reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
5.8.2016, Jan Vítek, aktualita
Herní distributor GOG známý pro svou nabídku her prostých DRM ohlásil spolupráci s Disney, která přinesla staré 16bitové tituly, jež si nyní můžeme bez problémů zahrát na OS Windows, Mac i Linux. Co je v nabídce?
borekz (21) | 7.8.201616:44
Rozlišení bylo většinou nižší, protože standard VGA ve 256 barvách byl 320x200, aby se celý framebuffer vešla do 64 KB. VGA měla paměť 256 KB, ale adresovací prostor byl 64 KB. Větší buffer byl přístupný v bitových rovinách a toto se používalo je v 16­-barevných režimech ­(pokud pominu neoficiální a komplikovaný X­-mod­). Režim 320x240 se výrazněji používal až v chráněném režimu, tj. ve Windows nebo s extenderem a VBE ­(Duke Nukem, Quake­).
Odpovědět3  0
JUWARE (489) | 7.8.201619:48
No a co jako?
Napsal jsem snad něco, co tomu protiřečí?
Já zmínil, že hry běžely v 320x240 a někdy i méně.
Jinak existují hry pro MS­-DOS, které dovedly běžet třeba v 1280x1024. Míval jsem jeden kulečník, který to právě tak měl. Bylo nutné ve hře přímo nastavit typ grafického čipu s jeho parametry a pak pokud člověk vlastnil jednu z podporovaných karet, tak to šlo. O barvách jsem se nezmiňoval dokonce vůbec.
Jen to, že ta starší grafika k těm hrám prostě patří. Takže tento příspěvek jsem nějak nepochopil k čemu měl být určen.
Nicméně 320x240, nebo 320x200 byly nejběžnější rozlišení. A mimochodem VGA má pokud vím 640x480.
V dobách těchto her byly krom VGA karet také EGA, CGA, MCGA, Hercules a Tandy.
Například Aladdin od Disney rozhodně neběží na nějakých 16 barvách, ale 256 a rozlišení je tuším právě to zmíněné 320x240.
Odpovědět0  2
JUWARE (489) | 7.8.201612:29
"Připravit se tak můžeme na rozpixelovanou grafiku v nízkém rozlišení, která ale přeci jen na 14­" monitorech vypadala lépe než na obrovských LCD panelech.­"
Já osobně si myslím, že ty hry neztrácí vůbec na své kvalitě ani na velkém monitoru. Ten kdo hraje tyto hry, jako já, tak fakt neřeší, že má rozlišení 320x240 a někdy i nižší. Tam je podstata úplně jiná a tato grafika má své kouzlo a vůbec nezáleží na tom, že je kostrbatá. To je právě její charakter. Proč se asi dnes dělá spousta převážně indie titulů ve stylu oldschool?
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.