reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Interview se zástupci společnosti ProCA

24.2.2003, Štěpán Mrázek, článek
Interview se zástupci společnosti ProCA
V dnešním článku vám přineseme rozhovor se dvěma představiteli společnosti ProCA. Na naše otázky odpovídali Martin Tománek a Petr Peřina.

Část první - spotřební elektronika




Q1 - Můžete se na úvod našim čtenářům představit ?
A1 - Jmenuji se Martin Tománek a pracuji ve společnosti ProCA spol. s r.o. jako vedoucí oddělení spotřební elektroniky.



Obr. 1 - Martin Tománek, ProCA spol. s r.o., vedoucí oddělení spotřební elektroniky
klikněte pro zvětšení

Q2 - Skutečnost, že se společnost ProCA věnuje i spotřební elektronice není všeobecně známá. Můžete nám o tom prozradit něco bližšího ?
A2 - ProCA je všeobecně vnímána jako tradiční distributor počítačových komponent a výrobce osobních počítačů BRAVE a TESCO. Od roku 1999 se však věnuje i prodeji spotřební elektroniky, zejména pak značky LG. V loňském roce došlo k nejvýznamnějšímu kroku od založení oddělení spotřební elektroniky - a sice k uvedení naší vlastní značky MAXTON na český trh.

Q3 - Co všechno se skrývá pod značkou Maxton ?
A3 - V současné době značka Maxton zahrnuje 13 modelů v oblasti televizorů, videorekordérů, chladniček a domácího kina. V budoucnosti ji chceme posílit nejen o nové modely ze stávajících oblastí, ale také o bílou techniku - např. myčky, pračky či elektrické sporáky.

Q4 - Předpokládám, že výroba Maxtonů je zajišťována formou outsourcingu. Kdo vlastně tyto produkty vyrábí ?
A4 - Přibližně 90% všech výrobků značky se vyrábí v korejských továrnách. Při výběru partnerů jsme dbali zejména na vysokou kvalitu a přijatelné ceny. Chceme našim zákazníkům nabídnout široký sortiment ve vysoké kvalitě za ceny, které jsou přijatelné pro široký okruh zákazníků.

Q5 - Řeknete nám kolik se doposud prodalo výrobků značky Maxton ?
A5 - Značku Maxton vedeme v nabídce od září loňského roku a za tu dobu jsme již prodali více než 15 000 kusů. Považuji to za obrovský úspěch našeho oddělení a firmy ProCA.

Q6 - To je pro vás jistě důvod k radosti, řeknete nám také kolik lidí se ve společnosti ProCA stará o spotřební elektroniku ?
A6 - Na oddělení spotřební elektroniky v současnosti pracuje 6 lidí, přičemž pro letošní rok chceme rozšířit náš tým na téměř dvojnásobek.

Q7 - Jaká je budoucnost značky LG po uvedení Maxtonu na trh ?
A7 - Značka LG je pro nás tradiční partner a naši zákazníci si již zvykli ji během let vnímat jako kvalitní a přitom cenově dostupnou. Rozšíření našeho sortimentu o produkty Maxton jen dalším logickým krokem pro naše klienty, kterým chceme nabízet široký sortiment různých výrobků za atraktivní ceny.

Q8 - Jaké máte se značkou Maxton plány do budoucna ?
A8 - Na tento rok připravujeme mnoho marketingových aktivit na podporu prodeje v tuzemsku, kde máme velké plány s rozšířením sortimentu a zvýšením kvality služeb. V současné době exportujeme produkty Maxton na Slovensko a také do Polska. Po úspěšných jednáních připravujeme prodej i v Rumunsku, kde má společnost ProCA nyní jedno ze svých středisek.

Q9 - Jaký je prozatím největší úspěch značky Maxton ?
A9 - Jeden z videorekordérů získal v testu časopisu Stereo a Video hodnocení 9 z10 bodů. Vnímáme to jako ocenění veškeré vložené práce spojené s očekávaným uvedením na trh.

Q10 - Chcete něco vzkázat našim čtenářům ?
A10 - Pevně věříme, že se nám podaří splnit jeden z nejdůležitějších cílů na rok 2003 a to rozšířit počet spokojených zákazníků Maxton. Chceme přinášet do každé domácnosti s našimi produkty spokojenost, pohodu a splněné sny.


Část druhá - střediska společnosti ProCA




Q1 - Můžete se na úvod našim čtenářům představit ?
A1 - Jmenuji se Petr Peřina a pracuji ve společnosti ProCA jako obchodní ředitel distribučních středisek.


Obr. 2 - Petr Peřina, ProCA spol. s r.o., obchodní ředitel distribučních středisek
klikněte pro zvětšení

Q2 - Ve své funkci se staráte o jednotlivá střediska, kolik jich vlastně současné době je ?
A3 - Pokud počítáme i pražské středisko, tak jedenáct.

Q3 - Je tento počet konečný ?
A3 - Ne, to rozhodně není. Ve druhém čtvrtletí budeme otevírat další střediska na Hradecku a Olomoucku.

Q4 - Kolik lidé pracuje v současné době na střediscích?
A4 - Přesné číslo vám z hlavy neřeknu, ale bude to přibližně 79 lidí.

Q5 - Jak je to s sortimentem zboží, je stejný u všech středisek ?
A5 - Ano, nabízený sortiment je u všech našich středisek totožný.

Q6 - Jaké jsou úkoly středisek mimo vlastní distribuce ?
A6 - Hlavní náplní je samozřejmě distribuce počítačových komponent, PC sestav a spotřební elektroniky. Mimo to fungují všechna střediska jako servisní síť počítačů BRAVE. Také bych rád vyzdvihnul dvě střediska, která se věnují i jiným činnostem. Jihlavské středisko vyrábí počítače TESCO, které jsou určeny pro podnikový trh a doplňují tak značku BRAVE, která je směřována spíše na domácího uživatele. Středisko Přerov servis se zase zabývá specializovaných servisem počítačových komponent (základní desky, CD a DVD mechaniky, paměti, atd.).

Q7 - Před krátkou dobou jste spustili B2B systém ProDEAL, jak jej vnímají vaši obchodníci ? Neobávají se ho jako konkurence ?
A7 - Rozhodně ne. Zakázky našich mimopražských zákazníků uskutečněné pomocí ProDEALu jsou započítávány do obratu středisek. Podstatné je, které středisko toho či onoho zákazníka získalo.

Q8 - Chcete něco vzkázat našim čtenářům ?
A8 - Doporučuji prohlédnout si naše zbrusu nové stránky proca.cz; maxton.cz a jistě navštívili náš elektronický obchod, u kterého je zřízen již i demo přístup prodeal.cz.

Za Svět hardware se ptal Štěpán Mrázek
reklama