reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

InfinitEye VR: headset s rozlišením 5120 x 1440

16.6.2015, Jan Vítek, aktualita
InfinitEye VR: headset s rozlišením 5120 x 1440
Zhruba po dvou letech se opět objevil headset chystaný v rámci projektu InfinitEye VR. Jedná se o velice zajímavý hardware, který poskytuje 210° zorný úhel a celkové rozlišení 5120 x 1440. A co dále nabídne?
InfinitEye VR se tedy poprvé objevil před dvěma lety, takže nejde o žádnou novinku, ale pak se po něm slehla zem a dodnes jsme o něm neslyšeli. Nyní se ale na trh už pomalu chystá Oculus Rift, a tak si asi tvůrci řekli, že nebude od věci se připomenout. A že mají co ukazovat.





Jejich headset totiž využívá dva velké 5,5" displeje s rozlišením QHD, čili 2560 x 1440, čili celkové rozlišení je 5120 x 1440 a zorný úhel slušných 210° horizontálně a 130° vertikálně. Uživatel samozřejmě tedy bude koukat "pouze" na QHD, ovšem počítač bude muset mít výkon na to, aby dokázal tvořit obraz pro oba displeje zvlášť. Na to bude u moderních her zapotřebí opravdový hi-end, či snad rovnou dvě grafické karty v SLI či CrossFire, takže je zřejmé, že nepůjde o nic levného. Na druhou stranu, pokud se použije technologie multi-resolution shading (MRS) z NVIDIA GameWorks VR a obraz se rozdělí do několika částí, ty okrajové nebudou muset být renderovány v plném rozlišení, čímž se nebude muset počítat až 50 % pixelů.

Tým stojící za projektem InfinitEye VR prý již dříve přešel do Starbreeze Studios a nyní se tento headset nově jmenuje Star VR. Vedle uvedených údajů jsme se také dozvěděli, že tu je také systém sledování pozice hlavy, což je tedy u VR headsetu nezbytnost. Zde ale pracuje v plném rozsahu 360°. Optika využívá fresnelovy čočky, které zajistí široký zorný úhel, aby byl uživatel přímo pohlcen virtuální realitou. Obraz tak bude mít blízko k opravdové realitě, alespoň tedy co se týče zorných úhlů.

Co se týče studií Starbreeze, jedná se o švédského nezávislého výrobce a distributora zábavních produktů včetně her pro PC a konzole. Starbreeze chce dle vlastních slov využít nově získaný engine Valhalla, který pořídila již v březnu za 8,6 milionu dolarů. Zpráva se ale ani slůvkem nezmiňuje o tom, v jakém stádiu je vývoj headsetu Star VR, kdy jej můžeme očekávat na trhu a za jakou sumu.

Zdroj: Fudzilla
reklama