reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

HTC Vive a výkon, bude vaše sestava stačit na VR hraní?

23.2.2016, Jan Vítek, aktualita
HTC Vive a výkon, bude vaše sestava stačit na VR hraní?
Aktualizováno: Společnost HTC již včera oznámila, že její headset Vive přijde s cenovkou 799 dolarů a na trh přijde počátkem dubna, tedy zatím jen na ten americký. Do popředí se tak dostala otázka, která se staví před záměr předobjednat si tento VR headset.
HTC tedy již zveřejnilo minimální požadavky na systém, které se moc neliší od toho, co potřebujeme pro Oculus Rift. I pro Vive si tak máme připravit čtyřjádrové Core i5 či AMD FX-8350 a srovnatelné CPU, alespoň 4 GB RAM a grafiku úrovně NVIDIA GeForce GTX 970 či AMD Radeon R9 290. Dále potřebujeme HDMI 1.4 nebo DisplayPort 1.2, což je v podstatě samozřejmost, a na rozdíl od headsetu Rift potřebujeme pro připojení Vive pouze jeden port USB verze 2.0.





Pod těmito údaji si ale můžeme jen těžko představit něco konkrétního. Bude nám tato základní konfigurace stačit i pro hraní moderních 3D her ve slušné kvalitě, nebo se budeme muset uskrovnit? Bude lepší grafika AMD nebo NVIDIA? Na tyto otázky vám pomůže odpovědět nová testovací aplikace založená na demu Aperture Science Robot Repair, která se objevila v nabídce služby Steam (ke stažení cca 1,9 GB). Pokud tedy chcete, vyzkoušejte si, zda vaše PC bude vhodné pro hraní s HTC Vive, které se sice nejdříve začne prodávat v USA, ovšem Česká republika má brzy následovat, a to ještě v průběhu dubna. Předobjednávat můžete od 29. února.

Společnost AMD nyní přinesla úvodní várku výsledků, dle nichž nám test předkládá jakési skóre. Testovací sestava byla založena na procesoru Core i7-6700K, 8GB RAM DDR4-2666, desce s čipsetem Z170 a co se týče ovladačů a systému: Radeon Software 16.1.1, NVIDIA driver 361.91, Win10 64-bit.


Karta
skóre
2x Radeon R9 Nano
11
GeForce GTX 980 Ti
11
Radeon R9 Fury X
9,6
Radeon R9 Fury
9,2
GeForce GTX 980
8,1
Radeon R9 Nano
8
Radeon R9 390X
7,8
Radeon R9 390
7
GeForce GTX 970
6,5


Test využívá techniku označovanou jako Dynamic Fidelity, což znamená, že aby se zabránilo poklesu FPS a vynechávání framů, automaticky se v případě potřeby snižuje kvalita obrazového výstupu, neboť plynulost je při hraní s VR headsetem daleko důležitější. Hardware je pak testem zařazen do třech kategorií: VR Recommended, VR Capable, nebo VR Not Ready. Dle uvedených výsledků patří karty Radeon R9 390 a lepší mezi produkty, jež získaly nejlepší označení, čili Recommended for VR. Lze tak usuzovat, že GeForce GTX 970 již asi zapadne do kolonky VR Capable, když jde o kartu, která je zmíněna v minimálních požadavcích na systém. AMD se nezapomnělo pochlubit, že mezi herními kartami má v porovnání s NVIDIÍ větší výběr modelů, které jsou doporučeny pro VR. Na druhou stranu její nejlepší karta Fury X nestačí na GTX 980 Ti s celkem výrazným rozdílem, přičemž cena těchto karet je na našem trhu srovnatelná.

AMD také zařadilo do testu dva Radeony R9 Nano, které získaly 11 bodů, což je o tři body lepší než v případě jedné karty. To umožnila podpora funkce Affinity multi-GPU patřící do souboru AMD LiquidVR a v podstatě jde o adaptovanou technologii CrossFire pro VR. Ve výsledku tak jedna karta renderuje obraz pro levé oko a druhá pro pravé. Firma přitom zdůrazňuje, že na Affinity multi-GPU jí čeká ještě dost práce a slibuje podstatné zvýšení výkonu. Vždyť v této podobě by využití dvou karet nemělo smysl, když je skóre stejné jako u jedné GTX 980 Ti.

Aktualizace: Pokud by vás snad zajímalo, jak je na tom z hlediska tohoto benchmarku takový obstarožní systém založený na procesoru generace Sandy Bridge a moderní, ale slabší GTX 960, zde je výsledek. Dle něj bude možné VR použít, ale počítat se musí se snížením kvality zobrazení. Důležité ale je, že dle tohoto testu nemá sestava problém s poklesem FPS pod doporučovaných 90.






Zdroj: TZ AMD
reklama