reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Herní průmysl v tomto roce vygeneroval 91 mld. USD

27.12.2016, Jan Vítek, aktualita
Herní průmysl v tomto roce vygeneroval 91 mld. USD
Globální herní trh v tomto roce prospíval a PC zůstávají jedním z hlavních aktérů, čímž se z nich stává stále důležitější segment mezi desktopovými počítači. Celková hodnota trhu s hrami dosáhla cca 91 miliard dolarů.
S těmito čísly operuje zpráva společnosti SuperData, dle níž z 91 miliard dolarů udávaných ve vztahu k letošnímu roku si ukousl největší díl mobilní segment se 41 miliardami a trh s PC hrami dosáhl na téměř 36 miliard. Trh s mobilními hrami si v letošním roce značně polepšil, neboť meziročně vyrostl o 18 procent, a tak není divu, že je už větší než trh s PC hrami. Mohou za to především asijští zákazníci, kteří za mobilní hry utratili 25 miliard, zatímco Severoameričané a Evropané se drží zpět se 7 a 5,7 miliardami. Nejvíce vydělávaly hry Monster Strike, Pokémon GO a Clash Royale.





Trh s PC hrami dosáhl na 35,8 miliard dolarů a bezpečně skončil jako druhý nejdůležitější segment před konzolemi s jejich 6,6 miliardami. To představuje meziroční růst 6,7 procent a zahrnuje to i F2P (Free to Play) hry, tituly oblíbené na sociálních sítích, zkrátka vše, co se hraje na PC a za co se platí. Zvláště úspěšné byly Overwatch a League of Legends, což jen ukazuje, že klasický model prodeje her nenese tolik jako hry s mikrotransakcemi, apod. Však se stačí podívat na předpokládaný vývoj tržeb F2P her, který má v příštích letech stabilně růst, a to opět především díky Asii (graf vlevo je pochopitelně zkreslený).





Asiaté tak milují mobilní hry a F2P tituly, ovšem v oblasti "premium games", která čítá AAA hry, je to zcela opačně. Evropa je jednička s 2,7 miliardami, USA druhé s 1,8 mld. a Asie dosáhla sotva na 200 milionů, což jsou ale celkově sumy, které se do celku snadno schovají.

A jak je to se slibovaným průlomem VR technologií? Kdo alespoň trošku sledoval zprávy, tak musí tušit, že to nebude moc valné, a to kvůli vysokým cenám VR headsetů, jejich pomalému nástupu a nedostatku softwaru. Oculus Rift tak generoval jen 355.000 USD, HTC Vive 420.000 USD a Sony PlayStation VR byl nejúspěšnější se 745.000 USD.

Zdroj: Hexus.net
reklama