX pomůže vytvořit více realistické a detailnější prostředí pro hráče.




Ukázka z připravované hry Rainbow Six s efekty Havok FX


Spolu s touto zprávou Havok také zveřejnil informaci o použití tohoto nového softwaru v další verzi oblíbené série Rainbow Six: Seige od společnosti Ubisoft. Díky integraci Havok FX se můžeme těšit například na realističtější kouř po výbuchu nebo přirozenější způsob rozbití okna.

Díky tomu, že vydání hry bylo stanoveno na třináctého října, nemusíme čekat příliš dlouho, abychom mohli vidět nový software v akci. První ochutnávky se můžeme dočkat už za několik týdnů na E3.

Zdroj: Tom´s Hardware
reklama