reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Jak chce Microsoft vydělávat peníze? Na Bingu!

13.9.2015, Michal Hala, aktualita
Jak chce Microsoft vydělávat peníze? Na Bingu!
Chris Capossela, marketingový ředitel Microsoftu, na konferenci Citi Global Tech Conference v New Yorku odhalil plány Microsoftu ohledně toho, jak chce společnost vydělávat peníze, když rozdává Windows 10 i jiné produkty zadarmo.
Mary Jo Foleyová z webu ZDNet ve svém článku vypíchla jeden klíčový prvek redmondské strategie a tím je Bing. Jeho dvojče Cortana k němu má přitahovat uživatele a ve vzájemném tandemu mají dokázat monetizovat zájem uživatelů o služby nové redmondské asistentky. Jinak řečeno, Cortana má pomoci dostat Bing – jako vyhledávač – aspoň trochu na výsluní. Jelikož je Cortana zatím celkem úspěšná, mohlo by se jí to povést. Bing přitom nemusí být úspěšný jako Google, stačí, když se mu začne v popularitě přibližovat.

Celá tahle strategická myšlenka by mohla vést k úspěchu. Dokud Microsoft používal imitační strategii a Bing víceméně funkčně kopíroval vyhledávač Googlu, moc šancí neměl. Ne že by byl vyloženě špatný, ale přišel později a náskok Googlu se mu nikdy nepodařilo stáhnout. Sice nebyl z hlediska výsledků poskytovaných na dotazy vyloženě špatný, ale Googlu byl zavedenou značkou a Bing nikdy nedal uživatelům zásadní důvod k přechodu.

Tohle je ostatně obecný problém imitační strategie. Musíte uživatelům zavedeného produktu dát něco zásadního navíc. Pokud to neuděláte, zákazník prostě nemá moc důvodů ke změně značky. Zdá se mi, že to Microsoftu konečně došlo a Cortana by mohla být tou novou a tolik potřebnou přidanou hodnotou. Dvojčata Bing a Cortana a jejich vzájemná synergie už jsou jiným produktem než spíše osamocený vyhledávač Googlu a mohou nabídnout něco navíc.


Logo Bing


Možná je intenzivní snaha o etablování Cortany i na dominantních mobilních platformách Androidu a iOSu logickým krokem k většímu prosazení Bingu obecně. Je tu jedno ale – Google může svůj vyhledávač těsněji provázat se svým inteligentním asistentem Google Now a snažení Microsoftu může přijít vniveč. Nebo může dojít k remíze a současný status quo mezi Bingem a Googlem může zůstat zachován.

Nicméně v zajímavé pozici se ocitá Apple. Ten sice má docela úspěšnou digitální asistentkou Siri, ale vlastní vyhledávací službu nemá. Snadno by se mohl stát třetím vzadu. A to nikoli tím, kdo překvapí, ale ostrouhá. Pokud vím, Apple o vlastním vyhledávači nikdy vážně neuvažoval a teď by se mu to mohlo vymstít.

Což mě naopak vede k myšlence, že Microsoftu se jeho umanutost s Bingem může vyplatit. Ač mu mnozí dávno radili, ať bitvu na poli internetových vyhledávacích služeb vzdá, on si zdánlivě iracionálně stál na svém, vydržel a necouvl. Třeba se mu teď jeho paličatost může vyplatit. A to mě vede k další myšlence – pokud Bing nakonec trochu ukousne z podílu Googlu, bude to jen a jen dobře. Ono příliš monopolní postavení může být (a zřejmě i je) na škodu věci.

A ještě jedna poznámka. Microsoft samozřejmě nebude vydělávat jenom na Bingu, to by ani nešlo. Pořád je tu podnikový sektor, kde má téměř neotřesitelné postavení s Windows, Office a serverovými řešeními. A navíc tyhle produkty nabízejí unikátní synergii. Pořád je tu třeba hardware, kde má co nabídnout (Surface Pro, Xbox a tak dále). Spíš ta prohlášení o Bingu chápu tak, že Microsoft nějak potřeboval uklidnit investory a burzy.

Z jednoho důvodu – trh začal trochu pochybovat o strategii Microsoftu, který spoustu produktů poslední dobou rozdává zadarmo. Takže bylo potřeba uklidnit rozbouřené vody a rozptýlit pochybnosti. Sice tím Redmond odkryl karty, ale snad i přesvědčil o tom, že dobře ví, co dělá.

Zdroj: ZDNet
reklama