reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Jeden DDR4 kanál vs. dva v herních testech: co lze získat a ztratit?

7.4.2021, Jan Vítek, aktualita
Jeden DDR4 kanál vs. dva v herních testech: co lze získat a ztratit?
Dnes už ani neuvažujeme o tom, že by se paměti mohly provozovat na PC sestavách jen v jednokanálovém zapojení, ale právě proto se můžeme podívat na test, který ukáže, co lze tímto způsobem ztratit. 
Test serveru Hardware Times se tak týká rozdílu v herním výkonu mezi jednokanálovým a dvoukanálovým zapojením pamětí, a to při různých taktech od standardních 2400 MHz po 3600 MHz. 
 
My samozřejmě víme, že výkon her ovlivňuje právě i samotné nastavení pamětí, čili jejich taktů a časování, což jsme si vyzkoušeli v testech. Ovšem existují hry, které z rychlejších pamětí nedovedou moc těžit a jiné se zase odmění citelně vyšší snímkovací frekvencí. Lze předpokládat, že podobné to bude i v testech jednokanálového a dvoukanálového zapojení, neboť i zde jde v důsledku o propustnost. 
 
 
Takže pokud se přihodí, že budeme muset třeba nějaký čas vydržet jen s jedním 16GB modulem, který ostatně na dnešní dobu svou kapacitou stále stačí, jaký pokles výkonu můžeme očekávat? 
 
Testy byly provedeny na sestavě s procesorem Ryzen 7 3700X a RTX 2080 Super s využitím her Assassins’ Creed Origins, Ashes Escalation, The Division 2 a Metro Exodus (1080p, vysoká kvalita), přičemž všechny tyto hry dokáží ocenit rychlé paměti a to pak zvlášť platí o prvních dvou jmenovaných. 
 
 
Za všechny si zde uvedeme výsledky z titulu Assassins’ Creed Origins, který si na jednom 2400MHz modulu sice zahrajeme, ale nebude to ten nejlepší zážitek, a to zvláště kvůli občasným propadům až k 20 FPS. Rychlejší 3600MHz paměť v jednom kanálu už je na tom mnohem lépe, ale ani ta se nevyrovná 2400MHz paměti na dvou kanálech, což platí i pro Ashes Escalation. Ovšem v Metro Exodus je 3600MHz v jednom kanálu kupodivu na stejné úrovni jako 3600 MHz na dvou kanálech a o moc horší to není ani v The Division 2. 
 
Tak či tak ale platí, že jeden kanál je na stejném nastavení taktů a časování vždy horší než dva, jen je občas možné pomocí vyšších taktů jednokanálové paměti dohnat pomalejší paměti na dvou kanálech.  


reklama