reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Intel a spol. chystají ofenzívu na poli stylusů

22.9.2015, Michal Hala, aktualita
Intel a spol. chystají ofenzívu na poli stylusů
Již dříve vzniklo konsorcium Universal Stylus Initiative s cílem standardizovat stylus jako zcela běžnou periferii. Zakládajícím členem byl Intel a další hráči v této oblasti, teď přibylo několik dalších společností. Překvapivě stále chybí Microsoft a Apple.
Mezi zakládající členy konsorcia patřily společnosti Atmel, Hanvon Pentech, Intel, Lenovo, Sharp, Synaptics, Wacom, Waltop International, eGalax_eMPIA Technology, Elan Microelectronics, Focal Tech a Dell. Smyslem celé iniciativy bylo a je vytvořit standard pro univerzální aktivní stylus. Pro ono dotykové pero, kterým se píše a „čmárá“ po dotykové obrazovce.

Nedávno se kolem Universal Stylus Initiative (dále jen USI) objevily dvě novinky. Jednak do konsorcia participujících společností přibyly na různých úrovních spolupráce například společnosti ASUSTek, LG, KYE, Primax Electronics, Solid Year, Montblanc Simplo, Parade Technologies, Silicon Integrated Systems, STMicroelectronics International NV a Raydium Semiconductor Corporation. Celkem už teď má USI jednatřicet členů.

Jednak konsorcium oznámilo, že první verze standardu bude hotová v prosinci letošního roku. Takže členové konsorcia budou moci označovat své kompatibilní stylusy logem USI. V praxi by to mělo časem znamenat, že různé stylusy budou kompatibilní s různými mateřskými zařízeními různých výrobců – tablety, 2-in-1, dotykovými notebooky a dalšími. Klidně i s desktopy, pokud budou mít dotykový monitor.

Nebude tak pokračovat stav, že stylus určitého výrobce je kompatibilní je s určitým konkrétním zařízením. Dlouhodobějším přínosem by mohlo být, že penetrace stylusů mezi uživateli dotykových zařízení by mohla narůst. V ideálním případě pro členy konsorcia by se časem stylusy staly hodně rozšířeným vstupním zařízením. Možná i ku prospěchu svých uživatelů.


Členové USI


Pravda je, že možnosti interakce s počítačem libovolného typu (podporuje-li tuto formu dotykového ovládání) může stylus velice rozšiřovat. Můžete podtrhávat, zaškrtávat, kreslit, čmárat, psát dle libosti. A zřejmě je to v mnoha případech rychlejší a flexibilnější než klasická klávesnice a myš nebo nemotorný prst. Psát a kreslit nakonec nějak umíme všichni.

Co mě však zaráží, je absence dvou významných jmen v řadách konsorcia. A to jsou Apple a Microsoft. U prvního z nich si důvod dokážu představit – stylusy přidal Apple k iPadu Pro teprve nedávno a dost možná si u něj chce ponechat exkluzivitu jen pro své vlastní stylusy. Mimochodem nikoli zrovna nejlevnější. Ostatně Apple vždycky byl především svět sám pro sebe.

Mnohem víc mi hlavou vrtá Microsoft. Windows 10 plnohodnotně podporují dotyk, některé aplikace (Edge, OneNote apod.) si o použití stylusu vyloženě říkají. Členství v konsorciu by pro Redmond logicky dávalo smysl, mohl by tím zase trochu podpořit schopnosti desítek i dalších svých aplikací. Čili větší dostupnost levnějších stylusů a jejich zajímavé možnosti by mohly aspoň některé uživatele přesvědčit k upgradu na Windows 10.

Na druhou stranu zase vyrábí vlastní tablet (či spíše konvertibilní ultrabook) Surface Pro 3 a už finišuje i přípravu řady 4, které používají jeho proprietární stylus, kvůli kterému na jaře dokonce koupil izraelskou společnost N-trig. Ale přece nemůže být problém obě strategie nějak sloučit. Být v konsorciu i vyrábět vlastní luxusní stylusy. Dokonce tady ani nemusí být zásadní rozpor.

Na jedné straně by byl v konsorciu součástí dění kolem standardizace stylusu a mohl by pro stylusy ve Windows 10 vytvořit univerzální ovladače, na druhé straně může k Surface Pro rovnou dodávat vlastní stylus, který je ostatně vynikající. A případně by také mohl své vlastní stylusy vypustit volně na trh.

Nebo že by ho v USI nechtěli ostatní? Ale to také nedává moc smysl.

Zdroj: USI, ZenPad
reklama