reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Konstruktéři z BMW nyní na návrhy svých automobilů používají HTC Vive

9.4.2016, Kateřina Hoferková, aktualita
Konstruktéři z BMW nyní na návrhy svých automobilů používají HTC Vive
Využití headsetu pro virtuální realitu HTC Vive není jen při hraní her. Své využití si najde i v automobilovém odvětví, kde se velmi hodí zejména v oblasti navrhování. Konstruktéři BMW nyní používají HTC Vive.
Velké společnosti se snaží jít s dobou. Rok 2016 je rokem obrovského boomu virtuální a rozšířené reality, protože na trh přichází velké množství nových headsetů. Automobilka BMW nyní používá ve své výrobě nový headset HTC Vive, virtuální realitu do svého procesu vývoje zahrnuje už od roku 1990. Je však čas trochu modernizovat a nahradit starý systém něčím novějším.

Virtuální realita nebo i rozšířená realita nabízí automobilovému průmyslu své nesporné výhody, protože je tak možné snadno navrhovat a zkoušet nové nápady bez toho, aby se musely hned realizovat. Místo pracného a nákladného vytváření modelů tak tato technologie zaručí rychlejší výsledky, větší flexibilitu a nižší náklady.

Konstruktéři společnosti BMW proto používají headset HTC Vive pro virtuální realitu, umožňuje jim to navrhovat interiér auta nebo si zkoušet simulované jízdy, a tak i všechny vlastnosti vozidla - například jestli je ergonomie všech ovládacích prvků dobrá či zdali je z auta dostatečný rozhled. Hlavní pokrok s HTC Vive spočívá v tom, že členové týmu ze všech částí světa si jen jednoduše nasadí headset a můžou vyjádřit svůj názor k návrhu než bude započat další krok výroby.





Už v roce 2015 jevilo BMW o HTC Vive zájem, a proto měla automobilová společnost už loni k dispozici několik kitů HTC Vive, aby vše mohla otestovat. Zkušební provoz proběhl úspěšně a nyní BMW zahrnuje do svého výrobního procesu tento headset už oficiálně. HTC Vive k orientaci v prostoru nepoužívá kamerové systémy či akcelerometry, ale má vlastní systém nazvaný Lighthouse. Díky laserovým paprskům sleduje headset pohyby opravdu velmi přesně - to je také jeden z důvodů, proč se BMW toho zařízení tak zamlouvá.

I když běžný člověk o HTC Vive rozhodně neřekne, že se jedná o levnou záležitost, pro společnost BMW zakoupení těchto headsetů znamená velmi levnou investici. Automobilka se tak stává první společností, která ve své výrobě využívá zařízení primárně určené pro herní průmysl. V modernizaci tohoto stylu hodlá automobilová společnost BMW i nadále pokračovat.

Zdroje: engadget.com, bmwgroup.com
reklama