reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Imagination ukazuje ray-tracing na výkonném PowerVR

11.1.2016, Jan Vítek, aktualita
Imagination ukazuje ray-tracing na výkonném PowerVR
Britská společnost Imagination Technologies, kterou známe především díky jejím mobilním GPU, prezentovala schopnosti svých PowerVR v reálném čase vykreslovat 3D scénu pomocí ray tracingu. Slibuje přitom velice slušný výkon.
Značka PowerVR je dnes známá především v mobilním světě, ovšem my si ji můžeme pamatovat také ve spojení s grafickými čipy Kyro, které krátce zazářily v dobách GeForce 3 a Radeonů 8500. Společnost Imagination Technologies, která nyní produkuje GPU značky PowerVR, přitom slibovala již v roce 2012 čip schopný v reálném čase vykreslovat 3D grafiku pomocí ray tracingu. Až nyní ale na CES 2016 prezentovala grafický čip PowerVR GR6500, který má být dle tvrzení jejích zástupců v této disciplíně 5x výkonnější než GTX 980 Ti, a to při pouze desetinové spotřebě.





Ray tracing vykresluje 3D scénu pomocí sledování dráhy paprsků od pomyslné kamery, přičemž se počítají jejich odrazy, lámání a absorpce definovanými materiály a tvoří se výsledná scéna. Tato technika tak má potenciál vytvořit velice věrně nasvícenou scénu včetně odrazů objektů v reflektivních materiálech, ovšem obvykle za cenu vysokých nároků na výkon. Pro demonstraci výhod ray tracingu se používají obrázky, jako je ten následující.





Imagination Technologies využívají svou architekturu PowerVR Wizard s ray tracingu v reálném čase, a konkrétně tedy grafický čip PowerVR GR6500 (vůbec první dané architektury) představený již na GDC 2014. Jde o 28nm čip, jenž byl pro účely demonstrace na CES 2016 umístěn na desktopové desce s rozhraním PCI Express.





Onen pětinásobný výkon v porovnání s GeForce GTX 980 Ti se pochopitelně týká pouze schopnosti vytvářet ray tracované scény, takže to můžeme uvést spíše jen pro zajímavost, neboť GeForce pro takové použití pochopitelně nejsou určeny. PowerVR uvádí, že architektura čipu GR6500 je dobře škálovatelná a může být nasazena na mobilních i desktopových zařízeních včetně pracovních stanic. Navíc můžeme i kombinovat výkon více čipů v jednom systému podobně jako u SLI či CrossFire.

A co bude dál? To zatím není jasné. Imagination se snaží oslovit další firmy, které by si mohly její PowerVR Wizard licencovat a pak už můžeme pouze čekat na to, jaké produkty by díky tomu vznikly. Zatím se alespoň můžeme podívat na video, kde uvidíme složitou statickou a jednodušší dynamickou scénu s ray tracovanými odrazy, stíny a známým modelem konvičky z 3DS Max. Video je dostupné na stránkách serveru Hexus.net.

Zdroj: Hexus.net
reklama