reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft ruší Lionhead Studios, Fable Legends pro DX12 nebudou

8.3.2016, Jan Vítek, aktualita
Microsoft ruší Lionhead Studios, Fable Legends pro DX12 nebudou
Microsoft se sice na jednu stranu chlubí rychlostí adopce nového DirectX 12, ale na druhou stranu se rozhodl zrušit vývoj hry Fable Legends, jednoho z mála letošních titulů chystaných pro toto API. Společně s hrou končí i jejich tvůrci Lionhead Studios.
DirectX 12 tak dostalo v krátké době dvě rány. Jednak jsou to problémy hry Gears of War: Ultimate Edition, prvního oficiálně vydaného titulu pro DirectX 12, ovšem můžeme očekávat, že majitelé Radeonů se nakonec dočkají opravy, která bude řešit i výkon. Co se týče obrazu plného artefaktů, mělo by stačit zakázat Ambient Occlusion, což činí i prozatimní patch. V případě Fable Legends je to ale horší, neboť vývoj této hry byl zastaven a Lionheads Studios bylo rozpuštěno. Z těch mála her vyvíjených pro DX12 tak jedna bohužel ubyla.





Hra Fable Legends byla vyvíjena jako kooperativní RPG pro pět lidí: čtyři hrdiny a jednoho padoucha, jež mohou ovládat hráči nebo umělá inteligence. Hru by si tak dle plánů mohl vychutnat i jeden hráč, pro nějž byl připraven příběh plný úkolů. Letos na jaře se měla objevit betaverze pro veřejnost, která ale už nepřijde.





Microsoft k celé věci vydal prohlášení, v němž se píše i o brzkém zrušení dalšího studia, Press Play. Firma píše, že zrušení vývoje Fable Legends dlouho zvažovala a nyní diskutuje se zaměstnanci britského Lionhead Studios o tom, co bude dále. Jisté je, že toto studio bude také zrušeno a to samé čeká dánské Press Play Studios a jejich Project: Knoxville. Microsoft uvedl, že šlo o těžká rozhodnutí, která nereflektují výkon a talent zaměstnanců těchto studií. Důvodem je prý to, že "Microsoft Studios se chtějí zaměřit na vývoj takových her, které fanoušci považují za nejvíce vzrušující a chtějí je hrát". Jinými slovy, někdo si v Microsoftu asi spočítal, že Fable Legends a Project: Knoxville nejsou moc ekonomicky perspektivní.

Můžeme se také ptát, proč se Microsoft tedy společně s těmito hrami zbavuje i celých studií. V případě Lionhead Studios můžeme najít odpověď v jejich seznamu her. Už deset let totiž nevyvíjeli nic jiného než Fable, a to od druhého dílu přes třetí, Fable Heroes, Fable: The Journey až k Fable: Anniversary. Je tedy celkem logické, že když byla tato řada tak náhle ukončena, může toto studio jen těžko ve stávajícím složení fungovat dál. Co se týče Press Play, pak toto studio nikdy nevyvíjelo áčkové hry, spíše jednodušší tituly jako je plošinkovka Max: The Curse of Brotherhood nebo Kalimba. Zrušení takového studia tedy nebude Microsoft moc bolet a málokterého hráče zase mrzet.

Zdroj: Extremetech
reklama