reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Kdo aktuálně dominuje na trhu s SSD? Samsung a Kingston

21.3.2017, Jan Vítek, aktualita
Kdo aktuálně dominuje na trhu s SSD? Samsung a Kingston
Trh s SSD je jeden z nejsoutěživějších vůbec a firma, která nemá přístup k moderním technologiím nemá ani šanci se na něm více prosadit. Podívejme se tak na to, které firmy mu aktuálně vládnou.
Hned na začátku musíme upozornit, že nejde o údaje ukazující podíl společností na trhu s paměťmi NAND Flash, ale na trhu s výslednými SSD, ať už jde o podobu M.2 kartiček pro PCIe, levné 2,5" SSD s paměťmi TLC nebo podnikovou třídu. Podívejme se tak, které firmy na tomto trhu figurují a které mu rovnou dominují.





Z koláčového grafu je hned zřejmé, že vedoucí pozici má Samsung s 21% podílem a stíhá jej Kingston se 16 %. V případě Samsungu se tomu nelze divit, neboť je to firma, která má na trhu své velice známé modely SSD jako řadu 960 pro PCI Express a zároveň si pro ně vyrábí pokročilé 3D paměti NAND Flash včetně SSD kontrolerů a využívat může i vlastní RAM pro buffer. Na trhu s paměťmi NAND Flash má Samsung převahu se svými 36 procenty, zatímco druhá Toshiba má 20 a Sandisk s WD 16 procent.

Co ale takový Kingston? Ten je na trhu znám především díky své řadě SSDNow a co se týče kontrolerů, využívá vše možné, a to například Sandforce nebo Marvell. Podobné je to s paměťmi NAND Flash, které v SSD Kingston najdeme od firem Toshiba, Micron a někdy nesou i logo Kingston. Ten si je ovšem kupuje od jiných firem po celých waferech a sám si je pouzdří, takže ve skutečnosti nejde o jeho vlastní paměti a my se bez jeho vůle ani nemáme šanci dozvědět, odkud je bere. I tak jde tedy o velice úspěšného prodejce SSD, který předčí i firmy Micron, Sandisk i Toshiba, které si vyrábí vlastní paměti. Mírně překvapivý je také pouze tříprocentní podíl Intelu. Tony Hollingsbee, manažer v divizi vyrábějící v Kingstonu SSD, tento úspěch připisuje především dlouhodobému rozvoji vztahů s firmami figurujícími v prodejních kanálech, takže jde dle něj především o úspěch marketingu.

Variabilitu výrobců na trhu s SSD dokládá také fakt, že jeho plných 30 procent spadá mezi ostatní firmy s velice malým podílem. Však i u nás na trhu figuruje mnohem více výrobců, než je oněch deset, kteří se dostali do grafu. Namátkou můžeme jmenovat firmy Verbatim, Mushkin, Patriot či ZOTAC.

Zdroj: KitGuru
reklama