reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft si chystá půdu v Číně, Baidu dostal přednost před Bingem

24.9.2015, Michal Hala, aktualita
Microsoft si chystá půdu v Číně, Baidu dostal přednost před Bingem
Microsoft dělá maximum pro úspěch Windows 10 v Číně. V prohlížeči Edge dostal přednost čínský lokální vyhledávač Baidu před redmondským Bingem. Baidu za to pomůže Microsoft v přesvědčování čínských uživatelů k upgradu na Windows 10.
Ono to zase není tak překvapivé, Baidu má prý v Číně kolem 600 miliónů uživatelů, Bing o řád (asi spíš o dva) méně. Navíc Baidu je docela intenzivně prosazován čínskou vládou, která v sobě nezapře typickou čínskou náklonnost pro místní řešení. To je dáno jednak historicky čínskou mentalitou a patriotismem, jednak povahou komunistického režimu.

Jelikož se čínský trh s PC odhaduje na půl miliardy uživatelů, představuje pro Microsoft obrovský potenciál. Takže vstřícnost k Biadu a potažmo k vedení Číny se Microsoftu vyplatí, protože si tak umete cestičky k ohromnému počtu čínských počítačů. A Redmond má co napravovat, loni čínské vedení údajně zakázalo Windows 8 na počítačích v čínské veřejné správě.


Logo Baidu


Přitom ústup od Bingu v Číně není absolutní. Cortana i interní vyhledávání ve Windows 10 budou za Čínskou zdí i nadále spoléhat na vyhledávač Microsoftu. Takže by se celá situace dala popsat jako remíza. Na druhou stranu, pokud bude Microsoft v Číně desítky rozdávat jako všude (což bude) a pokud obětoval Bing a potenciální příjmy z něj, musí si hodně věřit, že čínské uživatele dokáže časem zpeněžovat jinak.

Že je v Číně vysoká míra softwarového pirátství, asi nemusím dodávat. A úplně zřetelně si nedovedu představit, po jakých přesně doplňkových službách Microsoftu tam může být poptávka. Tedy dostatečně vysoká poptávka. Ale nejsem jeho marketingové oddělení, nemám v ruce jeho strategii pro Čínu, ani neznám žádná relevantní čísla. Takže neříkám, že poptávka není, nebo nebude.

Jenom mám trochu pocit, že z tohoto rozhodnutí Microsoftu, které je teď prezentováno jako velký úspěch, mohou časem mít burza a investoři přinejmenším lehký pocit nejistoty. Otázkou ale je, jestli s Baidu (a nejen s ním) v Číně teď měl vůbec jinou možnost. A strčit s Windows 10 nohu do dveří v Číně prostě nutně potřeboval. Především s ohledem na budoucnost.

Zdroj: Computerworld
reklama