www.svethardware.cz
>
>
>
>

Microsoft pracuje na „holoportaci“

Microsoft pracuje na „holoportaci“
, , aktualita
Pokud se vám při čtení titulku vybavila teleportace, míříte tím správným směrem. Microsoft pod oním termínem skutečně myslí něco na způsob virtuální teleportace pomocí AR brýlí HoloLens. A celý koncept v sobě nese i některé docela vtipné aspekty.



reklama
Slíbil jsem, že na celém konceptu je mimo jiné i něco poměrně vtipného, tak proč s tím nezačít. Nejprve jak to celé v kostce funguje – prostě 3D obraz vašeho protějšku vidíte prostřednictvím brýlí HoloLens jako by byl s vámi v místnosti, i když vedete online konverzaci přes internet a on je někde daleko. A představte si, že přitom třeba chodíte sem a tam po pokoji a najednou projdete skrz svého konverzačního partnera, asi jako procházel zdí hradu rytíř v podání Jiřího Sováka v pohádce „Ať žijí duchové“. Nebo podobně Patrick Schwayze ve filmu „Duch“.

To určitě není tím hlavním účelem holoportace, ale je to docela zábavné. A stálo by to za vyzkoušení. I když s ohledem na dosavadní cenu redmondských brýlí by to byla drahá zábava. A jelikož kromě dvou AR brýlí potřebujete několik 3D kamer v obou místnostech, bude celá záležitost ještě výrazně dražší. Takže nejspíš nepůjde – přinejmenším zpočátku – o běžně spotřebitelskou záležitost.


Microsoft HoloLens


Ale určitě si dokážete představit některé případy a situace, kde se holoportace přes vysoké pořizovací náklady vyplatí. Například když je urgentně třeba demonstrovat geograficky vzdálené druhé straně nějakou složitou manuální činnost, která se týká nějakého drahého a velmi důležitého zařízení. Napadá mě třeba spojení mezi pozemní základnou a orbitální stanicí a podobně.

Celá záležitost má samozřejmě i některá omezení jak technického, tak sociálně komunikačního rázu. Z těch technických za připomenutí stojí omezené zobrazovací úhly HoloLens, ale na tom se snad už v Microsoftu pracuje. A z té druhé skupiny třeba to, že se samozřejmě druhého (resp. jeho obrazu) nemůžete dotknout.

Za konceptem holoportace stojí výzkumné pracoviště Microsoft Research's Interactive 3D Technologies Group (pokud vás zajímají další podrobnosti nebo video, najdete je tady). Možná se třeba jednou dočkáme toho, že se budeme v univerzální aplikaci Skype pomocí brýlí HoloLens s Windows 10 (edici samozřejmě nevím) se svými komunikačními partnery vzájemně holoportovat.

Zdroj: PC World
reklama
Nejnovější články
Protézy s umělou kůží by mohly být poháněny sluneční energií Protézy s umělou kůží by mohly být poháněny sluneční energií
Odvětví protetiky se neustále rozrůstá. Vědci si představují, že v budoucnu bude taková protéza plnou náhradou chybějící končetiny. K tomu je ale třeba ujít ještě kus cesty, může pomoct například tato umělá kůže.
Dnes,  aktualita, Kateřina Hoferková
Disney Research předvádí chytání skutečného míčku ve virtuální realitě Disney Research předvádí chytání skutečného míčku ve virtuální realitě
Virtuální realita může dodat našim smyslům nový rozměr. Pokud se do VR přidají další dodatečné informace, můžou se zlepšit lidské dovednosti. Disney Research předvedlo chytání skutečného míčku s pomocí virtuální reality.
Dnes,  aktualita, Kateřina Hoferková
DX12 vs. DX11, aneb rozdíl ve výkonech GPU na aktuálních hrách DX12 vs. DX11, aneb rozdíl ve výkonech GPU na aktuálních hrách
Server HardOCP se zaměřil na srovnání toho, co aktuálně nabízí API DirectX 12 v porovnání s verzí 11, a to na nejnovějším hardwaru. Využil k tomu hry, které podporují obě API a zaměřil se na graficky intenzivní benchmarky, ne CPU.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  1 komentář
Farmáři kupují kradený software, aby si mohli sami opravit traktory Farmáři kupují kradený software, aby si mohli sami opravit traktory
Společnost John Deere je známý výrobce zemědělských strojů s ikonickou zelenou barvou a žlutými koly. Ovšem je to také firma, která dělá velké drahoty ohledně oprav, jež se farmáři napříč USA snaží obcházet.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  2 komentáře
Khronos vytvoří všeobecné API pro Vulkan, DX12 i Metal Khronos vytvoří všeobecné API pro Vulkan, DX12 i Metal
Skupina Khronos na sebe vzala úkol přinést jedno jediné API zastřešující všechna tři moderní API, čili Vulkan, DirectX 12 i Metal, po čemž prý celý zainteresovaný průmysl přímo prahne. Na co se tak máme připravit?
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  4 komentáře