Rubrika:

Hry a technologie

Kingdom Come: Deliverance, nadějné sázavské RPG

Kingdom Come: Deliverance, nadějné sázavské RPG

Společnost Warhorse Studios už od roku 2011 pracuje na hře, která bude zajímat zvláště české hráče. Jde totiž o RPG z prostředí samotného srdce českých zemí, a to na počátku 15. století. My se na ni teď podíváme podrobněji.
26.9.2016,  preview, Jan Vítek
Star Citizen: mnohem více než vesmírný simulátor

Star Citizen: mnohem více než vesmírný simulátor

Nedávno nás nadchlo video ukazující stále ještě alfaverzi hry Star Citizen, kterou si ve velice omezené podobě můžeme zahrát již dnes. Tato hra však slibuje věci, o nichž se nám dosud mohlo jen zdát, a tak se na ni dnes podíváme více zblízka.
2.9.2016,  preview, Jan Vítek,  14 komentářů
Skyrim se dočká remasterované verze pro PC i konzole

Skyrim se dočká remasterované verze pro PC i konzole

Na kongresu E3, který je hlavně o hrách, měla svou tiskovou konferenci i společnost Bethesda. Ta je známa několika herními tituly včetně série The Elder Scrolls nebo Falloutu. V případě herní série jsme se konečně dočkali dlouho očekávané novinky.
13.6.2016,  aktualita, Jan Pánek,  6 komentářů
Přehled headsetů pro virtuální a rozšířenou realitu

Přehled headsetů pro virtuální a rozšířenou realitu

V tomto článku přinášíme informace o headsetech virtuální a rozšířené reality. V úvodu je průvodce, abyste se v tomto světě dokázali bez problémů vyznat. Doplněno o Fove VR, Zeiss VR One, Razer OSVR a informace o Oculusu Rift a HTC Vive.
8.2.2016,  článek, Jan Pánek,  3 komentáře
Ghost Theory: česká VR hra, ze které bude běhat mráz po zádech

Ghost Theory: česká VR hra, ze které bude běhat mráz po zádech

Nedávno byla na Kickstarteru představena hororová hra určená pro virtuální realitu. Jedná se o hru s názvem Ghost Theory, kterou má na svědomí česká společnost Dreadlocks. Budete mít odvahu pátrat se svým týmem po paranormálních jevech?
26.1.2016,  aktualita, Jan Pánek
The Climb: VR hra, ze které můžete mít závratě

The Climb: VR hra, ze které můžete mít závratě

Crytek představuje hru, která bude noční můrou pro lidi, kteří trpí strachem z výšek. The Climb nabídne spoustu šplhání a lezení vysoko nad zemí, a aby toho nebylo málo, hra je určena pro virtuální realitu.
16.12.2015,  aktualita, Jan Pánek,  3 komentáře
Modbox: simulace fyzikálně reálného světa pro HTC Vive

Modbox: simulace fyzikálně reálného světa pro HTC Vive

Headsety pro virtuální realitu dávají hrám úplně jiný rozměr. Vývojáři z Alientrap to moc dobře ví, a proto odhalili trailer a informace k nové zajímavé hře s názvem Modbox, kde si hráč bude moct vše vybudovat.
14.12.2015,  aktualita, Jan Pánek
Unreal Engine a postupný vývoj

Unreal Engine a postupný vývoj

V tomto článku se podíváme na všechny generace Unreal Enginu a popíšeme si, jak byl postupně vylepšován hlavně o renderovací efekty, dále umělou inteligenci nebo o fyziku. Nakonec se podíváme, co nás čeká s přicházejícím Unreal Enginem 4.
12.11.2015,  článek, Jan Pánek,  2 komentáře
Pokémoni oživnou ve světě rozšířené reality

Pokémoni oživnou ve světě rozšířené reality

Niantic Labs dostane od Googlu, Nintenda a Pokémon Company finanční injekci v celkové výši třiceti miliónů dolarů. Jedná se o společnost, která byla dřív částí Googlu, ale pak se osamostatnila.
20.10.2015,  aktualita, Libor Pánek
Testovali jsme betu Star Wars: Battlefront

Testovali jsme betu Star Wars: Battlefront

V rámci otevřené beta verze hry Star Wars: Battlefront bylo možné si ji od 8.10. zdarma stáhnout a vyzkoušet po dobu 4 dnů. A protože jde o dlouho očekávanou novinku, jež zaujme i po grafické stránce, rovnou jsme v ní změřili výkon několika grafických karet.
14.10.2015,  recenze, Pavel Šantrůček,  2 komentáře
Metroid vypadá v Unreal Enginu 4 krásně!

Metroid vypadá v Unreal Enginu 4 krásně!

Máme zde další video, které ukazuje přepracovanou hru v Unreal Enginu 4. Nyní se ale konečně můžeme dočkat ukázky, jež poběží i na novém DirectX 12, který přišel s nedávno oficiálně představenými Windows 10.
24.8.2015,  aktualita, Jan Pánek
Jak by vypadal World of Warcraft v Unreal Enginu 4?

Jak by vypadal World of Warcraft v Unreal Enginu 4?

Na YouTube se začínají nořit videa světa World of Warcraftu, který je vytvořený v novém Unreal Enginu 4. O vytvoření ukázek se postaral Daniel L. Pojďme si názorně ukázat, co se s příchodem Unreal Enginu 4 mění (a nemění) a jak moc to vývojář může ovlivnit.
29.7.2015,  aktualita, Jan Pánek,  2 komentáře
Resident Evil 2 se oblékl do kabátu Unreal Enginu 4

Resident Evil 2 se oblékl do kabátu Unreal Enginu 4

Protože je Unreal Engine 4 volně přístupný, neváhají se jej využít i fanoušci her, kteří své oblíbené tituly převléknou do jiné podoby. To se stalo i s Resident Evil 2. V jeho případě se ale nejedná o první remake na Unreal Enginu.
24.7.2015,  aktualita, Jan Pánek
Vývoj stereoskopického (3D) zobrazení ve hrách

Vývoj stereoskopického (3D) zobrazení ve hrách

V dnešním článku se podíváme do historie stereoskopického zobrazení ve hrách a omrkneme možnosti, jak si zahrát i běžné hry ve 3D. Nakonec se zamyslíme nad tím, kam vlastně stereoskopie míří v souvislosti s headsety virtuální reality.
24.7.2015,  článek, Jan Pánek,  4 komentáře
Havok FX: nový software pro dokonalejší efekty ve hrách

Havok FX: nový software pro dokonalejší efekty ve hrách

Atmosféru hry neutváří pouze grafické podání, ale i zpracování virtuálního prostředí po stránce fyzikálních zákonů. Nový software Havok FX by měl pomoci posunout hry zase o krok blíže realitě.
5.6.2015,  aktualita, Libor Pánek
Anketa: Nejlepší český online magazín o počítačových hrách?

Anketa: Nejlepší český online magazín o počítačových hrách?

Počítačové hry jsou často důvodem, proč se uživatel zajímá o to, jaký si má koupit novější hardware. A protože se hrám primárně nevěnujeme, zajímá nás, jaké české online magazíny s touto tématikou považujete za nejlepší.
2.2.2015,  anketa, Karel Polívka
Khronos Group vypustila OpenGL 4.5 a OpenGL ES 3.1

Khronos Group vypustila OpenGL 4.5 a OpenGL ES 3.1

Khronos Group uvedla novou verzi grafického API OpenGL 4.5. Mimo jiné se objevila i mobilní verze OpenGL ES 3.1, která nabídne kompatibilitu s novou verzí OpenGL. Jednou z velkých změn je oficiální podpora Direct State Access.
11.8.2014,  aktualita, Milan Šurkala
AMD Eyefinity 3.0 nabídne podporu různých rozlišení

AMD Eyefinity 3.0 nabídne podporu různých rozlišení

Společnost AMD si pro nás chystá již třetí generaci technologie Eyefinity, která dokáže z jedné karty obsluhovat až šest monitorů. Novinkou má být podpora monitorů s různými rozlišeními, takže se podívejme, co to přesně znamená.
27.5.2014,  aktualita, Jan Vítek,  3 komentáře
Microsoft DirectX 12 už v 20. března?

Microsoft DirectX 12 už v 20. března?

Na Game Developers Conference 2014, která se koná v San Franciscu, si Microsoft přichystal novinku a poodhalí nové grafické rozhraní DirectX 12. Že bychom se dočkali náhrady "jedenáctky" po dlouhých pěti letech?
8.3.2014,  aktualita, Milan Šurkala,  9 komentářů
Battlefield 4 a AMD Mantle: až 45% nárůst výkonu?

Battlefield 4 a AMD Mantle: až 45% nárůst výkonu?

Společnost AMD dnes vypustila do světa zprávu, která hovoří o velmi výrazném nárůstu výkonu ve hře Battlefield 4, a to díky API Mantle. Jak bylo rovněž uvedeno v aktualizované zprávě o APU Kaveri, potvrdilo se, že ty dostanou klíče k této hře zdarma.
14.1.2014,  aktualita, Jan Vítek,  2 komentáře
Mantle: revoluce, nebo nezdárný pokus?

Mantle: revoluce, nebo nezdárný pokus?

S příchodem nových konzolí se postupně začalo hodně mluvit o technologii Mantle. Tedy o novém rozhraní pro tvorbu grafiky ve hrách. Postupem času se víno lehce zkalilo a Mantle ustoupil do pozadí. Nyní se o něm ale opět horlivě mluví. Proč?
12.11.2013,  úvaha, Pavel Kovač,  4 komentáře
Battlefield 4: nová generace grafiky?

Battlefield 4: nová generace grafiky?

Jakmile vyjde nová AAA hra, všichni očekávají i novou grafiku. Nyní vychází Battlefield 4, který se nejspíše stane synonymem pro realistickou hru. Co se skrývá pod kapotou samotného enginu Frostbite 3?
6.11.2013,  recenze, Pavel Kovač,  2 komentáře
AMD Mantle se uplatní i u her Thief, Star Citizen a dalších

AMD Mantle se uplatní i u her Thief, Star Citizen a dalších

Společnost AMD stačila společně s novými Radeony představit také API Mantle jako low-level grafické rozhraní pro architekturu Graphics Core Next. Na rozdíl od OpenGL či Direct3D je tedy určeno jen pro architekturu GCN, jejíž potenciál však...
4.11.2013,  aktualita, Jan Vítek
Steam a ti ostatní

Steam a ti ostatní

Když si dnes chcete koupit hru pro PC, s největší pravděpodobností zavítáte na Steam. Kamenným obchodům s hrami odzvonilo a Steam k tomu přispěl nemalou měrou. Jak jsou na tom ti ostatní a vlastně celý softwarový průmysl?
14.8.2013,  článek, Pavel Kovač,  29 komentářů
AMD odhalilo oficiální název pro nový Never Settle

AMD odhalilo oficiální název pro nový Never Settle

Na konci minulého měsíce jsme se mohli dozvědět, že AMD chystá novou akci Never Setlle, která by měla odstartovat na podzim. Nyní byla tato akce potvrzena a dozvěděli jsme se i název a datum, kdy bude spuštěna, ovšem otázkou stále zůstávají...
9.8.2013,  aktualita, Jan Vítek
Fyzika ve hrách

Fyzika ve hrách

S každou novou hrou očekáváme i nové a interaktivnější prostředí. Vývoj fyziky ve hrách doznal od svého počátku velké změny a občas dokonce poskočil doslova mílovými kroky. Dnes se podíváme na ty nejzajímavější hry z pohledu fyziky.
5.8.2013,  článek, Pavel Kovač,  5 komentářů
GeForce Experience prakticky

GeForce Experience prakticky

Jakmile uvedla NVIDIA svůj nový produkt GeForce Experience, zvedla se vlna spekulací o jeho smysluplnosti. My se na tento program podíváme z praktického hlediska, aneb co vlastně s hrami provádí.
17.6.2013,  recenze, Pavel Kovač,  3 komentáře
Crysis: grafické pojetí série

Crysis: grafické pojetí série

Vzpomínáte na grafické orgie s příchodem hry Crysis? Poslední již třetí díl přinesl opět výraznou změnu. Jak se však liší od šest let staré jedničky? Je zde výrazný posun, nebo se jen grafika maskuje za umělecké ztvárnění?
10.6.2013,  recenze, Pavel Kovač,  15 komentářů
Need For Speed: jak šel čas

Need For Speed: jak šel čas

Jednou z nejdelších sérií počítačových her je bezesporu Need For Speed. Tato závodní hra prošla několika fázemi, některými lepšími, některými horšími. My se však na tuto sérii podíváme z grafického a designového hlediska.
18.3.2013,  recenze, Pavel Kovač,  26 komentářů
3DMark z pohledu grafika

3DMark z pohledu grafika

Pokud vyjde nový 3DMark, znamená to vždy takovou menší revoluci. Uživatelé sdílejí své skóre a porovnávají výkon PC. Jaký je však nový 3DMark z grafického pohledu? Zaměstnává vůbec Futuremark schopné grafiky?
7.2.2013,  recenze, Pavel Kovač,  4 komentáře