Jak by vypadal World of Warcraft v Unreal Enginu 4?

Jak by vypadal World of Warcraft v Unreal Enginu 4?
, , aktualita
Na YouTube se začínají nořit videa světa World of Warcraftu, který je vytvořený v novém Unreal Enginu 4. O vytvoření ukázek se postaral Daniel L. Pojďme si názorně ukázat, co se s příchodem Unreal Enginu 4 mění (a nemění) a jak moc to vývojář může ovlivnit.



reklama
Již na konci května se na YouTube objevila ukázka Elwynn Forest v Unreal Engine 4. Schválně zde je první verze tzv. "early build", a to proto, abych mohl dobře znázornit, kde má nový Unreal Engine ještě potenciál, který zde přišel na zmar.


Hned na první pohled upoutají nehybné listy stromů, přičemž UE4 nabízí novou fyziku, která by měla být ještě reálnější, na druhý pohled si pravděpodobně všimnete nápadně se opakujících textur, které nejsou ani valného rozlišení. Dále jde krásně vidět problém s reflexí objektů.

Unreal Engine 4 disponuje novou technologií HDR odrazů, což znamená "High Dynamic Range", tedy v odrazech by měly být zachyceny objekty, které jsou velmi světlé, aniž by znemožnily vidět tmavé objekty. V ukázce jsou vidět jen velmi blízké objekty, ale třeba stromy opodál vidět nejsou.

Zřetelná je i špatná optimalizace, nebo špatné nastavení, protože daleké objekty se zřetelně načítají opožděně. To nás ale přivádí k novější ukázce, která byla vydána nedávno a která zobrazuje Westfall.


Toto video na první pohled vypadá o poznání lépe. V první řadě přišla na řadu práce se světlem, což je zásadní vylepšení Unreal Enginu 4. Dynamické osvětlení vypadá opravdu dobře, nemluvím jen o barvě a jasu oblohy, ale i o lampách, které vydávají reálné světlo i při západu slunce. A také se listy stromů pohupují ve větru, na což reagují i stíny, které jsou ale příliš tmavé a nepropouštění skulinky světla mimo vrchní části koruny.

Dalším krokem vpřed ve využití UE4 jsou částicové efekty, které byly využity na mraky, má cenu sledovat, jak se ve zrychleném pohybu rozpadají a létají oblohou, ale to se bohužel netýká statické vysoké oblačnosti - pouze nižších černějších mraků.

A co se nezlepšilo? I když se může zdát, že textury jsou nenápadněji opakovány, stačí jen sledovat kameny na cestě nebo nepokrytou louku, i když tento jev, které není mezi hráči oblíbený, už není tak patrný.

Nezlepšilo se ani odrážení světla, toho si můžeme krásně všimnout na konci videa, když se pohled zastaví na větrném mlýnu. Nalevo je vidět věž, na kterou svítí slunce, ale spíše se odráží, namísto aby věž přirozeně osvětlovalo.

Poslední výtka je ke klasům obilí ve stejném záběru. Jedná se o klasické 2D textury, je škoda, že Daniel L. nepoužil aspoň klasickou fintu, kdy jeden klas tvoří dvě na sebe kolmé textury, což vypadá přirozeněji, ale to už je na samotném vývojáři.

Na obou videích je patrné, že je vytvořil neprofesionál, ale zejména hráči WoW poznají, jak velké změny dokáže učinit změna herního enginu, a to i když za ní stojí amatér.

Zdroj: Kotaku

Nejpopulárnější grafické karty
reklama
Nejnovější články
Největší IT firmy vytvořily partnerství kolem vývoje umělé inteligence Největší IT firmy vytvořily partnerství kolem vývoje umělé inteligence
Velké světové technologické společnosti Google, Microsoft, Facebook, Amazon a IBM se rozhodly, že vytvoří partnerskou organizaci, která bude sledovat a usnadňovat vývoj technologií umělé inteligence. Co to znamená?
Včera,  aktualita, Jan Vítek
D-Wave už má kvantový počítač se 2048 quibity D-Wave už má kvantový počítač se 2048 quibity
Kanadská společnost D-Wave si nárokuje prvenství jako prodejce komerčně dostupného kvantového počítače. Podívejme se na to, co má v rukou nyní, neboť se pochlubila s modelem využívajícím 2048 quibitů.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
NVIDIA Xavier: AI superpočítač s GPU Volta NVIDIA Xavier: AI superpočítač s GPU Volta
Již nějaký ten pátek víme, že NVIDIA se chystá po generaci GPU Pascal přijít s čipy Volta. Ty ještě v případě grafických karet zdaleka nejsou aktuální, ovšem to NVIDII nezabránilo představit nový produkt Xavier, který je na GPU Volta postaven.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
USB-IF oznamuje USB Audio, náhradu za jacky USB-IF oznamuje USB Audio, náhradu za jacky
USB Implementers Forum oznamuje nový standard pro využití moderního konektoru USB Type-C. Jedná se o USB Audio Device Class 3.0, který má posloužit jako hlavní řešení pro připojení rozličných zařízení.
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  7 komentářů
Samsung o budoucnosti SSD: NVMe pošle HDD k ledu Samsung o budoucnosti SSD: NVMe pošle HDD k ledu
Společnost Samsung nedávno představila své nové produkty, ale při té příležitosti se také rozpovídala o své vizi budoucnosti SSD. Jak mají tedy tato úložná zařízení postupně nahrazovat pevné disky a co jim k tomu pomůže?
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  4 komentáře